    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pełnomocnik czy wsp ółwłaściciel
    Date: Thu, 23 Feb 2006 01:26:37 +0100

    Adam Płaszczyca napisał(a) w wiadomości: ...
    >On Wed, 22 Feb 2006 20:57:05 +0100, "Arek"
    ><a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
    >
    >1. Aby kupić samochód wymagana jest zgoda obydwojga małżonków
    >2. Samochód powinien być zarejestrowany na oboje
    >3. Tak samo jak w p. 1 zgoda wymagana jest przy zbyciu.

    Od kiedy te regulacje obowiązują? A może regulator po prostu przegiął
    pałę nie uwzględniając rzeczywistości?

    >Ależ skąd - wystarczy, że umowę zawierasz z obydwojgiem małżonków -
    >czyli kupujesz przedmiot od właścicieli, a nie od jednego ze
    >współwłaścicieli.
    >Druga moliwość - jedno z małżonków ma pełnomocnictwo od drugiego.

    To kłopotliwe, aby małżeństwo (czy też dowolni współwłaściciele) wszędzie
    musiało się fatygować razem. Albo dać zarobić notariuszowi.

    Czyli sytuacja, że:
    -majątek wspólny to tylko wspólny dorobek - podczas trwania małżeństwa.
    -wspólny majątek należy do obu stron i każda z nich ma prawo dysponować osobistym
    (czy jak to się nazywa - z przed ślubu) i całością majątku wspólnego, ale za
    zobowiązania też odpowiada się majątkiem osobistym i całością majątku wspólnego.

    już nie ma miejsca? To jakaś nowa odmiana współwłasności.
    Czuję, że się robi NTG ale to mnie trochę zirytowało.

    Co do głównego wątku: jeżeli jeszcze istnieje pojęcie majątku osobistego, to
    jak udowodnić, że wszystkie środki na koncie pochodzą z majątku wspólnego
    a nie z osobistego? Więc bank ma powód, że dopóki oboje nie złożą odpowiedniego
    oświadczenia (albo nie ustali stanu faktycznego sąd) aby nie pozowlić dysponować
    współmałżonkowi.

    Arek