  • 1. Data: 2002-05-04 13:59:23
    Temat: nationwide pinlokata
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    z http://www.nationwide.com.pl/pin-lokata.shtml
    "Po wprowadzeniu 20% podatku od zysku m.in. z depozytów bankowych,
    PIN-Lokata, który daje możliwość lokowania środków m.in. w Fundusz
    Gwarantowany Nationwide stał się jeszcze bardziej atrakcyjną formą
    oszczędzania. Pamiętajmy, że mając np. roczną lokatę w banku, która
    jest przedłużana na kolejne lata, podlega opodatkowaniu na koniec
    każdego roku. Jeśli na te kilka lat wpłacilibyśmy nasze środki do
    PIN-Lokata, podatek zapłacilibyśmy tylko raz, przy ich wypłacie.
    Oznacza to, że na koniec okresu oszczędzania uzyskalibyśmy większą
    kwotę, ponieważ skapitalizowane odsetki w całości (nie pomniejszone o
    podatek) pracowałyby na nasze kolejne zyski. "

    Moze ktos mi wyjasnic jak to dziala ? Bo przeciez przy funduszach nie
    ma kapitalizacji, zysk to roznica wartosci jednostki w dniu umozenia w
    stosunku do wartosci z dnia zakupu. W takim razie w jaki sposob
    skapitalizowane ale jeszcze nieopodatkowane odsetki moga pracowac ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-05-04 14:03:07
    Temat: Re: nationwide pinlokata
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stosunku do wartosci z dnia zakupu. W takim razie w jaki sposob
    > skapitalizowane ale jeszcze nieopodatkowane odsetki moga pracowac ?

    Firma zarzadzajaca lokuje np. w lokaty tygodniowe... co 7 dni na jej konto
    wplywa kapital z lokaty + odsetki... nastepna lokata jest zakladana na kwote
    kapital + odsetki z poprzedniej. Czyli kapitalizacja jest :).

    Maciej

  • 3. Data: 2002-05-04 14:12:32
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 4 May 2002 16:03:07 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Firma zarzadzajaca lokuje np. w lokaty tygodniowe... co 7 dni na jej konto
    >wplywa kapital z lokaty + odsetki... nastepna lokata jest zakladana na kwote
    >kapital + odsetki z poprzedniej. Czyli kapitalizacja jest :).

    eee, nie za bardzo kapuje. Kto placi od tego podatek? Na czym zarabia
    klient ?

  • 4. Data: 2002-05-04 14:24:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

    > eee, nie za bardzo kapuje. Kto placi od tego podatek? Na czym zarabia
    > klient ?
    > --

    Hm... w bardzo duzym uproszczeniu... Fundusz ma 10000 umieszcza to na
    lokacie overnight. Kazdego dnia dostaje odsetki. Nastepnego dnia jest
    lokawana kwota z odsetkami czyli zamiast 10000 bedzie to 10001,92. Kalsyczna
    kapitalizacja.
    Gdybys Ty zainwestowal podatek bylby pobierany codziennie, czyli zamiast
    kwoty 10001,92 moglbys zainwestowac nastepnego dnia 10001,52. Jednym zdaniem
    zarabiasz na odsetkach od podatku, ktory bys musial zaplacic inwestujac sam.
    Mam wrazenie, ze uzycie tu slowa Lokata jest mylace. Chodzi chyba po prostu
    o fundusz inwestycyjny.

    Maciej

  • 5. Data: 2002-05-04 14:37:02
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 4 May 2002 16:24:30 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >Mam wrazenie, ze uzycie tu slowa Lokata jest mylace. Chodzi chyba po prostu

    Czyli po prostu dla klienta ta "wewnetrzna" kapitalizacja znajduje
    odbicie w wiekszym wzroscie wartosci jednostki ?

  • 6. Data: 2002-05-04 14:38:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Czyli po prostu dla klienta ta "wewnetrzna" kapitalizacja znajduje
    > odbicie w wiekszym wzroscie wartosci jednostki ?
    > --

    Chyba mozna to tak ujac...

    Maciej