    From: mlody_book <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: phishing a hasła jednorazowe i tokeny
    Date: Sun, 15 May 2005 16:32:32 +0200

    kx napisał(a):

    > po wejściu tzn. po zalogowaniu ? bo jeżeli tak, to aplikacja oszusta
    > zaloguje się na strone banku - uda ciebie używając własnie otrzymane od
    > ciebie dane (login i haslo), odbierze dane, które wyskoczą po zalogowaniu i
    > prześle ci na przeglądarke - nic nie zauważysz (może jedynie to, że strona
    > załaduje się troche wolniej).

    > Możesz jaśniej ? Albo ja ciebie nie rozumiem, albo ty mnie.
    >
    > A wyobraź sobie kolejną sytuacje:
    > Załóżmy, że ty masz bezpieczny komputer (oprogramowanie antywirusowe oraz
    > system regularnie updatowany, nie ściągasz żadnych śmieci z netu, itd...).
> [...]

    OK, ale to już nie byłby phishing, tylko raczej konieczny byłby atak na
    serwer DNS, o którym wiadomo, że jest bardziej niebezpieczny od
    phishingu. Opisana przez Ciebie sytuacja nie wystąpi jeżeli sam
    wchodzisz na stronę, której adres wpisujesz ręcznie, albo nawet
    wybierasz z zakładek, a nie korzystasz z podrzuconego w mailu linku, a
    serwer DNS mojego providera działa prawidłowo. Piszesz o sytuacji, w
    której mój ISP leci w kulki, albo ma zhakowane serwery. W tej sytuacji
    mój dalszy wywód nie miałby sensu, gdyby nie fakt, że w temacie postu
    jest mowa o phishingu i w związku z tym powinniśmy odrzucić taką
    możliwość. Jednakże w takiej sytuacji pozostaje to, o czym ktoś już tu
    pisał, czyli certyfikat strony. W razie podejrzeń możesz go zweryfikować.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)