  • 1. Data: 2004-09-15 22:18:25
    Temat: Wspolposiadacz konta kradnie!!?
    Od: r...@p...onet.pl (TataMai)

    Dwie osoby (osoba A i B) zalozyly sobie wspolne konto w banku. Jak to w
    zyciu bywa...drogi zyciowe tych osob sie rozchodza i "A" nie chce tego
    konta, ale nie moze go zamknac bo wymaga to zgody wspolposiadacza
    konta osby "B".Konto istnieje i jest sporadycznie zasilane przez osobe
    "A". "B" z kolei kontroluje dosc regularnie wspolne konto i zaraz po
    pojawieniu sie gotowki przelewa aktualny stan konta na wlasne konto
    oczywiscie nie informujac o tym "A". Czy "A" w jakis sposob moze
    wniesc roszczenia przeciw "B"?

  • 2. Data: 2004-09-15 23:02:53
    Temat: Re: Wspolposiadacz konta kradnie!!?
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "TataMai" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pojawieniu sie gotowki przelewa aktualny stan konta na wlasne konto
    > oczywiscie nie informujac o tym "A". Czy "A" w jakis sposob moze

    Trudno, trzeba się chyba zejść spowrotem (tak też bywa w życiu) skoro bank
    tego chce. Co bank złączył, niech człowiek nie rozłącza :-)

    pzdr

  • 3. Data: 2004-09-16 00:02:17
    Od: "mendoza" <b...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "TataMai" <r...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pojawieniu sie gotowki przelewa aktualny stan konta na wlasne konto
    > oczywiscie nie informujac o tym "A". Czy "A" w jakis sposob moze

    niech A zalozy sobie nowe konto, a stare systematycznie nie zasila...

  • 4. Data: 2004-09-16 07:01:11
    Od: "Mary" <m...@s...pl>

    niech A zalozy sobie nowe konto, a stare systematycznie nie zasila...

    A czy "A" moze sam bez "B" zrezygnowac z konta ??
    Mam podobny problem - tyle ze B nie kradnie ;-) no ale nie moge sie doprosic
    zeby zrezygnowal...

  • 5. Data: 2004-09-16 07:38:42
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004 22:18:25 +0000 (UTC), r...@p...onet.pl
    (TataMai) wrote:

> [...]
    >zyciu bywa...drogi zyciowe tych osob sie rozchodza i "A" nie chce tego
    >konta, ale nie moze go zamknac bo wymaga to zgody wspolposiadacza

    IMHO może. Może wypowiedzieć jednostronnie umowę bankowi.

    Może. Normalnie przez sąd.
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2004-09-16 09:13:12
    Od: "b2d2" <d...@p...fm>

    > Dwie osoby (osoba A i B) zalozyly sobie wspolne konto w banku. (...)"A"
    nie chce tego
    > konta, (...)Konto(...) jest sporadycznie zasilane przez osobe
    > "A".

    Osoba A jest kretynem?...
    --

    Pinio
    -------------

  • 7. Data: 2004-09-16 10:07:34
    Od: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>

    "TataMai" <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pojawieniu sie gotowki przelewa aktualny stan konta na wlasne konto
    > oczywiscie nie informujac o tym "A". Czy "A" w jakis sposob moze
    Chyba nic by z tego nie bylo, jesli masz na mysli roszczenie o zwrot
    srodków. Konto jest wspólne. Jesli tak, to kazdy z posiadaczy ma prawo
    dysponowac caloscia dostepnych na nim srodków. Podobnie jak kazdy moze na to
    konto wplacac. Wydaje mi sie, ze jesli ktos wplaca pieniadze to tym samym
    liczy sie z tym, ze beda one dostepne dla wsólposiadacza konta i chyba nie
    powinien zglaszac potem zadnych roszczen w stos. do wspólposiadacza.
    Moze zapytaj na pl.soc.prawo. Ciekaw jestem czy mozesz sam wypowiedziec
    umowe bez zgody wspólposiadacza (domyslam sie, ze jesli tak, to przestaniesz
    byc wspólposiadaczem, a konto bedzie indywidalnym kontem tej drugiej osoby,
    ale z drugiej strony oznaczaloby to, ze ta druga osoba bedzie musiala
    pokrywac wszystkie oplaty). Napisz jak bedziesz po wizycie w banku.

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec

  • 8. Data: 2004-09-16 10:51:09
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > osoby, ale z drugiej strony oznaczaloby to, ze ta druga osoba bedzie
    > musiala pokrywac wszystkie oplaty). Napisz jak bedziesz po wizycie w

    Całkiem interesująca wydaje mi się sytuacja typu 'A chce zamknąć
    konto, B się nie zgadza, prowadzenie konta zaś kosztuje naprawdę
    wysoką prowizję'.

  • 9. Data: 2004-09-16 11:00:04
    Od: "yoan" <w...@c...pl>

    wspólposiadacze sa solidarnie odpowiedzialni za transakcje na koncie, ale
    jesli nie chcesz miec juz konta z ta osoba to
    oczywiste, ze wspólposiadacz moze sam zamknac konto!

  • 10. Data: 2004-09-16 11:48:13
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Mary napisał:

> [...]
    > A czy "A" moze sam bez "B" zrezygnowac z konta ??
    > Mam podobny problem - tyle ze B nie kradnie ;-) no ale nie moge sie doprosic

    Zrób DEBET ....

    Weź 10 000 i odłóż je sobie na spłatę na własnym koncie ...
    Komornik przypieprzy się za ten debet do was ... i solidarnie go
    spłacicie po 5 000 PLN ;>

    Wtedy zaproponuj przeciwnikowi rozwiązanie konta ... ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900