  • 61. Data: 2003-08-20 09:42:34
    Temat: Re: poniżej 50zł kartą nie przyjmujemy ...
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Na Statoil napisał(a):

    > Mi bardzo często się zdarza kupować na Statoil paliwo i papierosy, a że paliwo
    > idzie na fakturę a papierosy nie - są to dwie oddzielne operacje (dwa razy
    > karta w posie). Stąd pierwsza operacja za ok. 150zł, druga za 6zł (sic!) i nikt
    > nie robi mi problemów, a biorąc pod uwagę średnią marżę na papierosach w
    > wysokości 11% i średnią prowizję od operacji bezgotówkowej w wysokości 2zł
    imho prowizje maja procentowa i nie dokladaja do tej operacji
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 62. Data: 2003-08-20 16:19:58
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 22:51:18 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) napisał(-a):

    > Dla klienta. Bo to jest kasa klienta, on ją _łaskawie_ zostawia właśnie w

    No właśnie. A sklep w takim przypadku nie chce takiego klienta.

    > tym sklepie. Dlatego to jest dla wygody _klienta_ sklepu, nie merchanta.

    Chcesz _zmuszać_ sklep do obsługi? Hahaha.

    > Ciekawe kiedy sklepikarze zrozumieją że socjalizm w postaci sprzed '89 już
    > się jednak skończył i teraz trzeba pamiętać kto _zostawia_ kasę w sklepie.

    Przecież Ci tłumaczę, że sklep "wali" taki klient, bo jest tylko kłopotem. Dla
    sklepu to on niech spieprza na drzewo. Już chyba jaśniej nie potrafię :).

    > A może to nieprawda? Może to biedne sklepy do całego interesu dokładają?

    Nie moja sprawa czy dokładają. Jak nie chcą obsługiwać, to niech nie muszą
    obsługiwać.

  • 63. Data: 2003-08-20 16:21:54
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    19 Aug 2003 12:43:36 +0200, w <m...@d...pm.waw.pl>, Krzysztof
    Halasa <k...@d...pm.waw.pl> napisał(-a):

    > Nie, jeden klient nie przekazuje drugiemu pieniedzy raczej. Co najwyzej
    > sklep zarabia raz lepiej a drugi raz gorzej. Takie jest zycie, akurat
    > karty robia tu najmniejsza roznice.

    To idź kup samochód kartą :). Przykład skrajny, ale przykład.

  • 64. Data: 2003-08-20 16:24:41
    Temat: Re: poniżej 50zł kart? nie przyjmujemy ...
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 19 Aug 2003 00:29:42 +0200, w <bhrjte$2om5$1@foka1.acn.pl>, "Karol"
    <a...@b...poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Jest obrot to placi. Nie ma obrotu to nie placi (pomijam oplate za dzierzawe
    > jezeli istnieje) prowizji za POSa.

    Haha, płaci, płaci, nawet jak nie używa.
    Np codzienne aktualizacje baz kart zastrzeżonych, przecież z Wawą POS nie łączy
    się na koszt odbiorcy, opłaty stałe też są.

  • 65. Data: 2003-08-20 16:25:26
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    <a...@b...poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > A tu w kółko prowizja i prowizja. Jak nie ma biznesu to niech wywali tego
    > POSa na smietnik i nie zawraca ludziom gitary.

    To nie tak -- to kliencie mu zawracają gitarę, bo nie potrafią zrozumieć
    tabliczki z napisem "transakcje kartą od 50zł".

  • 66. Data: 2003-08-20 16:26:40
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 18 Aug 2003 22:52:29 +0200, w <8...@d...pingwin.waw.pl>,
    w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek) napisał(-a):

    > Nakazami? Jakimi?

    Np. nakazami ustalania jednej ceny, zakazu doliczania prowizji za transakcje
    kartą, nakazami VISA-y.

    > A że sklep[1] głupi to już jego problem.
    > [1] właściciel, prowadzący, kasjer - whatever

    I niech to będzie _jego_ problem, a nie ustawodawcy.

  • 67. Data: 2003-08-20 16:29:56
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 18:19:58 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > No właśnie. A sklep w takim przypadku nie chce takiego klienta.

    Ze wzajemnością.

    > Chcesz _zmuszać_ sklep do obsługi? Hahaha.

    Nie, chcę aby nie narzekał że za POSa musi płacić i się mu to nie opłaca.

    Jest różnica?

    > Przecież Ci tłumaczę, że sklep "wali" taki klient, bo jest tylko
    > kłopotem. Dla sklepu to on niech spieprza na drzewo. Już chyba jaśniej nie
    > potrafię :).

    J/w (ze wzajemnością). Niech emerytki i renciści kupują, oni faktycznie są
    siłą napędową tych sklepów.

    > Nie moja sprawa czy dokładają. Jak nie chcą obsługiwać, to niech nie muszą
    > obsługiwać.

    Ale niech nie narzekają że opłaca im się od 50zł (vide $Subject).

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 68. Data: 2003-08-20 16:30:53
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 18:24:41 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > Haha, płaci, płaci, nawet jak nie używa. Np codzienne aktualizacje baz
    > kart zastrzeżonych, przecież z Wawą POS nie łączy się na koszt odbiorcy,
    > opłaty stałe też są.

    Niech _odda_ posa. <cytata> Prościej już nie mogę </>

    I niech nie narzeka.

  • 69. Data: 2003-08-20 16:32:08
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 18:26:40 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > Np. nakazami ustalania jednej ceny, zakazu doliczania prowizji za transakcje
    > kartą, nakazami VISA-y.

    Ależ niech wydadzą swoje karty i niech powołają swoje centra
    rozliczeniowe. Czy ja im bronię?

    > I niech to będzie _jego_ problem, a nie ustawodawcy.

    To nie jest kwestia ustawodawcy, to jest _umowa_. Nie chcesz, nie bierz
    posa.

    Rozumiesz?

  • 70. Data: 2003-08-20 16:33:10
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Wed, 20 Aug 2003 18:25:26 +0200, Radosław Popławski pisze:

    > To nie tak -- to kliencie mu zawracają gitarę, bo nie potrafią zrozumieć
    > tabliczki z napisem "transakcje kartą od 50zł".

    Ale ten pos to jeden wielki problem, niech go odda. Nie będzie odpowiadać na
    głupie pytania (dlaczego od 50). Może się pojawią dlaczego nie ma posa, ale
    to przecież już inna sprawa ...