  • 11. Data: 2003-09-30 20:38:22
    Temat: Re: pilne! przelew mBank
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:q6njnvgbkipdt7b193oqtg3mhb5ck98d40@4ax.com...

    > Jesli Ty sie zastanowisz, o co ci biega, ja sie NATYCHMIAST dostosuje.

    Cieszy mnie to.

    Kolega pytał o to, aby przelew wykonać _dziś_. Z bieżącą datą realizacji.
    Nie z przyszłą.

    Gdyby uczynił to z datą jutrzejszą - przelew tak czy tak by nie poszedł, bo
    wpłata z PKO BP nie zdążyłaby dotrzeć.

    I faktycznie nie byłoby powiadomienia.

    Jednakże nie było mowy o przyszłej dacie realizacji zlecenia. Stąd wniosek,
    że mówimy o bieżącej. A system przelewu na kwotę większą, niż jest na
    rachunku w momencie wykonywania po prostu nie przyjmie i zasygnalizuje
    odpowiednim komunikatem.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 12. Data: 2003-09-30 21:20:51
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Sep 2003 22:38:22 +0200, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >że mówimy o bieżącej. A system przelewu na kwotę większą, niż jest na
    >rachunku w momencie wykonywania po prostu nie przyjmie i zasygnalizuje

    Nie wycinam, gwoli jasnosci dla przyszlych pokolen... Odpowiadam
    zatem kolejno na zarzuty w sensie logicznym a nie sekwencyjnie.

    System NIE odpowie na nic, po prostu nie realizujac przelewu na kwote
    w dacie przelewu, na ktora NIE MA pokrycia, nie skwituje ZADNYM
    komunikatem. I to lezalo u podstaw mojego zartobliwego postu,
    fragmentu postu o tresci:

    "W dodatku mBank nawet w zaden spsob
    nie zareaguje na Twoje starania."

    Jesli potrafisz obalic ten tekst czyms realnym, zloze stosowne
    przeprosiny. I prawde powiedziawszy, nie oczekuje rewanzu na podonej
    plaszczyznie...

    Dodatkowo pozwolilem sobie na ironiczne komentarze, ze inne banki
    (ING BSK) nie dosc, ze podobnie nie zrealizuja przelewu na kwoty bez
    pokrycia, wydala komunikat obciazajac kosztami nieszczesnego
    pomyslodawdce takich przelewow.

    Jesli potrafisz obalic itd. ...

    I teraz, JESLI POTRAFISZ zrozumiec to co sam napisales, i co ja
    wczesniej napisalem, to zapewne stwierdzisz, ze NIE MA zadnej roznicy
    merytorycznej.

    Bo: delikwent pisze, co WYRAZNIE ODDZIELILEM cytatem:

    >czy moge juz dzisiaj wykonac przelew, po mimo
    >ze mam 0zl na koncie,

    ja mu odpowiedzialem jak odpowiedzialem, czylli ze moze ale bank to
    oleje cienkim sikiem, a Ty mi prawisz dyrdymaly, bym sie zastanowil
    nad tym, co ja pisze...

    A moze: medice, cura te ipsum?

    --
    Adek
    http://www.paliwa.tutaj.pl/index.php

  • 13. Data: 2003-10-01 06:50:42
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > w dacie przelewu, na ktora NIE MA pokrycia, nie skwituje ZADNYM
    > komunikatem. I to lezalo u podstaw mojego zartobliwego postu,

    Ponownie, bo mam wrażenie, że nie rozumiesz co piszę: mowa była o _dziś_ -
    czyli o dacie _bieżącej_. Nie _przyszłej_. Czy to jest jasne ?

    A mBank przelewu z datą bieżącą na kwotę większą niż środki na rachunku
    _nie_ pozwoli i zasygnalizuje komunikatem o braku wystarczających środków na
    rachunku. Czy to też jest jasne ?

    Samą złośliwość w stosunku do innych banków zrozumiałem i nie czepiam się.
    Tylko chodzi mi o to, żeby wyraźnie zaznaczyć, że z datą bieżącą nie da się
    zrobić przelewu na kwotę większą niż saldo dostępne. Po prostu system nie
    przyjmie.

    > Jesli potrafisz obalic ten tekst czyms realnym, zloze stosowne
    > przeprosiny. I prawde powiedziawszy, nie oczekuje rewanzu na podonej
    > plaszczyznie...

    Nie wiem za co mam przepraszać, bo Twoje twierdzenia powyższe wymagają
    doprecyzowania, gdyż nie dotyczą przelewów z datą bieżącą.

    Doprecyzowałem wypowiedź, bo nie dało się jasno wywnioskować, że mówisz
    tylko o przelewach z przyszłą datą realizacji. Dodałem jeden warunek do tego
    twierdzenia.

    > I teraz, JESLI POTRAFISZ zrozumiec to co sam napisales, i co ja
    > wczesniej napisalem, to zapewne stwierdzisz, ze NIE MA zadnej roznicy
    > merytorycznej.

    Jest. Ty mówisz o przelewach. W nich zawierają się przelewy z datą bieżącą i
    datą przyszłą. Jednak w pierwszym przypadku dostaniesz komunikat, że nie ma
    środków, w drugim będzie tak jak mówisz.

    Akcentuję _dziś_.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 14. Data: 2003-10-01 07:39:16
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Oct 2003 08:50:42 +0200, "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>
    napisał(a):

    >Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Ponownie, bo mam wrażenie, że nie rozumiesz co piszę: mowa była o _dziś_ -
    >czyli o dacie _bieżącej_. Nie _przyszłej_. Czy to jest jasne ?

    Faktycznie, teraz zrozumialem o co Ci chodzi. :-) Przepraszam.

    Ja podszedlem do tego rutynowo, nawet sie nie zastanawialem, bo ja
    zawsze 'pisze' przelew z data konieczna do ostatecznego wyslania, w
    momencie powziecia informacji o platnosci. Oczywiscie, masz racje,
    system nie przyjmie z data biezaca bez srodkow.

  • 15. Data: 2003-10-09 14:55:11
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    No to teraz buzi na zgodę :-)