  • 1. Data: 2003-12-19 07:07:12
    Temat: [prasa] On placil moja karta!
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl>

    http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    031219/WEEKEND/31218010

    GP

  • 2. Data: 2003-12-19 07:50:16
    Temat: Re: [prasa] On placil moja karta!
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bru82k$1j0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    031219/WEEKEND/31218010

    > GP

    To poważne uchybienie

    Renata Gawkowska, rzecznik prasowy PolCardu, firmy obsługującej system kart
    kredytowych w naszym kraju.
    - Osoby obsługujące urządzenia do akceptacji kart przechodzą specjalne
    szkolenia i powinny zauważyć, jeśli podpis złożony przez klienta różni od
    widniejącego na karcie. Jeśli sprzedawcy zaniedbują swoje obowiązki, np. nie
    dostrzegą, choć powinni różnicy, ryzykują, że w przypadku reklamacji,
    zostaną obciążone kwotą zakwestionowanej transakcji.

    ta....jak wlaczyc terminal.

    ---

  • 3. Data: 2003-12-19 07:50:39
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostrzegą, choć powinni różnicy, ryzykują, że w przypadku reklamacji,
    > zostaną obciążone kwotą zakwestionowanej transakcji.

    Widziałem kiedyś taki program (chyba w "uwadze"), gdzie z ukrytą kamerą
    chodził facet z kartą ...kobiety.
    Robił zakupy w aptece, i jakichś sklepach.
    Wszędzie mu się udawało zapłacić. Potem sprzedawczynie pytane dlaczego nie
    sprawdziły nawet imienia na karcie reagowały złością. Żadna nie pozwoliła
    pokazać twarzy...
    tomekk

  • 4. Data: 2003-12-19 08:05:04
    Od: "ATZ_Rzeszow" <a...@w...pl>

    Przeciez sprzedawca nie jest grafologiem i ciezko czasami odroznic podpis. A
    nie bedzie zadac od kazdego dowodu osobistego bo zrobi sie kolejka, maly
    utarg i straci prace. Czas cos z tym zrobic i zaczac stosowac powszechnie
    wklepywanie pinu!

    GP

  • 5. Data: 2003-12-19 08:07:17
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    031219/WEEKEND/31218010

    Nie tylko w Polsce można na korcie podpisac się praktycznie dowolnie. Nikt
    nie sprawdza podpisu z oryginałem
    Polecam, do przejrzenia:
    http://www.zug.com/pranks/credit/

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 6. Data: 2003-12-19 08:09:59
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    ATZ_Rzeszow <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > podpis. A nie bedzie zadac od kazdego dowodu osobistego bo zrobi sie
    > kolejka, maly utarg i straci prace. Czas cos z tym zrobic i zaczac

    To zareklamuj transakcję z PIN-em przed zastrzeżeniem karty. A podpatrzenie
    wcale nie jest niemożliwe, w przeciwieństwie do podrobienia podpisu (nie
    mówię o kasjerce w sklepie, tylko o analizie grafologicznej).

    BTW: Czy to karta Citi?
    http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=NW&
    Date=20031219&Category=WEEKEND&ArtNo=31218010&Ref=V2
    &MaxW=580&title=0

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 7. Data: 2003-12-19 08:36:50
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    brubi3$jvh$...@n...onet.pl,
    Karolcia <c...@p...onet.pl>:

    > Nie tylko w Polsce można na korcie podpisac się praktycznie dowolnie.
    > Nikt nie sprawdza podpisu z oryginałem
    > Polecam, do przejrzenia:
    > http://www.zug.com/pranks/credit/

    Mocne :)

    Z tego co zauwazylem, to w Polsce jeszcze i tak najbardziej sprawdzaja
    podpisy.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-12-19 08:41:05
    Od: "sereq" <p...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZgazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:bruboa$1krt$1@mamut.aster.pl...

> [...]
    >
    > BTW: Czy to karta Citi?

    http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=NW&
    Date=20031219&Category=WEEKEND&ArtNo=31218010&Ref=V2

    Karta Citi wydana dwa lata temu (wlasnie konczy mi sie jej waznosc) wyglada z
    tylu inaczej. Chyba ze jest to ta z tych nowszych.

    sq

  • 9. Data: 2003-12-19 09:18:12
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

> [...]
    > wcale nie jest niemożliwe, w przeciwieństwie do podrobienia podpisu (nie
    > mówię o kasjerce w sklepie, tylko o analizie grafologicznej).

    oki tylko dlaczego wielkie instytucje finansowe - obracające setkami
    milionów - jak przyjdzie do reklamacji zrzucają całą odpowiedzialność za
    transakcje na mały sklep (który nie jest w stanie zatrudniac grafologów do
    wykonywania ekspertyz przy każdej transakcji)

    mimo wszystko wrażenie jest takie , że banki zrobiły słabo zabezpieczony
    model płatności bo "w razie czego" to i tak nie one ponosiły koszty
    fraudów - a teraz po zmianach w prawie szybko zmienią sie też sposoby
    zabezpieczeń

  • 10. Data: 2003-12-19 09:42:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    system kart
    > kredytowych w naszym kraju.
    > - Osoby obsługujące urządzenia do akceptacji kart przechodzą

    Podczas tych szkoleń zwracamy szczególnie
    uwagę na to, żeby:
    1. karty w ogóle nie oglądać, i nie sprawdzać czy jest podpisana
    2. natychmiast po przeciągnięciu przez terminal oddać kartę klientowi
    3. natychmiast po autoryzacji potwierdzić
    transakcję (Broń Boże nie sprawdzać podpisu, bo
    jeszcze się skomplikuje transakcja)
    4. uśmiechać się cały czas