eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipinpad i reklamacje › Re: pinpad i reklamacje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: mlody_book <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pinpad i reklamacje
    Date: Wed, 22 Dec 2004 18:34:01 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <cqcb68$ni7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <cq6fo2$a0g$2@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello212186128071.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1103736840 24135 212.186.128.71 (22 Dec 2004 17:34:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Dec 2004 17:34:00 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <cq6fo2$a0g$2@inews.gazeta.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-User: zbukov
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.9 (Windows/20041103)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:330269
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Sz. napisał(a):
    > Mam pytanie, jak to jest z autoryzacją transkakcji kartą przy użyciu
    > pinpadu w sklepie.
    > Na p.b.b. można się spotkać z twierdzeniem, że bank nie odpowiada za
    > nic, jeśli ktoś przechyci w PIN i ukradnie/zeskanuje kartę. Czy to jest
    > zgodne z aktualnym stanem prawnym, w tym z ustawą o elektronicznych
    > intstrumentach płatniczych?
    > Pozwolę sobie przekleić:
    >
    > Art. 28 par. 5 rzeczonej ustawy:
    >
    > Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    > płatnicza
    > została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    > identyfikacji
    > posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na
    > dokumencie
    > obciążeniowym. *Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia
    > posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją*, chyba że został złożony
    > bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18
    > września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 oraz z
    > 2002 r. Nr 153, poz. 1271).
    Klient kwestionuje, a bank albo uzna, albo nie i tak naprawdę wszystko
    zależy od 'widzimisię' pracowników banku. Znam z doświadczenia sytuacje,
    w których bank uznawał, że PIN był 'przechwycony' i zwracał klientowi
    całość reklamowanej kwoty, a nie powyżej 150 EUR jak stanowi ustawa o
    elektronicznych instrumentach płatniczych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1