    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wspolposiadacz konta kradnie!!?
    Date: Thu, 16 Sep 2004 18:01:44 GMT

    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote in message
    news:63c7.000002b9.4149bfd0@newsgate.onet.pl...

    > Podstawiając definicję z §2.5. do §44.1. otrzymujemy:
    > "Każdy ze Współposiadaczy rachunku może
    > wypowiedzieć umowę w każdym czasie ..."

    To znaczy, ze jak mam z kims konto wspolne a do niego przyznany np. limit
    kredytowy, to moge wykorzystac cala dostepna kase i wystapic o rozwiazanie
    umowy? Hm, wtedy druga strona musi splacic wszystkie zobowiazania... Latwa
    kase w takim wypadku mozna miec ;). Zakladamy konto z jakims slupem,
    wystepujemy o limity, karty kredytowe, wykorzystujemy je w calosci,
    wypowiadamy umowe, a slup musi splacac. Nawet jak nie ma ani grosza nie moga
    nam nic zrobic ;).

    > Przypuszczam że w innych bankach będzie podobnie,
    > wystarczy sprawdzić w regulaminie

    I tu sie mylisz. Najczesciej jest potrzebna zgoda wszystkich
    wspolposiadaczy. Zarowno na zamkniecie rachunku, jak i przeksztalcenie go w
    rachunek indywidualny. Wyobraz sobie, ze nawet chcac ustanowic pelnomockika
    do konta wspolnego zwykle jest potrzebna zgoda wszystkich wspolposiadaczy.

    Pozdrawiam
    Maciej