eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankinadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć › Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to policzyć
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: nadpłata kredytu, stałe raty, skrócenie okresu kredytowania - jak to
    policzyć
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 31 Oct 2016 11:53:30 +0100

    Dnia Mon, 31 Oct 2016 03:09:57 -0700 (PDT), Kuba D napisał(a):
    > Jest sobie kredyt hipoteczny w PLN o stałych ratach.
    > Mogę go bezpłatnie nadpłacać i do wyboru mam zmniejszenie rat albo skrócenie okresu
    kredytowania.

    Mozesz ?
    Banki nie lubia jak im sie ciezko wypracowany zysk kradnie, tj pardon
    - zabiera :-)

    > Przy zmniejszeniu rat wszystko jest proste o oczywiste - proporcjonalnie przemnażam
    wszystkie raty i mam,
    > to przy skróceniu okresu kredytowania pojawia się pytanie za sto
    > punktów - o ile skróci się okres kredytowania i czy można to
    > wyliczyć w excelu. Przeszukuję internety i nic rozsądnego nie
    > znalazłem.
    > Ogarnia to może któryś z Szanownych Grupowiczów?

    Masz taki wzor na rate
    https://en.wikipedia.org/wiki/Compound_interest#Exac
    t_formula_for_monthly_payment

    c=P*r(1-1/(1+r)^n))

    latwo odwrocic i policzyc n z innych danych.

    Uwaga - on zaklada rowne odsetki w miesiacach - ponoc banki juz
    skrupulatnie dni licza miedzy kolejnymi ratami.

    Byc moze jest na to gotowa funkcja w Excelu.

> [...]
    > Mamy do spłaty.
    > 1 62,50 1640,81 1703,31 10000,00
    > 2 52,24 1651,08 1703,32 8359,19
    > 3 41,93 1661,38 1703,31 6708,12
    > 4 31,54 1671,78 1703,32 5046,73
    > 5 21,09 1682,22 1703,31 3374,96
    > 6 10,58 1692,73 1703,31 1692,73
    >
    > Powiedzmy, że nadpłacamy w tej chwili 3400 i chcemy skrócić okres kredytowania.
    > Wg mnie jedyny sensowny algorytm wygląda tak:
    > - lecimy po spłacie kapitału (druga kolumna) i sumujemy dopóki suma
    > nie przekroczy naszej spłaty - zatrzymujemy się po drugim wierszu
    > bo pierwsze dwie raty to 3291,89, a po dodaniu trzeciej już byśmy

    Jest to jakis pomysl .... ale ... ostatniej kolumnie masz pozostaly
    kapital do splaty ?

    No to odejmij 3400 a potem wyszukaj po ilu ratach osiagnelismy zero
    ... tzn ujemna liczbe.

    J.