  • 1. Data: 2007-02-06 23:19:38
    Temat: podaję parametry do kredytu w PLN, bardzo proszę o poradę przy wyborze najlepszego banku
    Od: "martha" <m...@s...pl>

    witam
    przyznam szczerze -
    odwiedziłam 2 banki i nie mam ochoty latać więcej, bo kiepsko z czasem, nie
    lubię jak ktoś mi mówi po raz n-ty te same bajki, myśląc ze nie wiem co to
    raty malejące i liczę na wiedzę osób z tej grupy, która skieruje mnie pod
    jeden konkretny i właściwy adres.
    mam zamiar wziąć kredyt hipoteczny na zakup mieszkania (nowego), w PLN.
    koszt inwestycji 160.000, wkład własny 32.000 (20%)
    jestem osobą samotną, więc kredyt brać będzie 1 osoba.

    a teraz to na czym zależy mi najbardziej

    - niska marża w początkowym okresie spłaty
    - min. 30-letni okres kredytowania
    - brak opłat przy wcześniejszej spłacie kredytu
    - brak konieczności wykupywania polisy na życie przez Kredytobiorcę
    - brak prowizji od udzielenia kredytu

    poza tym wymagań nie posiadam :)))

    czy jest bank w Polsce, który sprosta moim wymaganiom. Idealne rozwiązanie
    to przez pierwsze 2 lata marża na poziomie 0,5%, następnie ok. 1%.

    pozdrawiam i liczę na wskazówki, chociażby podanie nazwy banku, który może
    sprostać moim oczekiwaniom...

    Mar.

  • 2. Data: 2007-02-06 23:25:41
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    martha wrote:

> [...]
    > - brak opłat przy wcześniejszej spłacie kredytu
    > - brak konieczności wykupywania polisy na życie przez Kredytobiorcę

    Ciezko bedzie, raczej bedziesz musial zmienic wymagania - szczegolnie
    punkt 3 i 5 jest ciezki do pogodzenia.

    Jarek

  • 3. Data: 2007-02-07 09:58:51
    Od: "Piotr" <s...@m...com>

    "Jarek Dukat" <n...@f...news> wrote in message

    > Ciezko bedzie, raczej bedziesz musial zmienic wymagania - szczegolnie
    > punkt 3 i 5 jest ciezki do pogodzenia.

    Prawie dokladnie takie warunki mial ING. Nie wiem tylko czy mozna na wiecej
    niz 30 lat.
    Sam mam tam kredyt i moje warunki
    brak prowizji od udzielenia kredytu (przez pewien czas byly w oddzialach
    takie certyfikaty ktore umozliwiaja wziecie kredytu bez oplat za udzielenie)
    brak oplat za wczesniejszej splaty
    brak polisy na zycie od kredytobiorcy.

    Oprocentowanie na dzisiaj 5.25 (WIBOR 6M + 1%). Nie wiem czy mozna
    negocjowac mniejsza prowizje.
    Kredyt w zl

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-02-07 10:39:39
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Piotr porozsypywal nastepujace haczki:
    > Prawie dokladnie takie warunki mial ING. (...)
    > brak polisy na zycie od kredytobiorcy.
    Prawie wszystko sie zgadza. Jesli jest wiecej niz jeden kredytobiorca i
    wystepuja dosc znaczne dysproporcje w dochodach kredytobiorcow, to ING
    wymagalo wiosna 2006 ubezpieczenia na zycie dla kredytobiorcy lepiej
    zarabiajacego.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-02-07 15:19:31
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > - brak opłat przy wcześniejszej spłacie kredytu
    > - brak konieczności wykupywania polisy na życie przez Kredytobiorcę

    Ja bym się tak nie upierał przy darmowej wcześniejszej spłacie. Popatrz,
    bierzesz kredyt w wysokości 128.000, jeśli byś miał całość spłacić wcześniej
    to prowizja (powiedzmy 1%) to 1.280zł. Jeśli masz te 128.000 to już nie robi
    takiej różnicy, choć oczywiście jest zauważalną kwotą. A brak parcia na
    zerową wartość tej opłaty, może wpłynąć na chęć obniżenia przez bank marży.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 6. Data: 2007-02-07 16:39:27
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Jak najbardziej nasz Bank ING Bank Śląski spełnia poniższe warunki:

    Stabilny kredyt hipoteczny w złotych

    Oferta kredytowa w PLN:

    PROWIZIE I OPŁATY:

    Przyznanie kredytu - 0zł

    Wcześniejsza całkowita i częściowa spłata kredytu - 0zł przez cały okres
    kredytowania

    Opłata za wycene- 0zł w przypadku mieszkań w Warszawie (zakup rynek wtórny
    oraz pierwotny)

    OPROCENTOWANIE:

    WIBOR6M + stała marża (na chwile obecną 4,26% + 1,0% (marża jest negocjowana
    uzależniona od wkładu własnego i kwoty kredytu)

    OKRES KREDYTOWANIA:

    Przy wkładzie własnym 0-10% - max. 25lat
    Wkład własny pow. 10 % max. 40 lat
    Kredytujemy do 70 roku życia

    ZABEZPIECZENIA:

    Tymczasowe:

    - weksle
    - ubezpieczenie kredytu do czasu wpisania Banku do KW / 0,19% od kwoty
    kredytu kwartalnie /, lub podniesienie marży, o 0,5% jeżeli nieruchomość ma
    założona księgę wieczystą.
    - ubezpieczenie kredytu z niskim wkładem własnym - istnieje możliwość
    finansowania 100% ceny zakupu pod warunkiem ubezpieczenia brakującego wkładu
    własnego (wymagamy 20%) w TU CIGNA S.A. współpracującym z Bankiem.
    Klient jest zobowiązany do opłacenia z góry składki ubezpieczeniowej w
    wysokości 0,7% w skali roku od części kwoty kredytu przekraczającej 80%
    wartości rynkowej/ceny zakupu za cały okres ubezpieczenia kredytu. + marża
    podniesiona o 0,2% do czasu spłaty wymaganego wkładu

    Docelowe:

    - cesja polisy ubezpieczenia nieruchomości
    - hipoteka kaucyjna na kredytowanej nieruchomości - 150% kredytu
    - ubezpieczenie nieruchomości stanowiącej przedmiot zabezpieczenia od ognia
    i innych zdarzeń losowych wraz z cesją praw z polisy na rzecz Banku

    W razie jakich kolwiek pytań proszę o kontakt mailowy.

    Marcin Sygnowski
    Doradca ds. Bankowości Hipotecznej
    email: m...@i...pl

  • 7. Data: 2007-02-08 20:51:37
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Piotr wrote:
> [...]
    > brak oplat za wczesniejszej splaty
    > brak polisy na zycie od kredytobiorcy.
    >
    > Oprocentowanie na dzisiaj 5.25 (WIBOR 6M + 1%). Nie wiem czy mozna

    Rzeklbym ze nawet niemozliwe negocjowac prowizji mniejszej niz 0 zl :)
    Ale pewnie chodzilo Ci o marze? :)

    Pozdr.
    Jarek

  • 8. Data: 2007-02-09 11:06:16
    Od: "Piotr" <s...@m...com>

    > Rzeklbym ze nawet niemozliwe negocjowac prowizji mniejszej niz 0 zl :)
    > Ale pewnie chodzilo Ci o marze? :)

    Dokladnie - jakos mi umknela ta pomylka.

    Piotrek