    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podwyzszenie limitu na KK
    Date: Sun, 13 Mar 2005 21:51:27 +0100

    "CB" <v...@w...pf.pl> writes:

    > Oczywiście wszystko zależy od wpływów i salda na rachunku. Te dwie rzeczy są
    > ściśle powiązane najczęściej z limitem KK.

    Salda na jakim rachunku? Kredytowym? Innego byc nie musi.
    Wplywy? To juz chyba czesciej istotne jest zaswiadczenie o zarobkach?
    Wplywy moga wynosic np. 10% zadluzenia (nie zeby to akurat bylo bardzo
    rozsadne).

    > Bank jest zainteresowany użytkowaniem kart z przyczyn oczywistych, dlatego
    > debetowe możesz mieć bez limitu, a zatem wielokrotnie więcej niż KK.

    Tak bylo kiedys, gdy banki baly sie wydawac KK. Ale teraz mozna wybierac
    - po co mam uzywac karty debit, z ktora same problemy, jesli moge uzywac
    KK, i miec grace periody, STIPy, i inne zdalne ordery (najczestszy
    przypadek, VC debit istnieja ale wyglada jakby banki ich nie lubily).

    Zauwaz, ze limitem karty debit jest saldo rachunku biezacego.

    > Inna
    > sprawa czy jesteś w stanie wydawać przed 2 kolejne lata po 20000zł
    > miesięcznie płacąc KK?

    Nie, gdyz jesli max limit wynosi 20 kzl (tak jak w moim przykladzie),
    to z definicji mozesz to robic co np. 52 dni. Oczywiscie wtedy, gdy masz
    wlasnie maksymalny limit, co nie jest koniecznoscia.

    Nie ma to oczywiscie znaczenia, gdyz limit nie okresla kwoty, jaka
    masz obowiazek wydawac, a tylko jest gornym ograniczeniem zadluzenia.

    > A tak na przykład?

    Oczywiscie nie mialem na mysli plaskich kart. Np. BPH. Naturalnie to
    takze nie ma zadnego znaczenia, z cala pewnoscia banki wydaja od j*ch*
    kart z limitem 5 kzl i tego tu nie zmienimy.
    --
    Krzysztof Halasa