    From: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po co karta kredytowa?
    Date: Fri, 4 Aug 2006 12:13:14 +0200

    Użytkownik "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> napisał w wiadomości
    news:eatvta$n4d$1@news.dialog.net.pl...

    > Z tym, że kredyt dla KK mało kiedy jest niskooprocentowany i
    > wydaje mi się,
    > że są ciekawsze możliwości skorzystania z pożyczki niż kredyt w
    > KK. Dwa, że
    > chyba sytuacja zadłużenia na 20k nie występuje często w
    > przypadku osób,
    > które zarabiają bardzo dobrze, a dla nich przecież adresowane są
    > te karty.

    Zgoda, ale zawsze cos sie da wykombinowac. Zobacz na przyklad:
    karty jakies tam na 100k plus do tego ze dwie karty Mille tez na
    100k. Generalnie bezgotowkowe robisz tymi innymi, po uplywie ich
    g-p robisz przelew z kart Mille, ktory kosztuje Cie tylko 9,9%
    odsetek rocznie. Powinienes go splacic w tym jego quasi-g-p, aby
    nie zaczal byc wyzej oprocentowany. Jak w tych innych katach sa
    karty Rajfiego albo BPH, albo BZWBK, mozesz Mille splacic
    przelewami bezprowizyjnymi lub za 0,5% prowizji, no i przez 1-2
    dni zaplacisz odsetki od tych 100k w wysokosci przecietnie okolo
    20%.
    Robiac takie cykle (zakladajac dodatkowo, ze masz na tyle wysokie
    przeplywy, ze co pewien czas mozesz splacic wszystko), masz 100k
    srodkow obrotowych z kart, na ponizej 5% rocznie bez zadnych
    swistkow i praktycznie "od reki" (wszystko przez internet).

    > A bywa _znacząco_ dłuższy? Ja jakoś nie dostrzegłem...

    Nie bywa. :-)

    > Kart dziś jest tyle, że szczerze mówiąc gdyby w istocie mieć
    > wydatki rzędu
    > 50k miesięcznie (ponieważ w Polsce nadal różnie bywa z
    > akceptowalnością to
    > rozumiem, że mówimy o ludziach wydających ponad 100k doliczając
    > gotówkę...)
    > to w moim przekonaniu lepiej mieć 2 karty (szczególnie różnych
    > systemów)
    > silver niż jedną gold. A kart to akurat ci u nas dostatek...

    Zgoda, poza tym przypadki faktycznych wydatkow 100k na miesiac to
    sa przypadki bardzo rzadkie. Ale ja tu mowie o typowych wydatkach
    miesiecznych, do 10k, natomiast pisze o tanim dostepie do srodkow
    z kart, traktowanych jako krotkoterminowy kredyt inwestycyjny czy
    obrotowy. W takim przypadku platynowe karty moga sie okazywac
    lepsze.

    marekz