  • 1. Data: 2013-09-03 11:13:45
    Temat: obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    Wróciłem z wakacji w Hiszpanii i w historii transakcji konta walutowego znalazlem
    dziwny kwiatek:

    konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.

    Efekt jest taki, że przez podwójne przewalutowanie doliczone zostało prawie 10% do
    transakcji.

    Wina pewnie jest po stronie operatora terminala, który *prawdopodobnie* samodzielnie
    wybrał walutę rozliczeniową jako PLN. W kazdym razie na pewno mnie o to nie spytał.

    Ale spytać chciałem w zasadzie o coś innego: jaki jest sens proponowania takiej opcji
    podczas płatności kartą w walucie kraju w którym się przebywa?

    Po co mam mieć mozliwość zapłacenia PLNami płacąc kartą EUR będąc w kraju strefy
    Euro?
    Jedyny zysk jaki widzę to zysk banku/operatora karty na podwójnym przewalutowaniu.

  • 2. Data: 2013-09-03 11:59:09
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.
    > Efekt jest taki, że przez podwójne przewalutowanie doliczone zostało prawie 10% do
    transakcji.

    Mozna powiedziec, ze to hit sezonu w te wakacje :)

  • 3. Data: 2013-09-03 12:08:02
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu wtorek, 3 września 2013 11:13:45 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:
    > Wróciłem z wakacji w Hiszpanii i w historii transakcji konta walutowego znalazlem
    dziwny kwiatek:

    > konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.

    Alior?

    pzdrwm
    luc

  • 4. Data: 2013-09-03 12:47:03
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    W dniu wtorek, 3 września 2013 12:08:02 UTC+2 użytkownik luc napisał:

    > Alior?

    Dokładnie, Alior Sync. Czyli to Alior ma takie złodziejskie praktyki?

    Wydawało mi się, że to jest bardziej związane z operatorem karty.

    Z ~10 transakcji wykonanych kartą tylko jedna byla rozliczona w PLNach, więc wydaje
    się że jednak jakieś specjalne okoliczności (terminal?) muszą wystąpić aby wystąpiło
    podwójne przewalutowanie.

    Pytanie o sensowność takiej opcji, z punktu widzenia klienta, wciąż jednak wydaje się
    zasadne.

    Wczoraj złożyłem reklamację w Syncu, więc pewnie dopiero za miesiac dowiem się jakie
    jest ich stanowisko.

  • 5. Data: 2013-09-03 14:57:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    az.anonim wrote:
> [...]
    Euro?
    > Jedyny zysk jaki widzę to zysk banku/operatora karty na podwójnym przewalutowaniu.

    zloz reklamacje
    to nie operator, to bank postanowil dodatkowo zarobic.

  • 6. Data: 2013-09-03 18:07:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Tue, 3 Sep 2013 03:47:03 -0700 (PDT)
    "az.anonim" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jednak wydaje się zasadne.
    >
    > Wczoraj złożyłem reklamację w Syncu, więc pewnie dopiero za miesiac

    Moze w polskiej ambasadzie jest terminal, w ktorym za nowy paszport
    mozna placic w PLN? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 7. Data: 2013-09-03 18:17:21
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > zloz reklamacje
    > to nie operator, to bank postanowil dodatkowo zarobic.

    Przypomniałem sobie, że będąc w Rumunii w tym roku i wyciągając kasę
    kartą debetową do konta Sync też mi się raz wyświetliła kwota w PLN. I
    to oczywiście jakaś wysoka. Czy wszystkie bankomaty to obsługują, tzn.
    DCC? A może odpowiada za to jakaś aplikacja w chipie karty?
    Da się to wyłączyć globalnie? Oczywiście w trosce o bezpieczeństwo :)

    Marvin

  • 8. Data: 2013-09-03 22:47:14
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2013-09-03 18:17, Marvin pisze:

    > Przypomniałem sobie, że będąc w Rumunii w tym roku i wyciągając kasę
    > kartą debetową do konta Sync też mi się raz wyświetliła kwota w PLN.

    3 lata temu gdy płaciłem w Szwajcarii na przejściu granicznym kartą MC
    za winietę na autostrady to terminal wyświetlił kwotę w PLN i CHF, ale
    też zapytał w jakiej walucie ma być rozliczona transakcja. Nie pamiętam
    już po jakim kursie terminal proponował rozliczenie w PLN bo wybrałem CHF.

  • 9. Data: 2013-09-04 13:24:55
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, September 3, 2013 12:47:03 PM UTC+2, az.anonim wrote:

> [...]
    się że jednak jakieś specjalne okoliczności (terminal?) muszą wystąpić aby wystąpiło

    Powód jest jeden - hiszpańskie kmioty obsługujące terminale bez namysłu wciskają
    guziki od DCC jak popadnie - bank nie jest winien, winien jest leniwy/nieuczciwy
    sprzedawca.

    Miałem to samo w Hiszpanii.

    mucher

  • 10. Data: 2013-09-04 13:32:46
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl>

    W dniu środa, 4 września 2013 13:24:55 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:

    > Powód jest jeden - hiszpańskie kmioty obsługujące terminale bez namysłu wciskają
    guziki od DCC jak popadnie - bank nie jest winien, winien jest leniwy/nieuczciwy
    sprzedawca.

    Miałem dokładnie to samo podejrzenie.

    Dlatego moje pytanie było raczej ukierunkowane na wątpliwą sensowność przewalutowania
    na PLN podczas płacenia kartą EUR w kraju strefy Euro.