  • 1. Data: 2003-03-07 10:18:19
    Temat: opłata skarbowa od pełnomocnictwa do konta bankowego
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktoś, może wie jakie przepisy regulują pobieranie opłaty skarbowej od
    pełnomocnika do konta.
    W niektórych bankach pobieraja opłate ,a w niektórych nie.Dziennik Ustaw z
    2000r nr 86 poz. 960. o opłacie skarbowej mówi co prawda, o 15 zł od
    dokumentu pełnomocnictwa.Może jak pełnomocnictwo jest na druku otwarcia
    rachunku to opłaty nie ma . W BGŻ z kolei biorą opłate 15 zł jak pełnomocnik
    nie jest w pierszym stopniu pokrewieństwa, a jak jest, to nie biorą
    Byłbym wdzięczny za konkretne informacje
    Pozdrawiam
    mareK

  • 2. Data: 2003-03-07 11:33:51
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > rachunku to opłaty nie ma . W BGŻ z kolei biorą opłate 15 zł jak
    pełnomocnik
    > nie jest w pierszym stopniu pokrewieństwa, a jak jest, to nie biorą
    > Byłbym wdzięczny za konkretne informacje

    I tak właśnie powinni robić wszyscy. Podstawa: część V załącznika do ustawy
    o opłacie skarbowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2003-03-07 15:40:23
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    W załączniku jest "zwolnienie dla pełnomocnictw ustanawianch na rzecz osób
    zaliczonych do I grupy podatkowej w rozumieniu przepisów o podatku od
    spadków i darowizn, upoważniające do dysponowania:
    a) wkładem na bankowych rachunkach oszczędnościowych"

    Na pewno załatwia to sprawe ROR , a co lokatami bankowymi , czy można
    rozszeżyc interpretacje na pełnomocnictwa do lokat i druga wątpliwość
    wątpliwość czy dotyczy to rachunków tylko w bankach, czy może również w
    Spółdzielczych Kasach Oszczedności SKOK, dla których ostatnio nawet
    zmieniono trochę prawo bankowe, żeby mogły kożystac z Biura Informacji
    Kredytowej o kredytobiorcach bankowych.
    Znowu jedne SKOK biorą opłate 15 zł od pełnomocnictwa do rachunku, a inne
    nie.

    pozdrawiam
    mareK

  • 4. Data: 2003-03-07 17:35:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    >
    > Na pewno załatwia to sprawe ROR , a co lokatami bankowymi , czy można
    > rozszeżyc interpretacje na pełnomocnictwa do lokat i druga wątpliwość

    A tu należy podeprzeć się Prawem bankowym i jego artykułem 50. Lokaty, to
    też rodzaj rachunku bankowego.

> [...]
    > Kredytowej o kredytobiorcach bankowych.
    > Znowu jedne SKOK biorą opłate 15 zł od pełnomocnictwa do rachunku, a inne

    Sądzę, że w związku z tym, że SKOKi prowadzą rory i lokaty analogicznie do
    banków (art. 3 ust. 1a ustawy o SKOK stanowi, że do rozliczeń pienieżnych
    stosuje się Prawo bankowe), to też powinny stosować przepisy o opłatach za
    pełnomocnictwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko