  • From: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: moneyback - znowu strasza podatkiem
    Date: Thu, 10 Jan 2013 19:09:18 +0100

    Użytkownik "lolekanabolek" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:50ee7cdb$0$1305$65785112@news.neostrada.pl...
    > <http://podatki.wp.pl/kat,70474,title,Zarabiasz-na-c
    ashbacku-Wpisz-go-do-PIT-u,wid,15234084,wiadomosc.ht
    ml?ticaid=1fdba>

    > straszą i straszą, ciekawe co z tego w końcu wyniknie,
    > nie ma co liczyć aby banki chciały wystawiać PIT-8
    >
    > przyznać się, kto planuje sam się dobrowolnie opodatkować??

    Eeeeee? Ja mam zgola zasadnicze pytanie.

    Od kiedy to niby obowiazek podatkowy wynikajacy z nagrod pienieznych
    zwiazanych z wygranymi w grach losowych lub sprzedaza premiowa zostal
    przeniesiony z organizatora na wygrywajacego?

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/pit/artykuly/611286,o
    d_wartosci_nagrody_platnik_musi_potracic_zryczaltowa
    ny_podatek_dochodowy.html
    http://www.vat.pl/sprzedaz_premiowa_a_podatki_dochod
    owe_komentarz_vat_interpretacje_3432.php
    Hmmm, nic sie w tej materii nie zmienilo...? Wiec autor napalil sie chyba
    jakiegos ziola.

    Dopoki wygrywasz/dostajesz cash, jakiekolwiek zobowiaznia fiskalne leza
    wylacznie po stronie organizatora konkursu/promocji.

    PS. Pamietajcie ze wg min. fin. Internet to nie srodek masowego przekazu,
    wiec jesli wygrywacie w konkursie (nie sprzedazy premiowej) w necie, to
    teoretycznie trzeba opodatkowac sie rowniez od nagrod rzeczowych ponizej
    760zl (od cashu nie, bo to, jak ustalilismy wyzej, problem organizatora).

    --
    Pozdr.
    Kenny