  • 1. Data: 2002-05-04 13:34:18
    Temat: Pomocy =)
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Najgorzej jak samemu przyjdzie wybrac...

    Wyjezdzam do USA. Potrzebuje konto walutowe (najlepiej w $) + karty +
    (OPCJONALNIE) przedstawicielstwo/oddzial w NYC.
    Jakies propozycje?

  • 2. Data: 2002-05-04 13:54:07
    Temat: Re: Pomocy =)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
    > Najgorzej jak samemu przyjdzie wybrac...
    >
    > Wyjezdzam do USA. Potrzebuje konto walutowe (najlepiej w $) + karty +
    > (OPCJONALNIE) przedstawicielstwo/oddzial w NYC.
    > Jakies propozycje?

    Jednego fanatyka Inteligo mniej... ;p.
    Jesli masz zarabiac tam jakies pieniadze to wybierz sobie dobry bank
    amerykanski. Przedstawicielstwa bankow polskich i tak dzialaja na podstawie
    prawa amerykanskiego i sa traktowane jaka osobne banki ;). Moga miec tylko
    wieksze doswiadczenie przy transferze srodkow do Polski.
    Jesli chodzi o karte to pomyslalbym o DC [ http://www.dinersclub.pl ]lub
    Amexie [ http://www.americanexpress.pl ]. Powinny miec lepsze przeliczki niz
    VISA, lub zakup dolarow.
    Konto walutowe z obsluga przez inet to chyba tylko http://www.citibank.pl,
    http://www.multibank.pl [od poniedzialku] i http://www.nordea.pl zaleta
    drugiego jest mozliwosc skladania przelewow przez Internet. Podobno Nordea
    tez udostepnia taka mozliwosc ale nie jestem pewien...

    Maciej

  • 3. Data: 2002-05-04 15:09:42
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Najgorzej jak samemu przyjdzie wybrac...
    >
    > Wyjezdzam do USA. Potrzebuje konto walutowe (najlepiej w $) + karty +
    > (OPCJONALNIE) przedstawicielstwo/oddzial w NYC.
    > Jakies propozycje?

    Peako SA ma konta walutowe + walutowa VC praktycznie od reki
    + maja swoj oddzial w NYC. Ale konto jest a'vista nieoprocentowane.
    Choc wlasciwe 0,9% a 0,0% to prawie to samo jesli nie ma sie
    tam mniej niz kilkanaście tyś USD.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2002-05-04 15:42:55
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Jednego fanatyka Inteligo mniej... ;p.
    Ha =)

> [...]
    > drugiego jest mozliwosc skladania przelewow przez Internet. Podobno Nordea
    > tez udostepnia taka mozliwosc ale nie jestem pewien...

    1. A co z przelewami DO Polski?
    2. Z tego co wiem AE ma millennium a tam mam juz konto 2 lata, tylko jak z
    przelewami z zagranicy?

  • 5. Data: 2002-05-04 16:09:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > 1. A co z przelewami DO Polski?

    Mozesz zalozyc rachunek w US i SWIFTem, mozesz wykupic w amerykanskim banku
    czek bankierski [tylko w duzym np. Citi - w Polsce sa one skupowane, nie
    musisz czekac na kase], albo Western Union lub Money Gram [to Amex -
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8034,00.asp#moneygram ]
    .
    Ostatnie sposoby jesli masz kogos zaufanego kto w Polsce odbierze kase i
    wplaci na konto. Z reszta jak nie wysylasz tu komus to chyba najlepiej
    zalozyc sobie rachunek w US i tam trzymac.

    > 2. Z tego co wiem AE ma millennium a tam mam juz konto 2 lata, tylko jak z
    > przelewami z zagranicy?

    Mialem na mysli raczej jakiegos Amexa dolarowego.
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8015,00.asp#idc
    wtedy mozesz sobie karte splacac bezposrednio w jakiejkolwiek na swiecie
    agencji Amex'a

    <cite>
    P: W jaki sposób mogę spłacić obciążenie mojej Karty?
    O: Na trzy sposoby:
    * czekiem w USD - zaadresowana koperta jest dołączona do comiesięcznego
    wyciągu
    * przelewem bankowym, adresowanym:
    Beneficjent: American Express Services Europe Ltd
    Bank: American Express Bank Limited
    World Financial Centre
    Amex Tower
    New York, NY 10285-2150, USA
    Numer konta: 730580
    Telex: AMBANK 62297;
    SWIFT: AEIBUS33
    Jako tytuł płatności proszę podać tylko pełen numer karty
    * gotówką - na podstawie wyciągu dokonujesz wpłaty w kasie walutowej
    American Express Travel Service lub przedstawicielstwie
    </cite>

    Jesli bedziesz mial wplywu w USD to chyba najwygodniejsze, unikniesz
    przewalutowania, a Amex wydany w Polsce nie bedzie duzo gorszy od
    amerykanskiego [czasami banki zwracaja czesc prowizji jaka pobieraja od
    akceptanata, dla Amex'a Blue w UK zwracali nawet 2% wartosci zakupow ;)]
    Radze oczywiscie zabrac ze soba jakas awaryjna karte ktorej uzywasz w Polsce
    [VISA lub MC]. W niektorych miejscach moga nie akceptowac Amex'a.

    Maciej

  • 6. Data: 2002-05-04 18:19:06
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Glownie chodzi mi o konto w Polskim banku ale z karta, dzieki ktorej bede
    mogl te pieniadze w kazdej chwili wyplacic.

  • 7. Data: 2002-05-04 19:27:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Glownie chodzi mi o konto w Polskim banku ale z karta, dzieki ktorej bede
    > mogl te pieniadze w kazdej chwili wyplacic.

    Aha... to moze byc nieco trudniejsze... Bedziesz wyplacal gotowke? Jesli tak
    to chyba powinienes szukac karty z najnizszymi prowizjami. Podglad przez net
    chyba tez by sie przydal.
    Dzieki karcie walutowej mozna uniknac przewalutowania, ale duzego wyboru nie
    ma... PBK, Pekao, chyba jeszcze w KB karte mozna podlaczyc do rachunku
    walutowego [nie jestem pewien].
    Wyplata gotowki to 3-4%, moze wiec warto zdecydowac sie na bezprowizyjna
    karte Fortisa, kase mozesz miec na wyzej oprocentowanym koncie a do Fortisa
    robic tylko przelewy na wyplaty...

    Maciej

  • 8. Data: 2002-05-04 19:40:01
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    > Wyplata gotowki to 3-4%, moze wiec warto zdecydowac sie na bezprowizyjna
    > karte Fortisa, kase mozesz miec na wyzej oprocentowanym koncie a do

    1. A jak wyglada sprawa z Citibankiem i ich oddzialami?
    2. Co do konta to przewiduje same wplaty. Wyplate przewiduje w sytuacji
    awaryjnej, a raczej to bedzie platnosc bezgotowkowa. Lotniska chyba
    akceptuja karty? =)

  • 9. Data: 2002-05-04 21:08:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > 1. A jak wyglada sprawa z Citibankiem i ich oddzialami?

    Hm... jesli masz nadzieje ze uda sie dokonac w amerykanskim Citi
    jakiejkolwiek operacji na rachunku w BH wplata, wyplata itd], to niestety
    nie jest to mozliwe. Sa to 2 zaprzyjaznione, ale oddzielne banki.

    > 2. Co do konta to przewiduje same wplaty. Wyplate przewiduje w sytuacji
    > awaryjnej, a raczej to bedzie platnosc bezgotowkowa. Lotniska chyba
    > akceptuja karty? =)

    Minik, musisz sobie zaplanowac z grubsza ile bedziesz wydawal. Jesli
    jedziesz na dluzszy czas, albo bedziesz czesto poruszal sie po US, to moze
    byc bardziej oplacalne kupienie drozszej karty. Bedziesz mogl zaoszczedzic
    na ubezpieczeniu NNW [turystyczne na 60 dni dla osoby <30 lat kosztuje ok
    150 zl], mozesz skorzystac ze znizek przy zakupie biletow [tak jak podaje
    Amex], awaryjne wyplaty gotowki itp. Jak czesto zdarza Ci sie gubic karty to
    moze byc istotna np. szybkosc dostarczenia przez bank drugiej karty oraz
    koszt takiej uslugi.
    Ja wyjezdzajac do US zabralbym DC lub Amexa + awaryjna VISE. Oczywiscie
    jadac na tydzien czy miesiac nie warto kupowac karty za 300-400zl.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-05-04 21:28:08
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Hm... jesli masz nadzieje ze uda sie dokonac w amerykanskim Citi
    > jakiejkolwiek operacji na rachunku w BH wplata, wyplata itd], to niestety
    > nie jest to mozliwe. Sa to 2 zaprzyjaznione, ale oddzielne banki.
    Szkoda.

> [...]
    > Ja wyjezdzajac do US zabralbym DC lub Amexa + awaryjna VISE. Oczywiscie
    > jadac na tydzien czy miesiac nie warto kupowac karty za 300-400zl.
    Bede tylko w NYC. Na ile? Zalezy na ile dadza mi wize =)
    Tak jak pisalem glownie mam zamiar wplacac na konto, aczkolwiek trudno jest
    mi przewidziec nagle wypadki gdzie bede musial szybko kupic bilet i wrocic
    do PL. W takiej sytuacji przydal by sie mi dostep do konta.