  • 11. Data: 2013-09-04 21:17:17
    Temat: Re: obciążenie karty EUR PLNami w kraju strefy Euro
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Sep 2013 02:13:45 -0700 (PDT), az.anonim napisał(a):

    > Wróciłem z wakacji w Hiszpanii i w historii transakcji konta walutowego znalazlem
    dziwny kwiatek:

    > konto walutowe EUR zostało obciążone kwotą w PLNach.
    >
    > Efekt jest taki, że przez podwójne przewalutowanie doliczone zostało prawie 10% do
    transakcji.

    A ja jestem ciekawa od czego/kogo to zależy.
    Wyspy Brytyjskie, kredytówka Polbank Visa, ze trzydzieście operacji -
    jedno obciążenie w złotówkach.

    Carrefour w Warszawie, kasa samoobsługowa, płatność kanadyjską kartą
    kredytową, bodajże MasterCard - terminal proponuje zapłatę w CAD
    (wezwany pan przestawił na PLN).

    Więc "u nas też to działa" ;)

    --
    Imka

  • 12. Data: 2013-09-04 21:26:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Imka wrote:
    > jedno obciążenie w złotówkach.
    >
    > Carrefour w Warszawie, kasa samoobsługowa, płatność kanadyjską kartą
    > kredytową, bodajże MasterCard - terminal proponuje zapłatę w CAD

    A wystarczylo nacinać F1 - No
    i transakcja poszlaby w złotówkach
    Przynajmniej w normalnej kasie. Nie wiem jakie czytniki maja w
    samoobslugowych. Omijam je z daleka bo chcą pinu, którego nie mam.

    > (wezwany pan przestawił na PLN).

    nastepnym razem przetaw sobie sama.