  • 61. Data: 2007-08-22 13:22:13
    Temat: Re: niesłuszne obciążenie KK za granicą / strata na róznicy kursów ???
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Bylaby sklep, hotel nie moze sobie pozyczac z twojej karty i na nia
    > zwracac. Transakcja MUSI BYC ANULOWANA.

    Cos ty się z tym anulowaniem uparł.

  • 62. Data: 2007-08-22 13:25:33
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Cos ty się z tym anulowaniem uparł.

    Bo to jest inna (prawidlowa) transakcja niz zwrot gotowki.

    Podobnie jak storno to co innego niz przeksiegowanie.

  • 63. Data: 2007-08-22 13:25:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztofsf wrote:

    > Proba nieudolna, bo nie udalo im sie zwrocic tej samej kwoty , ktora obciazyli
    > karte - bez straty dla raklamujacego klienta, ktorego mogloby zadowolic takie
    > rozwiazanie.

    ludzie, myślcie mnie zaściankowo.

    przyjeżdża do ciebie klient z afryki.
    Kupuje coś za 1000 zł, ty go obciążasz 2 x 1000 zł, wychwytujesz błąd i
    oddajesz 1000 zł.

    Po czym klient wrzeszczy, że go okradłeś. Czujesz to wreszcie.

  • 64. Data: 2007-08-22 13:26:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    S.T. wrote:

    > Witek, to na pewno Ty?
    > Bo zwykle piszesz z sensem, a tym razem ...

    Tym razem też z sensem.

  • 65. Data: 2007-08-22 13:30:48
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

> [...]

    > oddajesz 1000 zł.
    >
    > Po czym klient wrzeszczy, że go okradłeś. Czujesz to wreszcie.

    Kompleksy masz czy co?

    Rozumiem, ze jak ja pojade do afryki, to mam prawo wrzeszczec na wszystkich?

    Troszke szacunku dla samych siebie, a nie na kolano bo "cudzoziemiec".

    zapewniam cie, ze "gruby bogaty niemiec" w podobnej sytuacji jeszcze napisalby
    skarge do organizacji visa, oraz do pascala, zeby wpisali w przewodnik, ze ten
    hotel trzeba omijac, bo nie dosc, ze kradna, to jeszcze nie umieja naprawic
    szkody jak sie ich zlapie za reke.

  • 66. Data: 2007-08-22 13:38:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztofsf wrote:

> [...]
    > hotel trzeba omijac, bo nie dosc, ze kradna, to jeszcze nie umieja naprawic

    Jezu. Czy ty dzisija masz zastuj umysłowy.
    Chodzi mi o to, że facet może mieć kartę w równie kosmicznej walucie jak
    złotówki.
    Ty mu 1000 zł wziąłeś za dużo i 1000 zł mu oddałeś i z twojego punktu
    widzenia wszystko jest ok, jeśli myslisz w terminach "lokalnych". Tak
    samo myślą w hotelu.
    Mimo, że ty uważasz, że oddałeś co wziąłeś, to facet narzeka, bo dostał
    mniej niż mu wziąłeś.

  • 67. Data: 2007-08-22 16:09:15
    Od: k...@p...onet.pl

    > Cos ty się z tym anulowaniem uparł.
    Bo "anulowanie" jest swego rodzaju "unieważnieniem" transakcji. Tak jakby nigdy
    nie istniała.
    A zwrot nawet 500 $, to nie jest to samo co anulowanie. Bo np. międzyczasie
    mogły się kursy zmienić.

  • 68. Data: 2007-08-22 16:37:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

> [...]
    > myślą w hotelu.
    > Mimo, że ty uważasz, że oddałeś co wziąłeś, to facet narzeka, bo dostał

    Dlatego w tego typu przypadkach nalezy skladac reklamacje w banku. Jej
    wynikiem powinno byc uznanie karty taka sama kwota w walucie karty jak
    obciazenie.
    Roznica mogla powstac ponewaz
    1/ akceptant uznal karte w swojej lokalnej walucie, wiec mielibysmy juz 2
    bledy akceptanta
    2/ akceptant anulowal transakcje, a bank ja blednie rozliczyl.
    Nie ma tu zadnej winy klienta, wiec nie moze on byc stratny.

    MK

  • 69. Data: 2007-08-22 20:25:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@p...onet.pl wrote:
    > A zwrot nawet 500 $, to nie jest to samo co anulowanie. Bo np. międzyczasie
    > mogły się kursy zmienić.

    No a o czym my tu do cholery od początku gadamy?

  • 70. Data: 2007-08-22 20:29:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Dlatego w tego typu przypadkach nalezy skladac reklamacje w banku. Jej
    > wynikiem powinno byc uznanie karty taka sama kwota w walucie karty jak
    > obciazenie.

    Pomieszanie z poplątaniem.
    A skąd hotel ma wiedzieć, w jakiej walucie jest karta i co go to obchodzi?

    > Roznica mogla powstac ponewaz
    > 1/ akceptant uznal karte w swojej lokalnej walucie, wiec mielibysmy juz
    > 2 bledy akceptanta

    oczywiście, że w swojej lokalnej, bo niby w jakiej innej?

    > 2/ akceptant anulowal transakcje, a bank ja blednie rozliczyl.

    > Nie ma tu zadnej winy klienta, wiec nie moze on byc stratny.

    Niestety mało to prawdziwe. Winy klienta nie ma, ale stratny niestety
    może być. Z racji tego że właśnie winny nie jest rekompensaty może
    dochodzić od tego, kto jest jest winny tej straty.