  • 31. Data: 2014-04-30 09:17:15
    Temat: Re: płacenie rachunku na kwot milion złotych kartą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Apr 2014 21:00:24 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Wszystkie spożywcze, łącznie z osiedlowymi? Wszyskie stacje paliw, łącznie
    > z noname na wsi? Nierealne.

    Poki bonus byl za wszystko to nie musialy, ale jak dla niektorych
    branz ?
    To moze akceptant zalatwic - dla sklepow spozywczych mamy "promocje"
    3% marzy, ale moze sie pan zadeklarowac jako wielobranzowy ...

    > Ale to były zwroty w granicach 1%. To mozna było sfinansować z prowizji, w
    > ostateczności niewiele dołożyć, a klienta przyciąć na innej prowizji.

    Oczywiscie.
    Ale potem takie dziwne - np. promujemy tylko wydatki na stacjach
    benzynowych. Sklepy z obuwiem czy odzieza mnie nie dziwia - tam maja
    sie czym podzielic :-)

    Ale moze i faktycznie - promocja taka, cos ci kliencie damy jak do nas
    przyjdziesz, ale niewiele, bo kto wydaje na buty 5 tys miesiecznie :-)

    J.

  • 32. Data: 2014-05-03 21:33:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 09:17:15 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > To moze akceptant zalatwic - dla sklepow spozywczych mamy "promocje"
    > 3% marzy, ale moze sie pan zadeklarowac jako wielobranzowy ...

    Tylko co akceptanta obchodzą wybryki 1-2 banków? Chcą zwracać 3%, to niech
    zwracają, ale z własnej kieszeni. Przecież nie będą faworyzować jednych
    kosztem drugich, bo się podniesie krzyk.

    > Ale moze i faktycznie - promocja taka, cos ci kliencie damy jak do nas
    > przyjdziesz, ale niewiele, bo kto wydaje na buty 5 tys miesiecznie :-)

    A nawet jak wydasz, to dostaniesz max 25zł zwrotu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 33. Data: 2014-05-06 09:18:22
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 12:32:58 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Gdzieś pisali że szampan + pokaz tańca3 "tancerek" to koszt 15tys zł w tym klubie.
    >
    > Pan dyrektor z kolegami kilkanaście godzin chyba tam balowali to może i 60szampanów
    postawił;)

    Mimo wszystko kwota milion złotych wydaje się zbyt wysoka.
    Coś gdzieś pisało o pigułce gwałtu.
    Obsługa mogła po prostu podejrzeć jak pan dyr. wpisuje pin a potem "pożyczyć"
    kartę.

  • 34. Data: 2014-05-18 18:59:09
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    W dniu 2014-04-21 22:56, RobertS pisze:

    > no to też na byle kogo nie trafiło, "szeregowy" pracownik nawet nie ma
    > szansy takiej karty zobaczyć

    W przypadku kart korporacyjnych, taką wypasioną z kosmicznym limitem
    możesz dostać jako "narzędzie pracy", choćbyś jej nawet wcale nie
    chciał. Wystarczy że pracujesz dużo na delegacjach albo np. przy
    zaopatrzeniu.

    > ciekawe czy firma "wrzuci sobie w koszty" czy też pracownik będzie
    > musiał to rozliczyć jako prywatne wydatki?

    Pójdzie na pracownika. Te karty są tak niefajnie skonstruowane, że mimo
    że służbowe, to jednak indywidualne. Wyciąg z karty przychodzi do osoby
    która jest użytkownikiem karty, użytkownik jest też osobiście
    odpowiedzialny za jej spłacenie. Zwykle działa to w ten sposób, że
    pracownik przedstawia w księgowości rozliczenie wydatków które zrobił
    kartą (np. rozliczenie delegacji, bilety lotnicze czy faktura za zakup
    materiałów), księgowość przelewa zwrot kosztów na konto pracownika, a
    pracownik spłaca zadłużenie na karcie. Jeśli firma nie zaaprobuje
    jakiegoś wydatku, to pracownik spłaca to z własnej kieszeni.

    pozdrawiam

  • 35. Data: 2014-05-19 09:24:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 May 2014 18:59:09 +0200, Piotr <b...@g...ru> wrote:
    > Pójdzie na pracownika. Te karty są tak niefajnie skonstruowane, że
    mimo
    > że służbowe, to jednak indywidualne. Wyciąg z karty przychodzi do
    osoby

    ?
    Przecież umowa kredytowa (bo tym de facto jest kk) jest z firmą a nie
    pracownikiem, pierwszy raz słyszę o takiej formie rozliczania, żeby
    pracownik sam spłacał kartę firmową. Najczęściej jest tak, że firma
    sama spłaca, może jedynie na drodze cywilnej obciążyć pracownika za
    transakcję nienależną i zażądać zwrotu.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2014-05-19 16:50:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]

    >pracownik sam spłacał kartę firmową. Najczęściej jest tak, że firma
    >sama spłaca, może jedynie na drodze cywilnej obciążyć pracownika za

    Hm ... a byl kiedys taki przepis, ze pracownika za spowodowane straty
    mozna obciazyc co najwyzej do 3 miesiecznych pensji.
    Ciekawe czy sie kwalifikuje w tym przypadku :-)

    J.

  • 37. Data: 2014-05-19 20:10:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 16:50:45 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Hm ... a byl kiedys taki przepis, ze pracownika za spowodowane straty
    > mozna obciazyc co najwyzej do 3 miesiecznych pensji.
    > Ciekawe czy sie kwalifikuje w tym przypadku :-)
    To jakiś ważny dyrektor był więc może te 3 pensje starczą;)

  • 38. Data: 2014-05-20 08:58:33
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    W dniu 2014-05-19 09:24, Marek pisze:

    > Przecież umowa kredytowa (bo tym de facto jest kk) jest z firmą a nie
    > pracownikiem, pierwszy raz słyszę o takiej formie rozliczania, żeby
    > pracownik sam spłacał kartę firmową.

    Tak jest np. z korporacyjnym Amex'em. Jak sobie zobaczysz na ich stronie
    http://corp.americanexpress.com/gcs/intl/poland/corp
    oratecards/kartykorporacyjne/
    to jest to ukryte w takim niewinnie brzmiącym punkcie:
    "bezpieczeństwo Firmy -- Karty Korporacyjne umożliwiają Firmie
    wyeliminowanie ryzyka związanego z korzystaniem z Karty przez
    pracowników. Firma nie ponosi odpowiedzialności za nieautoryzowane,
    prywatne transakcje pracowników". A w praktyce jest to zrealizowane w
    taki sposób jak opisałem wcześniej.

    pozdrawiam