    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: porzadki
    Date: Sun, 5 Feb 2017 16:34:18 +0100

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:o76t8p$194s$3@gioia.aioe.org...

    > Nie byłbym tego taki 100% pewny. Tu już wchodzi w grę prawo spadkowe.

    Dotychczas było tak, że jeżeli przez 10 lat nic nie robiono na rachunku to
    bank kontaktował
    się z właścicielem (chociaż nie wiem czy miał taki obowiązek). W przypadku
    braku kontaktu
    (zwykle zmieniony adres, nr tel lub jego brak...) brał to sobie. Chyba, że
    dowiedział się
    o śmierci właściciela - wtedy spadek.
    Po zmianach sprzed kilku lat rozszerzono listę potencjalnych spadkobierców
    ustawowych
    o daszą rodzinę - gminy mają mniejsze szanse.

    Teraz władza centralna chce przejąć pieniądze z martwych rachunków.
    Pretekstem to
    utworzenia centralnej bazy rachunków jest "troska" o spadkobierców którzy
    nie wiedzą
    o rachunkach zmarłych członków rodziny. Jeśli się nie znajdą to władza
    zabierze.

    Arek