  • 11. Data: 2002-08-16 09:38:39
    Temat: Re: pin przy zakupach
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    > Generalnie PINowanie nie jest bezpieczne ze wzgledu na regulamin,
    > ktory w takim momencie zrzuca na posiadacza odpowiedzialnosc za
    > transakcje.

    ok, jeżeli chodzi o regulamin, ale jeżeli chodzi o bezpieczeństwo:
    PIN vs. podpis - jeżeli potrafisz zachować przy tym zdrowy rozsądek
    i nie klepiesz PINu palcem jak po patelni - to chyba
    bezpieczniejsze rozwiązanie.

    Karol Żwiruk

  • 12. Data: 2002-08-16 09:50:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 09:38:39AM +0000, Karol =?ISO-8859-2?Q?=AFwiruk ?= wrote:

> [...]
    > PIN vs. podpis - jeżeli potrafisz zachować przy tym zdrowy rozsądek
    > i nie klepiesz PINu palcem jak po patelni - to chyba

    Wciaz nie widze nic co by dawalo _posiadaczowi_ karty wieksze
    bezpieczenstwo. Oczywiscie rozpatrywane _razem_ z regulaminem karty.

    Rozpatrywanie samego PINowania bez regulaminu nie ma sensu - to tak
    jak stwierdzic ze przezycia ze skakania bez spadochronu sa wieksze,
    tylko potem jest twarde ladowanie (czyli wlasnie regulamin).

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-08-16 10:09:09
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    > Wciaz nie widze nic co by dawalo _posiadaczowi_ karty wieksze
    > bezpieczenstwo.

    ok, jak Ci ukradną kartę, to 99% pewności że zapłacą kartą podpisując się
    Twoim podpisem, nawet jak go nie znają, to kasjerzy nie_porównują_podpisów
    - płacę kilkadziesiąt razy miesięcznie w sklepach, NIKT nie zwraca
    mi uwagi że podpis niepodobny do tego na karcie!
    Udało mi się zapłacić kartą bez podpisu na pasku, kasjerka porównała
    podpis na slipie z czystym paskiem ;-)

    Jeżli złodziej będzie się musiał podpisać PINem - który_znasz_TY odejdzie
    od kasy bez zakupów (za które musiałbyś Ty zapłacić)

    Karol Żwiruk

  • 14. Data: 2002-08-16 10:17:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 10:09:09AM +0000, Karol =?ISO-8859-2?Q?=AFwiruk ?= wrote:

> [...]
    >
    > Jeżli złodziej będzie się musiał podpisać PINem - który_znasz_TY odejdzie
    > od kasy bez zakupów (za które musiałbyś Ty zapłacić)

    Sprawa walkowana wiele razy - klopot w tym ze jesli jednak podasz
    dresowi swoi pin to nic na to nie poradzisz. Bo m.in. tak jest
    zbudowany regulamin!

    A jesli chodzi o podpis - zawsze mowie ze nalezy uzywac kart w ktorych
    nawet jesli sprawdzenie podpisu nie pociaga odpowiedzialnosci
    klienta. Dla citka jest to 48h - mozna na niego psioczyc, ale ja bede
    ciagle twierdzil ze jest to jedna z najbezpieczniejszych kart na
    polskim rynku, choc droga jak cholera.

    Kiedys na pbb byl taki tekst: dzieki zabezpieczeniu karty, wszystko co
    placilem citkowi, zwrocilo sie z nawiazka jak mi ukradli karte.

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-08-16 10:28:44
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) napisał(a):

> [...]
    > klienta. Dla citka jest to 48h - mozna na niego psioczyc, ale ja bede
    > ciagle twierdzil ze jest to jedna z najbezpieczniejszych kart na

    Dlatego mówiłem o rozsądnym korzystaniu z kart i używaniu PINu.
    A ubezpieczenie kart to podstawa, bez rozsądnych warunków ubezpieczenia
    nie włożyłbym żadej karty do portfela (no chyba ze elektron z PKO BP z
    zerowym limitem na płatności POSowe, dodatkowo podziurkoway ;-) ).
    A ubezpieczenie w mBanku kart nie obejmuje "wymuszenia" podania PINu ?
    Wydawało mi się że gdzieś o tym czytałem.

    Karol Żwiruk

  • 16. Data: 2002-08-16 10:31:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 10:28:44AM +0000, Karol =?ISO-8859-2?Q?=AFwiruk ?= wrote:

> [...]
    > A ubezpieczenie w mBanku kart nie obejmuje "wymuszenia" podania PINu ?
    > Wydawało mi się że gdzieś o tym czytałem.

    Nie jest. Prawie nigdzie nie jest - jak juz ktos bierze na siebie pin,
    to po prostu go bierze, malo ktory warunkuje to 'wymuszeniem'.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-08-17 08:56:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 16 Aug 2002 12:31:54 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >Nie jest. Prawie nigdzie nie jest - jak juz ktos bierze na siebie pin,
    >to po prostu go bierze, malo ktory warunkuje to 'wymuszeniem'.

    Wydaje mi sie jednak, ze obejmuje, taki przypadek jest chyba zawarty w
    OWU (i to nie tylki m/Multi).
    Te banki, w ktorych do takiego zapisu dotarlem maja to oznaczone u
    mnie w tabelce.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 18. Data: 2002-08-17 17:19:38
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Aug 17, 2002 at 10:56:31AM +0200, Wojtek Frabinski wrote:

    > Wydaje mi sie jednak, ze obejmuje, taki przypadek jest chyba zawarty w
    > OWU (i to nie tylki m/Multi).

    Bardzo mozliwe, nie sledze tego jednak na bierzaco.

    > Te banki, w ktorych do takiego zapisu dotarlem maja to oznaczone u
    > mnie w tabelce.

    No to trzeba odwalic te lekture ;-)

    --

    --w