  • 1. Data: 2002-03-22 14:50:25
    Temat: paranoja polskiego prawa
    Od: <n...@p...onet.pl>

    moge mieć dowód osobisty, paszport, karty płatnicze (debetowe,charge i
    kredytowe), identyfikacyjne, ubezpieczeniowe, profit idea, shell smart,
    qualiflyer, crn polska club i tym wszystkim wystarczy że mam 16 lat (1.7.1986)
    a fajnie ale bez sensu jest to że nie mogę mieć prawa jazdy kat.B kiedyś było
    od 16 a teraz jest od 18 lat. i źle jest przez to (mogliby przecież dawać np.
    prawko jako karte dodatkową do ojca).
    co to za kraj.

  • 2. Data: 2002-03-22 15:18:54
    Temat: Re: paranoja polskiego prawa
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    (1.7.1986)
    > a fajnie ale bez sensu jest to że nie mogę mieć prawa jazdy kat.B kiedyś było
    co ma prowao jazdy do faktu posiadania kart płatniczych (oprócz formatu :))
    i źle jest przez to (mogliby przecież dawać np.
    > prawko jako karte dodatkową do ojca).
    > co to za kraj.

    mój ojciec jest gliniarzem i co też mógłbym mieć zezwolenie na broń tylko z
    tego powodu :)))

    patrząc na Twoje "głębokie przemyślenia" upewniam sie w przekonaniu, że nie
    wszyscy 16-latkowie dorośli do zaszczytu (tak właśnie) posiadania dokumentu
    uprawniającego do prowadzenia pojazdów mechanicznych

    trochę starszy
    kpjm

  • 3. Data: 2002-03-22 15:29:45
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Dodam jeszcze, że statystycznie najmłodsi "kierowcy" są sprawcami
    największej liczby wypadków.
    W związku z tym podniesienie limitu wieku jest jak najbardziej
    uzasadnione i nie ma w tym nic dziwnego.

    BTW - porównania z kartami są niezbyt udane bo tutaj taki
    młodzian działa na swój rachunek (ewent. rodziny), a na drodze
    stanowi zagrożenie dla wszystkich.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-22 15:33:57
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > (1.7.1986)
    > co ma prowao jazdy do faktu posiadania kart płatniczych (oprócz formatu :))

    że jest przydatne w życiu.
    (żeby odebrać karty płątnicze w banku to trzeba tam jeszcze dojechać:))) )

    ja dorosłem

  • 5. Data: 2002-03-22 15:34:42
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    n...@p...onet.pl napisał(a)
    >moge mieć dowód osobisty, paszport, karty płatnicze [..]
    >ale bez sensu jest to że nie mogę mieć prawa jazdy kat.B [...] od 16 [..]
    lat.

    Mając kartę możesz poczynić ewentualne szkody tylko sobie lub Twoim
    rodzicom. Wasza sprawa. Sami sie na to godzicie.
    Jadąc samochodem, możesz poczynić szkody każdemu kto się akurat nawinie.
    Patrząc na statystyki
    i codziennie jeżdżąc, trudno się nie zgodzić z kodeksem.

    Pozdrowienia

    Władysław Jagiełło

  • 6. Data: 2002-03-22 15:44:17
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Dodam jeszcze, że statystycznie najmłodsi "kierowcy" są sprawcami
    > największej liczby wypadków.
    > W związku z tym podniesienie limitu wieku jest jak najbardziej
    > uzasadnione i nie ma w tym nic dziwnego.

    podwyższyli bo myśleli że to wina wieku a to wina braku doświadczenia jakby
    zrobili prawko od 16 lat i np. przez 2 lata na terenie zabudowanym max.40km/h a
    poza tym terenem 70

  • 7. Data: 2002-03-22 15:49:24
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Dodam jeszcze, że statystycznie najmłodsi "kierowcy" są sprawcami
    > największej liczby wypadków.
    > W związku z tym podniesienie limitu wieku jest jak najbardziej
    > uzasadnione i nie ma w tym nic dziwnego.

    to jest związane z niedoświadczeniem a nie z wiekiem,=, jakby zeobili dodatkowe
    ograniczenia prędkości na dwa pierwsze lata to by nei było wypadków a i oni
    byliby zadowoleni

    > BTW - porównania z kartami są niezbyt udane bo tutaj taki
    > młodzian działa na swój rachunek (ewent. rodziny), a na drodze
    > stanowi zagrożenie dla wszystkich.

    przecież cię nie rozjadę

  • 8. Data: 2002-03-22 15:51:00
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > podwyższyli bo myśleli że to wina wieku a to wina braku doświadczenia jakby
    > zrobili prawko od 16 lat i np. przez 2 lata na terenie zabudowanym max.40km/h

    i znowu tym co piszesz potwierdzasz to co wcześniej pisałem :)) baardzo
    głęboookie przemyślenia.....
    skoro twierdzisz, że wiek nie wpływa na postrzeganie pewnych faktów i na
    zachowania to dlaczego na przykład nie karać tak samo nastolatków jak i
    dorosłych, po co tworzone są zakłady poprawcze a nie wrzuca się tychże razem z
    dorosłymi :)))

    a poza tym robi się trochę NTG no nie ?!?!?

  • 9. Data: 2002-03-22 15:53:43
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > podwyższyli bo myśleli że to wina wieku a to wina braku doświadczenia jakby
    > zrobili prawko od 16 lat i np. przez 2 lata na terenie zabudowanym max.40km/h
    > poza tym terenem 70

    a ty znowu swoje....

    jeżeli twierdzisz, że to nie kwestia wieku to dlaczego jest takie ostre
    rozróżnienie w prawie pomiędzy dorosłymi i dziećmi ? dlaczego na przykład
    spożywanie alkoholu (palenie papierosów) dozwolone jest od 18 roku życia?
    nie jest to przypadkiem związane z pewną dorosłością?

    a poza tym robi się NTG

  • 10. Data: 2002-03-22 15:54:37
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > dorosłych, po co tworzone są zakłady poprawcze a nie wrzuca się tychże razem

    zgadzam się, nalezy karać wszystkich równo

    > a poza tym robi się trochę NTG no nie ?!?!?

    dokładnie