  • 1. Data: 2003-12-15 12:03:18
    Temat: najtańszy kredyt hipoteczny
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Witajcie,
    Czy ktoś badał ostatnio jak kształtuje się oferta kredytów mieszkaniowych
    hipotecznych aktualnie na rynku?
    Chodzi mi o kredyt w PLN z jak najniższym oprocentowaniem zmiennym,
    najpepiej WIBOR + 0,5 pp ; kredyty z 1 czy 1,5 pp marży ponad WIBOR uważam
    za drogie.
    Oczywiście ważną zaletą kredytu powinno być brak prowizji na wcześniejszą
    spłatę, czy też dokonywanie nadpłat.

    Np. MultiBank pisze na swoich stronach, że oprocentowanie kredytu
    hipotecznego w MultiPlanie rozpoczyna się od 5,95% -- ale jak to wygląda w
    praktyce?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-12-15 12:08:20
    Temat: Re: najtańszy kredyt hipoteczny
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Grzegorz <g...@o...pl> wrote:
    > Chodzi mi o kredyt w PLN z jak najniższym oprocentowaniem zmiennym,
    > najpepiej WIBOR + 0,5 pp ; kredyty z 1 czy 1,5 pp marży ponad WIBOR
    > uważam za drogie.

    Masz wymagania od banu - ale co "stoi" po drugiej stronie?
    Jaki masz wklad, zarobki, pozycje spoleczna. To tez sie liczy, a wrecz jest
    podstawa do akceptowania kredytu Wibor + 0,5 ;)

  • 3. Data: 2003-12-15 12:21:12
    Od: "Tomaszek" <l...@o...pl>

> [...]
    > za drogie.
    > Oczywiście ważną zaletą kredytu powinno być brak prowizji na wcześniejszą

    Ostatnio duzo czasu poswiecilem poszukiwaniom takiego banku ktory przy
    najmniejszej marzy udzieli kredytu z minimalnymi prowizjami i co sie
    okazalo? niestety 0.5% marzy jest nierealne no chyba ze przez pierwszy rok
    lub 2 lata. Zapomnij o tym no chyba ze nalezysz do mlodych zarabiajacych
    miesiecznie ponad 7tys netto to wtedy mozesz takie warunki negocjowac.
    Z tego co zaobserwowalem to 1% - brzmi calkiem niezle.
    Pozdr Tomek

    PS. Jak cos znajdziesz ciekawego daj znac.

  • 4. Data: 2003-12-15 12:24:20
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    Rozumiem,
    mam za sobą 3-letnią hisorię kredytową (kredyt hipo w EUR), bez szwanku,
    regularnie spłacam kredyt hipoteczny, z małżonką nasze dochody brutto > 6 x
    średnia krajowa, a mimo to, mój bank, gdy przewalutowałem kredyt z EUR na
    PLN zaoferował mi kredyt PLN w wyokości Wibor + 1,5%. Kolega ma podobną
    sytuację jak ja i w ramach jakiejś promocji w PEKAO SA dostał Wibor + 0,5 %
    a przez pierwszy rok stałe 5,5%. Jak mi powiedział, oficjalnie ten kredyt
    nie był oferowany, tylko jakiś dealer oddziałowy mu go zaoferował... .
    Rozumiem, że marża odsetkowa musi pokryć ryzyko kredytowe, ale wydaje mi się
    że prezentuję niezły standing finansowy, żeby zaoferowano mi conajwyżej 1 %
    marży.

    Pozdr,
    Grzegorz

  • 5. Data: 2003-12-15 12:35:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Grzegorz <g...@o...pl> wrote:
    > Rozumiem, że marża odsetkowa musi pokryć ryzyko kredytowe, ale wydaje
    > mi się że prezentuję niezły standing finansowy, żeby zaoferowano mi
    > conajwyżej 1 % marży.

    No to idziesz do swojego oddzialu, przedstawiesz co jest i mowisz
    (dyrektorowi lub opiekunowi - bo jak ni ejestes VIPem to nie wiem co robisz
    w tym banku ;), ze albo obnizaja, albo szukasz sobie innego banku.
    Jesli to nie zalatwi sprawy - szukasz innego banku.
    Jesli powiesz, ze przeniesiesz rachunek - to nie bedzie problemy.
    BTW a zobacz czy sie nie zalapiesz w MultiBanku na najnizszy prog jesli
    zalozysz Aquariusa

  • 6. Data: 2003-12-15 16:12:11
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    > Chodzi mi o kredyt w PLN z jak najniższym oprocentowaniem zmiennym,
    > najpepiej WIBOR + 0,5 pp ; kredyty z 1 czy 1,5 pp marży ponad WIBOR uważam
    > za drogie.

    A czy orientujecie sie w marzach na USD?
    bo ja mam 2.4pp co wydaje sie duza marza i tylko dzieki super niskiemu
    LIBOR'owi trzymam sie przy 3.6% jako oprocentowaniu.

    Info o moim kredycie: w USD >50k, >50% wklad wlasny, dochody 5x+ srednia
    krajowa, ksiega wieczysta jest i wpis rowniez.

    pozdrawiam,
    amico

  • 7. Data: 2004-05-15 14:45:18
    Od: g...@o...pl

    Wejdź na stronkę: www.credits.prv.pl

    Masz tam obiektywne zestawienie najlepszych i najbardziej korzystnych kredytów
    hipotecznych (i nie tylko hipotecznych). Wniosek kredytowy możesz wysłać przez
    internet
    bezpośrednio z tej strony.