  • 71. Data: 2007-08-22 22:54:12
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message
    news:fai6c1$f98$2@inews.gazeta.pl...

    > Pomieszanie z poplątaniem.
    > A skąd hotel ma wiedzieć, w jakiej walucie jest karta i co go to obchodzi?

    Tobie chyba sie pomieszalo :).

    > oczywiście, że w swojej lokalnej, bo niby w jakiej innej?

    Nie chodzi o to w jakiej walucie, ale jaka czynnosc. Tranzakcja powinna byc
    anulowana, a nie dokonanie uznania karty (wplaty).

    > Niestety mało to prawdziwe. Winy klienta nie ma, ale stratny niestety może
    > być. Z racji tego że właśnie winny nie jest rekompensaty może dochodzić od
    > tego, kto jest jest winny tej straty.

    Wystarczy zlozyc reklamacje w banku. Generalnie wszystkie nieorawidlowosci
    zwiazane z rozliczeniem karty nalezy kierowac do banku i w ogole nie
    zawracac sobie glowy kontaktowaniem z akceptantem. Sa banki, ktore namawiaja
    do tego klientow, ale nalezy to zignorowac.

    MK

  • 72. Data: 2007-08-23 00:00:16
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No a o czym my tu do cholery od początku gadamy?

    Wszyscy poza Tobą o tym, że w transakcjach interwalutowych
    tylko anulowanie transakcji daje skutki w pełni ewiwalentne
    i jest jedyną prawidłową procedurą.
    Merchant nie może jej. ot tak sobie zamienić na zwrot na kartę
    bo taki zwrot nie jest świadczeniem ekwiwalentnym i może prowadzić
    do pokrzywdzenia wierzyciela.

  • 73. Data: 2007-08-23 10:53:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > Hotel ma ANULOWAC transakcje a nie zwracac pozyczke. KONIEC KROPKA.

    Niby jak, tak od strony technicznej? Transakcje mozna anulowac
    tylko do momentu jej rozliczenia.

    To tak jakbys chcial anulowac przelew, ktory juz wyszedl i zostal
    zaksiegowany na koncie beneficjenta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 74. Data: 2007-08-23 10:55:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> writes:

    > Kompleksy masz czy co?
    >
    > Rozumiem, ze jak ja pojade do afryki, to mam prawo wrzeszczec na wszystkich?
    >
    > Troszke szacunku dla samych siebie, a nie na kolano bo "cudzoziemiec".
    >
    > zapewniam cie, ze "gruby bogaty niemiec" w podobnej sytuacji jeszcze
    > napisalby
    > skarge do organizacji visa, oraz do pascala, zeby wpisali w przewodnik,
    > ze ten
    > hotel trzeba omijac, bo nie dosc, ze kradna, to jeszcze nie umieja naprawic
    > szkody jak sie ich zlapie za reke.

    Obawiam sie ze Pascal bylby glupi gdyby cos takiego zamiescil
    w takiej sytuacji - prosta droga do odszkodowania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 75. Data: 2007-08-23 11:06:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jan Strybyszewski <g...@o...pl> writes:

    > W wtym wypadku ZWROT na karte jest bledem bo generuje koszty oprocz
    > roznicy K/S walut generuje tez odsetki miedzy data transakcji a data
    > zwrotu. Transakcja powinna BYC ANULOWANA

    A ludzie powinni latac na Ksiezyc i (zwlaszcza) na Slonce.

    Natomiast z technicznych mozliwosci do wyboru masz, w praktyce, dwie:
    - zwrot pieniedzy na karte, lub
    - wyslanie czeku

    Oczywiscie, mozna powiedziec ludziom z hotelu, ze obie mozliwosci
    wiaza sie z kosztami (ktorych wysokosci nie da sie zreszta
    przewidziec), i przy odrobinie szczescia hotel moze po prostu
    zwiekszyc sume w dolarach, tak by klient nie byl stratny, a przy
    mniejszej ilosci szczescia mozna to uzyskac sądem.

    Tyle ze klient, jak rozumiem, hotelu o tym nie poinformowal, wiec
    skad hotel w ogole ma wiedziec o stracie? Klient mogl sobie kupic
    karte VISA classic PKOSA rozliczana w dolarach, i problemu by nie
    bylo (z wyjatkiem ew. prowizji VISA ze wzgledu na transakcje
    transgraniczne, nie chce mi sie sprawdzac czy na pewno nie jest ta
    prowizja obecnie pobierana).

    Takie jest zycie, jesli prowadzimy jakies interesy z zagranica,
    to (zwykle) placimy (jakies) prowizje za przewalutowania, oraz
    (zwykle) ryzykujemy niekorzystna (lub korzystna) zmiane kursow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 76. Data: 2007-08-23 11:12:56
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A ludzie powinni latac na Ksiezyc i (zwlaszcza) na Slonce.
    >
    > Natomiast z technicznych mozliwosci do wyboru masz, w praktyce, dwie:
    > - zwrot pieniedzy na karte, lub
    > - wyslanie czeku

    A co to za dyrdymaly. Przy podwojnym obciazeniu skladam reklamacje do
    MOJEGO banku iz kwestionuje druga transakcje. W ciagu 3 minut srodki mam
    na karcie a potem rok czekam na rozpatrzenie reklamacji co mi nie
    przeszkadza nie moj problem.

  • 77. Data: 2007-08-23 11:29:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Sie, 12:55, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
> [...]

    > Obawiam sie ze Pascal bylby glupi gdyby cos takiego zamiescil
    > w takiej sytuacji - prosta droga do odszkodowania.

    Pisac do Pascala mu wolno - przedstawialem postawe rozna od tej,
    jakiej oczekuje od Polaka za granica Witek (to jest w nastepnym,
    poscie napisal, ze wlasciwie nie o to mu chodzilo)

  • 78. Data: 2007-08-23 12:54:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 12:55:04 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Obawiam sie ze Pascal bylby glupi gdyby cos takiego zamiescil w takiej
    > sytuacji - prosta droga do odszkodowania.

    Wydaje mi się że mógłby bez narażania się na odszkodowanie napisać że
    "mieliśmy sygnały o tym że ......", oczywiście jeżeli takich sygnałów
    mieli kilka a nie jeden.

    p. m.

  • 79. Data: 2007-08-23 14:26:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Pisac do Pascala mu wolno - przedstawialem postawe rozna od tej,
    > jakiej oczekuje od Polaka za granica Witek (to jest w nastepnym,
    > poscie napisal, ze wlasciwie nie o to mu chodzilo)

    Obawiam sie ze on nie oczekuje takiej postawy tylko od Polaka,
    tylko od kazdego normalnie myslacego i liczacego czlowieka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 80. Data: 2007-08-23 14:29:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Wydaje mi się że mógłby bez narażania się na odszkodowanie napisać że
    > "mieliśmy sygnały o tym że ......", oczywiście jeżeli takich sygnałów
    > mieli kilka a nie jeden.

    Mysle ze mieliby jakies sensowne szanse w sądzie gdyby owe sygnaly
    byly prawdziwe (np. hotel nie chcial oddac pieniedzy), gdyby
    "wysylajacy sygnaly" potrafili udowodnic owe "sygnaly", i gdyby
    wydawca dolozyl wszelkich sensownych staran przy weryfikacji owych
    sygnalow.

    W przeciwnym przypadku, zwlaszcza w takim USA... punitive damages
    to raczej kiepska inwestycja dla wydawcy.
    --
    Krzysztof Halasa