  • 1. Data: 2003-03-02 21:47:56
    Temat: najlepsze KK to... (konkret)
    Od: Laik <g...@b...pl>

    o ile pamietam z artykulow szanownej grupy:
    Citibank i...
    PKO BP?
    jak rozumiem glownym kryterium bylo pelne ubezpieczenie i bezproblemowe
    reklamacje?
    karta powinna byc kredytowa, dla osoby bez konta w danym banku.
    z gory dzieki za podpowiedz.
    (ja mam z VC RB i jestem srednio zadowolony ze stosunku cena
    produktu/jakosc produktu).
    --
    Laik
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-03 07:35:29
    Temat: Re: najlepsze KK to... (konkret)
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 2 Mar 2003 22:47:56 +0100, Laik <g...@b...pl> wrote:

> [...]
    >Citibank i...
    >PKO BP?
    >jak rozumiem glownym kryterium bylo pelne ubezpieczenie i bezproblemowe

    To najlepsze karty wg jednego kolegi biorac pod uwage wylacznie brak
    gornego limitu ubezpieczenia :).
    Co do procesu reklamacji w PKO BP to nic nie wiadomo na razie.
    Ale na pewno sa w stanie wydac MC Electronic na BINie MC Gold ;D.

    >karta powinna byc kredytowa, dla osoby bez konta w danym banku.
    >z gory dzieki za podpowiedz.

    Proponuje samemu przejzec parametry i wybrac. Bo okreslic najlepszej
    karty na podstawie tylko tego, ze ma nie wymagac konta to bedzie
    ciezko.

    http://www.kartybankowe.net/kkzest-f.html

    IMHO najbardziej wartymi uwagi sa oferty Citi, Multi, PKO BP i BZWBK
    ale oceniac ktora najlesza sie nie podejme.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 3. Data: 2003-03-03 07:44:14
    Temat: Re: Re: najlepsze KK to... (konkret)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Mar 03, 2003 at 08:35:29AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    >To najlepsze karty wg jednego kolegi biorac pod uwage wylacznie brak
    >gornego limitu ubezpieczenia :).

    Ze jeden kolega gada jak potluczone garnek to jeszcze nie znaczy ze
    _wszystko_ mowi bez sensu. Akurat brak gornego limitu _polaczony_ z
    dlugim okresem kiedy bank chce brac na siebie odpowiedzialnosc, jest
    sprawa bardzo wazna i troche sie dziwie ze tak sie z tego
    nasmiewasz. Wiesz dobrze ze wlascicie tylko karty dc oferuja podobne
    warunki do kart citka, co moze byc wardzo korzystnym rozwiazaniem dla
    nieco rozrzepanych osob. A ze tacy czesto placa wtedy odsetki do
    kreydtu - czy to zle dla banku? ;-)

    >Proponuje samemu przejzec parametry i wybrac. Bo okreslic najlepszej
    >karty na podstawie tylko tego, ze ma nie wymagac konta to bedzie
    >ciezko.

    Zwlaszcza ze najpopularniejsze KK czy tez kk-like dostaje sie bez
    konta.

    --

    --w

  • 4. Data: 2003-03-03 07:55:24
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 3 Mar 2003 08:44:14 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

> [...]
    >dlugim okresem kiedy bank chce brac na siebie odpowiedzialnosc, jest
    >sprawa bardzo wazna i troche sie dziwie ze tak sie z tego

    Nie nasmiewam ale zwracam uwage, ze nie mozna brac tego jako jedyne
    kryterium przy ocenie produktu.
    Dla przecietnego uzytkownika znaczenie ma tez wiele innych parametrow.
    Dlatego nie mozna powiedziec ot tak po prostu, ze karty Citi i PKOBP
    sa najlepsze. Sa najlepsze pod wzgledem bezpieczenstwa i to jest fakt
    (pod warunkie, ze w PKOBP bierzemy wariant z ubezpieczeniem, ktore
    jest opocjonalne).
    W wypadku Citi dochodzi cecha "empiryczna" - dobre podejscie do
    reklamacji, co do PKO BP to jeszcze nikt swoich doswiadczen nie
    przedstawial a regulaminy zadnej z tych kart wcale nie gwarantuja
    super szybkiego i wygodnego dla klienta ich rozpatrywania reklamacji
    (ani Citi ani PKOBP nie zobowiazuja sie do warunkowego uznania w
    wypadku reklamacji).

  • 5. Data: 2003-03-03 08:33:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Mar 03, 2003 at 08:55:24AM +0100, Wojtek Frabinski wrote:

    >Nie nasmiewam ale zwracam uwage, ze nie mozna brac tego jako jedyne
    >kryterium przy ocenie produktu.

    Tutaj, jak zwykle, sie zgadzamy ;-)

> [...]
    >przedstawial a regulaminy zadnej z tych kart wcale nie gwarantuja
    >super szybkiego i wygodnego dla klienta ich rozpatrywania reklamacji

    Z tym dobrym podejsciem do reklamacji citi to tez bym nie przesadzal -
    choc moze nigdy nie mialem okazji do wiekszej utarczki. Ale te kilka
    reklamacji w citi _nigdy_ nie zakonczyly sie tak, jak niektorzy tutaj
    opisuja.

    >(ani Citi ani PKOBP nie zobowiazuja sie do warunkowego uznania w
    >wypadku reklamacji).

    W sumie tez czekam na wskazanie tych punktow. Dodatkowo, interesuje
    mnie jaka moc dla _polskiego_ posiadacza karty ma powolywanie sie na
    dokumenty a) po angielsku b) publicznie nieosiagalne c) bedace
    spersonalizowana umowa jednej firmy z druga d) nie sadze aby firma w
    rodzaju visa int. narzucala w niej np. warunki reklamacji _klienta_.

    Witek, znasz szczegoly? ;-)

    --

    --w

  • 6. Data: 2003-03-03 09:08:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > choc moze nigdy nie mialem okazji do wiekszej utarczki. Ale te kilka
    > reklamacji w citi _nigdy_ nie zakonczyly sie tak, jak niektorzy tutaj

    Ja ostatnio przetestowałem Citka na okloiczność reklamacji transakcji
    p.t. kasę wzięli, towaru nie przysłali.
    Pozytywnie.

> [...]
    > spersonalizowana umowa jednej firmy z druga d) nie sadze aby firma w
    > rodzaju visa int. narzucala w niej np. warunki reklamacji _klienta_.
    Visa int. określa, że transakcje bez fizycznej obecności karty sa na
    ryzyko merchanta.
    Poza tym prawo polskei też dośc ładnie zabezpiecza klienta.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2003-03-03 10:31:08
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Mar 03, 2003 at 09:08:04AM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    >Ja ostatnio przetestowałem Citka na okloiczność reklamacji transakcji
    >p.t. kasę wzięli, towaru nie przysłali.
    >Pozytywnie.

    Gratuluje. Tyle, ze ... to nic nie zmienia.

    >Visa int. określa, że transakcje bez fizycznej obecności karty sa na
    >ryzyko merchanta.

    So? W ktorym momencie parafowales umowe z visa (epi, dc, amexem czy
    innymi)?

    Czy mozesz przedstawic mi umowe miedzy mna a visa po polsku? Ja nie
    umiem nic po angielsku i nie musze mieszkajac w polsce go znac.

    >Poza tym prawo polskei też dośc ładnie zabezpiecza klienta.

    No, biorac pod uwage ze prawo polskie nie wie tak do konca co to karta
    platnicza (o ile pamietam to ustawa o eip jest wciaz w fazie wczesnej
    beta) to na pewno w polskim kodeksie cholerawiejakim jest zdefiniowana
    transakcja bez fizycznego udzialu karty.

    Chyba ze twierdzisz ze chroni cie zakup na odleglosc, poza siediba
    firmy - i tutaj moze sie to dac nagiac. Witek, gdzie jestes? ;-)

    --

    --w

  • 8. Data: 2003-03-03 11:03:28
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > No, biorac pod uwage ze prawo polskie nie wie tak do konca co to karta
    > platnicza (o ile pamietam to ustawa o eip jest wciaz w fazie wczesnej
    > beta)

    Ustawa wchodzi w życie po upływie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia tj. 12
    października 2003r.

    Definicja karty płatniczej pozostała niezmieniona i reguluje ją Prawo
    bankowe z 29 sierpnia 1997r., Dz.U. nr 140, poz. 939 z późniejszymi
    zmianami).

    W myśl Art.4 pkt 4 przez pojęcie karty płatniczej należy rozumieć
    kartę identyfikującą wydawcę i upoważnionego posiadacza, uprawniającą do
    wypłaty gotówki i dokonywania zapłaty, a w przypadku karty wydanej przez
    bank lub instytucję ustawowo upoważnioną do udzielania kredytu - także do
    dokonywania wypłat gotówki i zapłaty z wykorzystaniem kredytu.

    --

    JaKi

  • 9. Data: 2003-03-03 11:08:50
    Temat: Re: Re: Re: najlepsze KK to... (konkret)
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Mar 03, 2003 at 12:03:28PM +0100, JaKi wrote:

    >Ustawa wchodzi w życie po upływie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia tj. 12
    >października 2003r.

    No dobra, juz wie ;-)

    --

    --w

  • 10. Data: 2003-03-03 17:05:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > spersonalizowana umowa jednej firmy z druga d) nie sadze aby firma w
    > rodzaju visa int. narzucala w niej np. warunki reklamacji _klienta_.

    Hm... tak sobie mysle, ze nie chodzi o regulacje organizacji, a raczej o
    standardy korporacyjne ;). Bank Spololdzielczy w Pruszkowie nie ma takowych
    narzuconych, ale np. taki duzy Rajffi musi przestrzegac pewnych wzorcow.
    Niezaleznie od tego czy dziala na terenie Austrii, Niemiec, czy Polski.
    Podobnie jak kilka innych bankow, ktorych z nazwy nie bede wymienial ;).

    Maciej