  • 21. Data: 2003-02-08 19:38:34
    Temat: Re: operacje kartą kredytową w internecie - pytanie
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b23lu5$bmg$1@news.onet.pl...

    > Tak, ale nie mozna miec wszystkich kart z jednego banku. Stad pytanie o
    > regulacje w przypadku innych "kart".
    > Swoja droga w citku to chyba tez raczej kwestia obyczaju a nie umowy.

    W regulaminie do KK nic nie ma - to chyba obyczaj.

    Ogolnie nie polecam reklamacji KK w BZWBK - koszmarna obsluga ktora nie zna
    regulaminu kart, a sprawa sie ciagnie od roku :-/

    --
    JaKi

  • 22. Data: 2003-02-08 23:07:25
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam ponownie,

    targany rozterkami czy dobrze zrobiłem płacąc kartą przez internet
    przeglądnąłem historię odwiedzonych ostatnio stron. I tu lekkie zaskoczenie.
    Zaaferowany wydawaniem pieniędzy nie zwróciłem uwagi, ale formularz bilingu
    który wypełniałem nie był wcale na stronie sklepu w którym kupowałem, lecz na
    stronie &#8222;https://order.store.yahoo.com/....&#8221;! To by znaczyło, że obsługa
    sklepu
    prawdopodobnie w ogóle nie widziała danych mojej karty, tylko adres docelowy
    odbiorcy. Więcej - mam nadzieję, że system na yahoo może działać automatycznie,
    bez udziału człowieka. Jak dla mnie to całkiem zmienia obraz transakcji
    robionych przez inet.

    Jurek

  • 23. Data: 2003-02-09 15:19:11
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, j...@p...onet.pl wrote:
    > Czy kto? wie jak to jest z bezpiecze?stwem transakcji przy p?aceniu kart? w
    > sklepie internetowym.
    > Zrobi?em ostatnio zakup w takim sklepie. Wszystko niby OK, ale mam pewne
    > w?tpliwo?ci. Czy do obci??enia mojego konta potrzebny jest tylko numer
    > wyt?oczony na karcie. Ten numer wpisuje si? w formularzu zamówienia i wysy?a
    > do jakiego? anonimowego operatora.

    Zagrozenie niechcianymi transakcjami w internecie nie ma nic wspolnego
    z tym czy Ty uzyles tej karty kiedys w necie czy nie. Duzo bardziej
    "niebezpieczne" jest uzycie karty w terminalu w sklepie, gdzie
    sklepowa ma dostep do wszystkich danych twojej karty - numer, data
    waznosci i moze sobie wejsc w internecie i nakupowac. Nie ludzcie sie
    ze jesli na slipie czesc numeru jest zastapione gwiazdkami to w
    terminalu tych danych nie ma - sklepowy moze sobie wydrokowac pelny
    spis numerow wciskaja pare klawiszy - wiem bo sam mam terminal.

    Natomiast gdy placisz karta w necie jest bezpieczniej - z reguly
    akceptant nie ma dostepu do numeru Twojej karty. Najbezpieczniej
    byloby placic tylko w necie, a w "fizycznych" sklepach nie.

    Poza tym ja nie widze zadnego niebezpieczenstwa: ja konto karty mam
    zawsze w miare puste i tylko jak chce cos kupic to bezposrednio przed
    transakcja przelewam tam tylko tyle ile chce zaraz wydac z innegeo
    konta inteligo do ktorego nie mam karty. Zaleta mozliwosci zalozenia
    dowlnej liczby subkont w Inteligo. Poza tym dodatkowo zabezpiecza Cie
    przed wymuszeniem PINu/wyplaty przez napastnikow z bronia w reku.
    Dajesz im PIN - zobacza ze prawie nic nie masz na koncie i spokoj.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 24. Data: 2003-02-10 08:59:41
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    wkg napisał(a):

    > OK. Czyli ewentualnie moge sie wiklac w wieloletni proces z bankiem.
    nie, to bank bedzie sie procesowal z toba, bo placa kk wydajesz
    pieniadze banku
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 25. Data: 2003-02-10 09:06:54
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:
    > Witam,
    > Czy ktoś wie jak to jest z bezpieczeństwem transakcji przy płaceniu kartą w
    > sklepie internetowym.

    Nijak.

    > Zrobiłem ostatnio zakup w takim sklepie. Wszystko niby OK, ale mam pewne
    > wątpliwości. Czy do obciążenia mojego konta potrzebny jest tylko numer
    > wytłoczony na karcie. Ten numer wpisuje się w formularzu zamówienia i wysyła
    > do jakiegoś anonimowego operatora.

    Numer i data ważności.

    A bezpieczeństwo zapewnia bank. Przykładowo w CITI dzwonisz, reklamujesz
    i po 5 minutach masz kasę z powrotem.
    --
    ___________ (R)

  • 26. Data: 2003-02-10 09:07:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    miskazajac <m...@p...onet.pl> wrote:
    > powiem szczerze-niby placenie karta jest bezpieczne-ale w internevie-jak
    > jestem pracownikiem banku i sprzedaje karty-powiem szczerze balabym sie
    > pozdrowienia monika

    Poweiedz jeszcze jakiego, żebym mógl go omijać z daleka.

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2003-02-10 09:09:54
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    tyci <t...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Inna sprawa to reklamacja takich operacji w banku. Ktos miał doświadczenia z
    > citi?

    Tak. By default wszystkie transakcjie MO/TO/IO, czyli bez obecności
    fizycznej karty sa reklamowalne od ręki.
    Dzwonisz - kasa wraca.

    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2003-02-15 12:03:18
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    RobertS wrote in message <3...@g...pl>...

    >nie, to bank bedzie sie procesowal z toba, bo placa kk wydajesz
    >pieniadze banku
    >--

    Witam

    Chyba zartujesz. Czy czytales w ogole umowe o powadzenie rachunku karty ?

    Obciazaja ci rachunek karty, podpisales w umowie klauzule o poddaniu sie
    windykacji i masz prze...ne.

    pzdr
    wkg

  • 29. Data: 2003-02-15 12:05:01
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    >Tak. By default wszystkie transakcjie MO/TO/IO, czyli bez obecno?ci
    >fizycznej karty sa reklamowalne od ręki.
    >Dzwonisz - kasa wraca.

    Witam

    Mozesz na to podac jakis paragraf ?
    Czy tylko tak sobie napisales ?

    pzdr
    wkg

  • 30. Data: 2003-02-17 12:51:00
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    wkg napisał(a):

    > Chyba zartujesz. Czy czytales w ogole umowe o powadzenie rachunku karty ?
    tak

    > Obciazaja ci rachunek karty, podpisales w umowie klauzule o poddaniu sie
    > windykacji i masz prze...ne.
    tak bylo 5 lat temu
    wtedy banki mogly sciagac naleznosci w trybie postepowania
    administracyjnego (tak jak teraz robi to np. urzad skarbowy)

    aktualnie bank swoje naleznosci musi sciagac przez postepowanie cywilne
    czyli bte mozna swobodnie oprotestowac i bank musi sie z nami sadzic