  • 11. Data: 2009-02-07 19:24:43
    Temat: Re: polowanie na mieszkanie od komornika
    Od: Pete <n...@n...com>

    k...@o...pl pisze:

    > OK, więc ja chcę kupić mieszkanie za >= 2/3 wartości
    > od komornika który "tajniaczy sie" i ogłasza się tylko
    > tam gdzie musi
    >
    > pytanie: gdzie mam łowić informacje o takich mieszkaniach?

    Tam, gdzie musi się ogłaszać komornik. Sąd i biuro komornika.

    > ps: a jak a w drugiej licytacji nikt nie kupi, to co sie wtedy dzieje?

    Zwykle - kolejne licytacje, ale z tą samą ceną wywoławczą.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2009-02-07 20:42:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości

    > Uda Ci się, uda ale dopiero jak komornik będzie licytował TWOJE
    > mieszkanie.
    Akurat dłużnik nie może brać udziału w licytacji własnego majątku.

  • 13. Data: 2009-02-07 22:54:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Google zamkneli? Wpisz sobie licytacje komornicze, masz tego multum. Inna

    Pytanie brzmiało: czy można gdzieś znaleźć informacje o licytacjach,
    w przypadkach, kiedy nawet samemu komornikowi nie zależy na rozgłosie.
    Tych nie ma w googlu.

    W Polsce jest około 600 komorników. Część z nich ma swoje strony
    internetowe. Wejdź na www.komornik.pl, tam są adresy kancelarii razem z
    ich stronami www. Niektórzy komornicy umieszczają informacje o
    licytacjach (zwłaszcza nieruchomości) właśnie na swoich stronach. Można
    również dzwonić i pytać, jeśli zależy nam na jakiejś konkretnej
    licytacji (komornik dokonuje zajęcia nieruchomości tylko na terenie
    działania sądu rejonowego, przy którym działa).

    Zazwyczaj komornikowi zależy na tym, aby jak najwięcej zainteresowanych
    pojawiło się na licytacji, można wtedy uzyskać wyższą cenę.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-02-07 22:59:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    k...@o...pl pisze:
> [...]
    > wyprosić? "Panie ładny, idź pan sobie, bo nie jesteś moim znajomym". :P
    >
    > Mam pytanie: skąd czerpać informacje? Jakie są OBOWIĄZKOWE dla komornika
    > sposoby informowania o licytacji? jakieś nie wiem, ogłoszenia, tablice w
    > urzędach? biuletyny komornicze? (są takie biuletyny w ogóle?) może jakieś
    > obowiązkowe www? A jeśli dotychczasowy właściciel ma długi wobec US i ZUS
    > to kto w organach skarbowych ma obowiązek ogłosić że chce takie mieszkanie
    > zbyć? Jakie są metody blokowania dostępu osób postronnych do informacji?
    > I jak dotrzeć do tej informacji nie majac znajomości?

    Zgodnie z art. 955 kpc. komornik ma obowiązek ogłosić licytację w
    "poczytnym dzienniku w danej miejscowości". Ponadto: w budynku sądu,
    lokalu organu gminy.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-02-07 23:17:00
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Kris napisał/a:
    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > komornicy lubią sprzedawać
    >
    > bzdura, urban legend.

    Spółdzielnie mieszkaniowe mają swoje układy z komornikami. Nawsadzali
    swoich do sądow, do instytucji komorniczych, do Rad Miasta itd, tzn
    wszędzie.
    To jest jedna mafia i licytację wygra ten dla którego spółdzielnia ma
    już to mieszkanko naszykowane.

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-02-08 09:21:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >wszędzie.
    >To jest jedna mafia i licytację wygra ten dla którego spółdzielnia ma

    Bzdura.
    Byłem w swoim życiu na kilkudziesięciu licytacjach. Kilka rzeczy na takich
    licytacjach kupiłem(mieszkania co prawda nie) i nie zauważyłem aby komornicy
    coś ustawiali. Ustawiaja raczej sami licytujacy. Np ktoś komu zależy na
    kupnie po cenie wywoławczej odpala pozostałym osobą działke i Ci nie
    przebijają jego oferty. Sam w ten sposób kiedys niechcacy zarobiłem kilka
    stówek. Po prostu byłem zainteresowany zakupem pewnej rzeczy, wpłaciłem
    wadium a przed licytacja podszedł do mnie jej drugi uczestnik i zaproponował
    że odpali mi kilka stówek jak nie bede przebijał. Ponieważ aż tak bardzo na
    zakupie tego przedmiotu mi nie zależało zgodziłem się na te warunki.
    A mieszkanie nawet jak kupisz na licytacji to z reguły niewiele taniej niz
    cena rynkowa a kłoptu sporo bo trzeba wymeldować i usunać dotychczasowych
    mieszkańców.

    Kris

  • 17. Data: 2009-02-08 14:40:01
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    k...@o...pl wrote:
    > chcę tanio kupić mieszkanie i wyczytałem że komornicy lubią sprzedawać

    A mnie inna sprawa ciekawi - jak to jest na takich licytacjach, czy
    tylko gotówka wchodzi w grę, czy można by ubiegać się o kredyt
    hipoteczny po wygraniu takiej licytacji?

  • 18. Data: 2009-02-08 17:07:44
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Schliesky pisze:
    > A mnie inna sprawa ciekawi - jak to jest na takich licytacjach, czy
    > tylko gotówka wchodzi w grę, czy można by ubiegać się o kredyt
    > hipoteczny po wygraniu takiej licytacji?
    można, ale trzeba:
    1) mieć pewność, że się dostanie
    2) załatwić to szybko

    Bo jak nie to po wadium...

  • 19. Data: 2009-02-08 18:53:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    > k...@o...pl wrote:
    > A mnie inna sprawa ciekawi - jak to jest na takich licytacjach, czy tylko
    > gotówka wchodzi w grę, czy można by ubiegać się o kredyt hipoteczny po
    > wygraniu takiej licytacji?

    Wpłacasz wadium, wygrywasz licytacje i masz kilka miesięcy na wpłate reszty
    kwoty.

    Kris

  • 20. Data: 2009-02-08 20:17:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kris pisze:

    > Użytkownik "Schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wpłacasz wadium, wygrywasz licytacje i masz kilka miesięcy na wpłate
    > reszty kwoty.

    Czyżby? A jak się ma do tego art. 967 KPC?

    --
    Pete