  • 1. Data: 2002-02-07 07:43:36
    Temat: multiport.pl - czy ktoś wie jak to działa i dlaczego piszą, że nie przechowuje naszych haseł ?
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    Witam

    Postanowiłem dzisiaj potestować reklamowaną aplikację multiport.pl
    Poczytałem o bezpieczeństwie itd. i informacje na ten temat wydały mi się
    niepełne.
    Wysłałem pytanie na adres podany w dziale 'regulamin' - k...@m...pl
    (nigdzie nie znalazłem innych adresów do kontaktu)
    List niestety wrócił z informacją, że brak takiego adresu e-mail.
    Może ktoś z grupy odpowie na moje pytanie:

    "
    Po zalogowaniu do multiportu i skonfigurowaniu agregatora należy wprowadzić
    numer rachunku oraz hasło do mBanku.

    Po wylogowaniu z multiportu i ponownym zalogowaniu nie ma już potrzeby
    wprowadzania danych identyfikacyjnych, a multiport ma możliwość sprawdzenia
    salda.

    Dlaczego na stronach dotyczących bezpieczeństwa oraz poufności danych jest
    informacja, że multipotr nie przechowuje identyfikatora i hasła ??
    A jeśli ta informacja jest prawdziwa to gdzie te informacje (identyfikator i
    hasło) są przechowywane ???
    "

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 2. Data: 2002-02-07 07:57:58
    Od: "Konrad Pawlus" <k...@s...com.pl>

> [...]
    > informacja, że multipotr nie przechowuje identyfikatora i hasła ??
    > A jeśli ta informacja jest prawdziwa to gdzie te informacje (identyfikator

    Moga byc przechowywane w cookies - wytlumacza sie tym ze cookies sa u Ciebie
    na kompie - a nie u nich ...
    Jezeli nie wpisujesz nigdzie hasel i numerow to alba sa w cookies u Ciebie
    albo u nich na kompie - innych wytlumaczen raczej nie widze ...

    Pozdrowienia
    Konrad

  • 3. Data: 2002-02-07 08:12:57
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Konrad Pawlus" <k...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Moga byc przechowywane w cookies - wytlumacza sie tym ze cookies sa u
    Ciebie
    > na kompie - a nie u nich ...

    no właśnie
    ale nawet jak są w cookies (a raczej nie, bo przy wyłączonych działa
    poprawnie, poza tym nie odnotowałem ustawienia cookie) to powinni o tym
    informować.

    nie jest to chyba przyjemne zostawiać na komputerze w pracy lub innym
    miejscu haseł do konta, gdy informują, że hasło nie jest przechowywane

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 4. Data: 2002-02-07 08:18:26
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

> [...]
    > Jezeli nie wpisujesz nigdzie hasel i numerow to alba sa w cookies u Ciebie
    > albo u nich na kompie - innych wytlumaczen raczej nie widze ...

    cp nie zmienia faktu, ze jest to oferta dla luzakow
    czyli dla ludzi ktorym wyzerowanie salda przez osoby trzecie jest sytuacja
    obojetna
    bo gdzie by nie byly te hasla i id - to sa poza kontrola

  • 5. Data: 2002-02-07 08:24:50
    Od: "Konrad Pawlus" <k...@s...com.pl>

    > nie jest to chyba przyjemne zostawiać na komputerze w pracy lub innym
    > miejscu haseł do konta, gdy informują, że hasło nie jest przechowywane

    No jest jeszcze takie wytlumaczenie - ze po zalogowaniu z haslem zostawia
    sie unich jakis tam identyfikator - a nie haslo (wygenerowany przez jakis
    tam ich skrypt). Na podstawie tego identyfikatora moga identyfikowac Cie -
    identyfikator ten moze pozwolic na sprawdzenie salda.
    Oczywiscie to tylko mozliwosc - jak jest faktycznie - jeden multiport wie

    Osobiscie uwazam ze powinni wyjasnic na stronie w jaki sposub zabezpieczaja
    dane!

    Konrad

  • 6. Data: 2002-02-07 08:37:00
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > obojetna
    > bo gdzie by nie byly te hasla i id - to sa poza kontrola

    Aj luzakow - a gdzie mi te kase przeleja, zaplaca za TPSA na rok z gory???
    Poza tym to jest ta sama grupa - BRE - czyli... zostaje w rodzinie ;)

  • 7. Data: 2002-02-07 08:38:16
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

> [...]
    > identyfikator ten moze pozwolic na sprawdzenie salda.
    > Oczywiscie to tylko mozliwosc - jak jest faktycznie - jeden multiport wie

    ale dzięki temu identyfikatorowi sprawdzają saldo mbanku ! nie ma znaczenia
    czy mbank wpuszcza multiport po http czy innym protokole - czy używając
    login i hasło czy wygenerowany klucz - jednak to jest przechowywanie hasła ,
    czego nie ma w opisie 'bezpieczeństwo'

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 8. Data: 2002-02-07 08:51:07
    Od: "Konrad Pawlus" <k...@s...com.pl>

    Po wyslaniu maila na k...@m...pl dostalem cos takiego:

    host mail.mbank.com.pl [193.41.230.65]:
    553 5.3.0 <k...@m...pl>... User unknown

    multiport i mbank dzialaja na tym samym serwerze?
    No bo jak poczte zwraca "mail.mbank.com.pl" to znaczy ze multiport.pl jest
    tylko serwerem virtualnym na mBanku.
    Dlatego multiport ma dostep do rachunkow mBanku ?

    W informacji jest tylko opisane cookies - takie tam bzdety - ktore wystarcza
    komus komu bezpieczenstwo kojarzy sie z zasuwka na garazu. Nie pisza jakim
    cudem nie przechowuja hasel i id.

    Konrad

  • 9. Data: 2002-02-07 08:52:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Feb 07, 2002 at 09:51:07AM +0100, Konrad Pawlus wrote:

    > Po wyslaniu maila na k...@m...pl dostalem cos takiego:
    >
    > host mail.mbank.com.pl [193.41.230.65]:
    > 553 5.3.0 <k...@m...pl>... User unknown
    >
    > multiport i mbank dzialaja na tym samym serwerze?

    Nie, tylko poczta tam jest kierowana. Czy koniecznie dla kazdej domeny
    zarejestrowanej na bre trzeba stawiac maszyne aby obslugiwala poczte?

    > No bo jak poczte zwraca "mail.mbank.com.pl" to znaczy ze multiport.pl jest
    > tylko serwerem virtualnym na mBanku.

    A co ma poczta do serwera wirtualnego?

    > Dlatego multiport ma dostep do rachunkow mBanku ?

    Nie wiem czy ma, ale czy uwazasz tak na podstawie powyzszych danych?

    > W informacji jest tylko opisane cookies - takie tam bzdety - ktore wystarcza
    > komus komu bezpieczenstwo kojarzy sie z zasuwka na garazu. Nie pisza jakim
    > cudem nie przechowuja hasel i id.

    Tutaj to uwazam ze nie jest to super szczelne. Ale to w wiekszosci
    problem posiadaczy IE.

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-02-07 09:19:55
    Od: "Konrad Pawlus" <k...@s...com.pl>

    > Nie, tylko poczta tam jest kierowana. Czy koniecznie dla kazdej domeny
    > zarejestrowanej na bre trzeba stawiac maszyne aby obslugiwala poczte?

    Oczywiscie ze nie - ale wlasnie w celu nie stawiania dodatkowych serwerow -
    uruchamia sie kilka domen na jednym serwerze - czyz nie tak? To co napisales
    jak dla mnie nie rozni sie niczym od tego co ja zaproponowalem.
    Zeby moc poczte gdziekolwiek przekierowac i tak musisz ja odebrac wiec
    trzeba by wlasnie dodatkowa maszyne (serwer poczty) stawiac - mozna zalatwic
    to na jednym serwerze - nie stawiajac dodatkowych serwerow poczty ...

    Wlasnie z tego powodu sa rozne takie pliczki w
    /etc/exim-domains (przynjmniej w serwerach UNIX'owych)
    Zalatwiajace aliasy pocztowe ...
    Zgadzam sie ze poczta moze byc tam tylko kierowana - ale wlasnie przez
    (jezeli to cos z rodziny UNIX'ow) pliki konfiguracyjne w /etc/exim-domains -
    czyli jeden serwer ...

    > A co ma poczta do serwera wirtualnego?

    Ano takie rozwiazanie - masz domene www.xxx.pl i masz mail ...@x...pl ale
    faktycznie ta domena dziala na serwerze jakiejs tam firmy yyy.com.pl - to
    faktyczny uzytkownik to user na serwerze yyy.com.pl - wiec w praktyce twoja
    poczte na xxx.pl obsluguje serwer yyy.com.pl