    From: "Marceli" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: płaska za granicą
    Date: Mon, 10 Mar 2003 23:25:03 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.131.98

    > Generalnie na Zachodzie bardziej lubią karty wypukłe. :-)
    > Ale to zależy dokąd jedziesz - w Niemczech podobno płaskie są w niełasce
    (nie
    > byłem, wierzę na słowo), a np. w Austrii czy we Włoszech można ich używać
    bez
    > problemu (ja nie miałem żadnych problemów)...
    >
    > m23m
    Niemcy to dziwny kraj.
    Co sklep to obyczaj.
    W niektorych sklepach tylko plaskie Maestro ma szanse pojsc ale nasze i tak
    nie poszlo.
    Choc w niektorych poszlo.
    Ale bylem w takim Realu i tylko VISA. Plaska czy wypukla. Mieli umowe tylko
    z VISA.
    Praktiker tylko Maestro plaska i tak polska nie poszla.
    Taki jeden sklep elektroniczny - poszla Maestro i tylko taka przyjmowali.
    Apteka - Maestro nie poszla i zrobili z tego afere, poszla Ec/Ma wypukla,
    zadna VISA NIE
    nawet gosciu nie chcial probowac !
    Bajzel totalny.
    Ogolnie to VISE lepiej sobie wybic z glowy. Po przeliczeniu na euro i zlote
    lepiej bylo
    kupic Euro w kantorze. Natomiast Eurocard/Master Card wychodzilo tak w kurs
    sredni.

    Pzdr.
    Marek