  • 11. Data: 2009-08-28 07:04:32
    Temat: Re: operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h76h2q$ftb$1@node1.news.atman.pl...
    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
    > polecił.
    >
    > i się na szczęście nie upiera.
    > ps: z wstępnych telefonicznych rozmów z rzeczoznawcami - są oni
    > zdecydowanie różnej jakości :>

    Po co Tobie "jakość" operatu;))
    Interesuje Ciebie tylko jeden pkt w sumie- wartość rynkowa. Reszta to kilka
    kartek z tabelkami do niczego Tobie niepotrzebnych.;))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-08-28 16:15:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.08.09 09:04, kris pisze:
    > U?ytkownik "yapann"<y...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Po co Tobie "jako?ae" operatu;))
    > Interesuje Ciebie tylko jeden pkt w sumie- warto?ae rynkowa.

    I ta zależy zapewne od jakości ;)

    Właśnie we Wrocku jest aktualny temat działki pod węzeł komunikacyjny
    przy nowym stadionie na Euro2012.

    Rzeczoznawcy miejscy wyceniają ją na 3,5 mln PLN, rzeczoznawcy
    właścicieli - na 7 mln PLN.

    IMHO zamiast tych wszystkich rzeczoznawców-darmozjadów wprowadziliby
    podatek katastralny i problem byłby rozwiązany...

    --
    Pete

  • 13. Data: 2009-08-30 08:31:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > I ta zależy zapewne od jakości ;)

    Tu nie jakość ma znaczenie.
    Tu znaczenia ma to czy z rzeczoznawcą można się dogadać;))- po ludzku, po
    prostu;)))

    > Właśnie we Wrocku jest aktualny temat działki pod węzeł komunikacyjny przy
    > nowym stadionie na Euro2012.
    >
    > Rzeczoznawcy miejscy wyceniają ją na 3,5 mln PLN, rzeczoznawcy
    > właścicieli - na 7 mln PLN.

    No właśnie- każda ze stron dogadała się ze swoim rzeczoznawcą.

    Kris

  • 14. Data: 2009-08-30 09:55:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 30.08.09 10:31, Kris pisze:

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Tu nie jakość ma znaczenie.
    > Tu znaczenia ma to czy z rzeczoznawcą można się dogadać;))- po ludzku,
    > po prostu;)))

    To w takim razie po co "rzeczoznawca"?
    Katastrat załatwiłby takie wątpliwości....

    > No właśnie- każda ze stron dogadała się ze swoim rzeczoznawcą.

    W takim razie, ja ją wycenię na dowolną kwotę za 10% wynagrodzenia
    "rzeczoznawcy".

    I będzie miał ten operat taką samą wartość, czyli żadną.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2009-08-30 10:22:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >W dniu 30.08.09 10:31, Kris pisze:
    >>
    > To w takim razie po co "rzeczoznawca"?
    > Katastrat załatwiłby takie wątpliwości....

    > I będzie miał ten operat taką samą wartość, czyli żadną.

    Niestety masz racje. Ja widziałem dwa operaty robione przez tego samego
    rzeczoznawce dla tej samej nieruchomości. Wyceny różniły sie znacznie.
    Wartośc w pierwszym operacie była zbyt niska dla banku to rzeczoznawca
    dokonał popraweki w oinnym oddziale tej samej instytucji finansowej złożono
    kolejny wniosek z operatem na wyższą kwote.
    Jaja jak berety. Różniła się kwota i były podane inne przykładowe
    transakcje.
    No ale tak to u nas jest że musza być licencjonowani rzeczoznawcy,
    certyfikatorzy, inspektorzy itp.
    Takie polskie piekiełko.

    Kris