  • 41. Data: 2022-09-09 20:20:28
    Temat: Re: ochrona przed inwigilacją na kontach?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 9 września 2022 o 19:00:41 UTC+2 Tomasz napisał(a):
    > Krzysztof Halasa w
    > Ile masz lat? Jesteś niewolnikiem reżimu?
    >
    > Od 89 roku, to oficjalnie działało w drugą stronę, ale "przez 8 ostatnich
    > lat..." tacy jak Ty zostali zastraszeni, i dlatego teraz zadają pytania o
    > odwróconej logice -- jest pozwolenie dla obywatela...

    A kto zacząl o nadinterpretowaniu przelewów, a teraz kozaczy i od niewolników wyzywa?

  • 42. Data: 2022-09-10 00:34:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz <n...@i...invalid> writes:

    > Ile masz lat? Jesteś niewolnikiem reżimu?

    Czyżbyś stał ponad prawem?
    A lat, to mam pewnie wystarczająco żeby wiedzieć jak się robi różne
    rzeczy, żeby potem nie mieć problemów.

    > Od 89 roku, to oficjalnie działało w drugą stronę,

    Czyli w którą? I skoro oficjalnie, to gdzie dokładnie to było określone?

    > ale "przez 8 ostatnich
    > lat..." tacy jak Ty zostali zastraszeni, i dlatego teraz zadają pytania o
    > odwróconej logice -- jest pozwolenie dla obywatela...

    Przyznaję że nie do końca rozumiem co masz na myśli. Zadałem proste
    pytanie, wydawałoby się, że można na nie odpowiedzieć konkretnie - tak
    - tak, albo nie - nie.

    Gdzie jest to napisane, i dlaczego nie może to być zakwalifikowane przez
    aparat skarbowy jako darowizna?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2022-09-10 14:30:56
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Dawid Rutkowski w
    oups.com>:

    > A kto zacząl o nadinterpretowaniu przelewów, a teraz kozaczy i od niewolników
    wyzywa?

    Nie ja, masz problemy z rozpoznawaniem interlokutorów? To uciekaj z
    pl.pregierz, bo Ci mózg wyżera ;P

    --
    Tomasz

  • 44. Data: 2022-09-10 14:42:01
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Krzysztof Halasa w

    > Czyżbyś stał ponad prawem?

    Skąd taki pomysł?

    > A lat, to mam pewnie wystarczająco żeby wiedzieć jak się robi różne
    > rzeczy, żeby potem nie mieć problemów.

    Czyli "niewolnik", który woli płacić dla świętego spokoju -- nieważne,
    której mafii...

    > Przyznaję że nie do końca rozumiem co masz na myśli.

    Mam na myśli to, że pytania powinno brzmieć:
    "czy jest gdzieś wprost napisane,
    że wydatki na utrzymanie dziecka NIE są zwolnione od opodatkowania"
    ^^^

    I nie chodzi tylko o ustawy podatkow typu: Ordynacja Wyborcza, PDOiD...
    Również ustawy np. KRIO...

    > Zadałem proste pytanie, wydawałoby się, że można na nie odpowiedzieć konkretnie -
    tak
    > - tak, albo nie - nie.

    Tak Ci się wydawało :P

    > Gdzie jest to napisane, i dlaczego nie może to być zakwalifikowane przez
    > aparat skarbowy jako darowizna?

    Bo to fiskus ma pokazać, że ma podstawy do pobrania podatku, ale oczywiście
    zawsze zastraszał, a "od ośmiu ostatnich lat" zastrasza jeszcze bardziej!

    --
    Tomasz

  • 45. Data: 2022-09-10 14:54:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 10 września 2022 o 14:30:57 UTC+2 Tomasz napisał(a):
    > Dawid Rutkowski w

    > Nie ja, masz problemy z rozpoznawaniem interlokutorów? To uciekaj z
    > pl.pregierz, bo Ci mózg wyżera ;P

    No pacz pan, oba podpisujo sie tak samo, a niby jeden umysł zniewolony, a drugi
    wyzwolony...

  • 46. Data: 2022-09-10 21:48:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz <n...@i...invalid> writes:

    > Czyli "niewolnik", który woli płacić dla świętego spokoju -- nieważne,
    > której mafii...

    Jeśli tak uważasz... to nie mój problem. Na szczęście nie mam też
    zwyczaju robić niedorzecznych wycieczek osobistych przypadkowym osobom,
    o których niczego nie wiem.

    > Mam na myśli to, że pytania powinno brzmieć:
    > "czy jest gdzieś wprost napisane,
    > że wydatki na utrzymanie dziecka NIE są zwolnione od opodatkowania"
    > ^^^

    Wystarczy że wiem gdzie jest napisane, że darowizna nie jest zwolniona
    od podatku (bezwarunkowo). Jeśli US potrafi przyjąć, że przelew między
    małżonkami (z rozdzielnością majątkową) powinien być opodatkowany, to
    dlaczego miałby tego nie zastosować do sytuacji z dzieckiem?

    Tylko, wiesz, nie proponuję płacenia tego podatku "dla świętego
    spokoju". Raczej proponuję nie robić takich przelewów, jeśli są lepsze
    rozwiązania, a jeśli ktoś jednak potrzebuje, proponuję składać
    deklaracje.

    Oczywiście, nie mam na myśli zwrotu 15 zł za zakupy w spożywczaku itp.

    > Bo to fiskus ma pokazać, że ma podstawy do pobrania podatku, ale oczywiście
    > zawsze zastraszał, a "od ośmiu ostatnich lat" zastrasza jeszcze bardziej!

    Fiskus niestety potrafi coś takiego pokazać (inną rzeczą jest czy
    słusznie). Poza tym fiskus nie musi nic pokazywać, wystarczy że zajmie
    komuś konto. To takie dość podstawowe.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2022-09-14 23:35:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Ile ta norka była warta? :o

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 48. Data: 2022-09-15 08:56:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 września 2022 o 23:35:27 UTC+2 WAM napisał(a):

    > Ile ta norka była warta? :o

    Poszła za 345k (34,76m^2, 5k opuściłem za max. 3 miesiące mieszkania po akcie, klient
    dostał kredyt na 99%, 3450 dopłacał mi gotówką u notariusza ;)
    Piczątkowo wystawiłem za 450k, ale przyszła tylko jedna dziewczyna z jakimś Hindusem.
    Za 350k poszło w 3h.
    Więc były 4 przelewy.
    5 lat później (nie pomieszkał, po roku wyjechał za granicę i trzymał na airbnb przez
    pozostałe 4, żeby podatku nie zapłacić) sprzedał za ponad 12k za metr.
    To była norka, ale minutę od metra wilanowska.
    Tzn. norka wg kolegi, który w szalonych latach 90-tych wybudował sobie dom za kasę
    zarobioną (legalnie) u pruszkowskiej mafii ;>
    Dla nas we dwójkę to był pałac - ale jak zaczęły się piętrzyć koło balkonu rzeczy
    zbierane dla "brzucha" to trzeba było szybką akcję z nowym robić (30 listopada -
    dobrze że nie 31, w urodziny Himilsbacha - byliśmy tam pierwszy raz, stan
    deweloperski, 15 marca przeprowadzka).
    Trochę żałuję, że sprzedałem, ale lepsze to niż kredyt.

  • 49. Data: 2022-09-15 09:18:37
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 14 Sep 2022 23:56:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Poszła za 345k (34,76m^2,
    Wielkie te norki i drogie. Ciekawe ile są warte hodowle idące w
    tysiące sztuk.

    WAM

  • 50. Data: 2022-09-15 10:08:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 15 września 2022 o 09:18:40 UTC+2 WAM napisał(a):

    > Wielkie te norki i drogie. Ciekawe ile są warte hodowle idące w
    > tysiące sztuk.

    Tysiące sztuk norek było w Shire ;P
    W sumie w tym bloku było tylko 555 (no dobra, nie wszystko norki, były też nory po
    70m^2 ;),
    ale jak wziąć jeszcze drugi we wspólnocie, i jeszcze poprzedni wybudowany wcześniej
    naprzeciwko przez
    JWCh, i jeszcze drugiego sąsiada z naprzeciwka (wszystko po 15 pięter, sprawdzić, czy
    nie Hong-Kong)
    to w tysiące (a przynajmniej ponad tysiąc) norek już pójdzie.