  • Data: 2003-03-07 17:35:02
    Temat: Re: opłata skarbowa od pełnomocnictwa do konta bankowego
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:H33aa.76483$AV5.952993@news.chello.at...
    > W załączniku jest "zwolnienie dla pełnomocnictw ustanawianch na rzecz osób
    > zaliczonych do I grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od
    > spadków i darowizn, upoważniające do dysponowania:
    > a) wkładem na bankowych rachunkach oszczędnościowych"
    >
    > Na pewno załatwia to sprawe ROR , a co lokatami bankowymi , czy można
    > rozszeżyc interpretacje na pełnomocnictwa do lokat i druga wątpliwość

    A tu należy podeprzeć się Prawem bankowym i jego artykułem 50. Lokaty, to
    też rodzaj rachunku bankowego.

    > wątpliwość czy dotyczy to rachunków tylko w bankach, czy może również w
    > Spółdzielczych Kasach Oszczedności SKOK, dla których ostatnio nawet
    > zmieniono trochę prawo bankowe, żeby mogły kożystac z Biura Informacji
    > Kredytowej o kredytobiorcach bankowych.
    > Znowu jedne SKOK biorą opłate 15 zł od pełnomocnictwa do rachunku, a inne
    > nie.

    Sądzę, że w związku z tym, że SKOKi prowadzą rory i lokaty analogicznie do
    banków (art. 3 ust. 1a ustawy o SKOK stanowi, że do rozliczeń pienieżnych
    stosuje się Prawo bankowe), to też powinny stosować przepisy o opłatach za
    pełnomocnictwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko