  • 61. Data: 2015-05-12 18:56:17
    Temat: Re: mbank - pożegnanie
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale co fakt to fakt.
    > Znasz kogos, kto uzywal poprzedniego i jest zadowolony z obecnego ?

    To może sprawdź ile mBank miał klientów "przed" zmianą i jak duży był
    odsetek narzekających.

    > Hardcore to jest znalezc obecnie tabele przestawna.
    > Ale Ty, taki specjalista grupy 2, pewnie pamietasz skrot klawiaturowy.

    Niepotrzebnie próbujesz się wyzłośliwiać. Jak już pisałem, UX to branża
    mi bardzo bliska i po prostu z ciekawości czytam czasem artykuły opisujące
    co stało za takimi, a nie innymi zmianami.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 62. Data: 2015-05-12 19:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Hardcore to jest znalezc obecnie tabele przestawna.

    O tototo!
    Szukałem znalazłem.
    Za chwile szukałem i znowu nie mogłem znaleźc.
    A szukanie zmien dane zrodłowe to juz w ogole była jakas masakra.
    W koncu sie nauczyłem, ale pomimo tego ze wiem gdzie sa to czasami nadal
    chwile mi zajmie zanim ogarne gdzie to jest.
    W mie czego?

    > Ale Ty, taki specjalista grupy 2, pewnie pamietasz skrot klawiaturowy.
    >
    > Hardcore to jest posluzenie sie pomoca bez internetu, np w czasie lotu
    > samolotem.
    > Bo tam pewnie ten skrot jest opisany.
    > K*, co jest na tych GB plyt DVD i zainstalowanego pakiety, ze zabraklo
    > helpa ?
    >
    > Hardcore to jest znalezienie opcji "traktuj dane wygladajace jak
    > liczba jak liczbe".
    > Do ambitnych zadan nalezy skorzystanie z ikonki wklej specjalnie. Itp,
    > itd, etc.

    Najlepiej prawy przycisk myszy (lub odpowiadajacy klawisz na klawiaturze)
    i... no własnie - kiedys "w" a dzis...

  • 63. Data: 2015-05-12 19:31:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > [...]
    >
    > Ale przeczytałeś to pod linkami które wysłałem?

    Spojrzałem.
    Czego oczekujesz: stwierdzenia, jaki ja byłem głupi ze przez x lat
    uzytkownaia nowego office nie zauwazyłem jaki jest swietny według jego
    tworców?

  • 64. Data: 2015-05-12 19:31:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > To może sprawdź ile mBank miał klientów "przed" zmianą i jak duży był
    > odsetek narzekających.

    Wydali miliony na reklame do tego zmienili interfejs a Ty tweirdzisz ze
    przyrost klientów jest efektem interfejsu a nie wszechobecnego reklamowania
    ?
    Ciekawe i odrobinę zabawne :)

    > Niepotrzebnie próbujesz się wyzłośliwiać. Jak już pisałem, UX to
    > branża mi bardzo bliska i po prostu z ciekawości czytam czasem
    > artykuły opisujące co stało za takimi, a nie innymi zmianami.

    I te tłumaczenia sa w zgodzie z Twoimi obserwacjami i odczuciami?

  • 65. Data: 2015-05-12 19:38:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To może sprawdź ile mBank

    Ja o MS Office. Ale w sumie o mbanku moge to samo napisac :-)

    >miał klientów "przed" zmianą i jak duży był odsetek narzekających.

    Narzekajacych ... ktos widzial na tej grupie narzekajacego ?
    Ja moglem pare razy narzekac, na takie proste sprawy jak np czemu przy
    wyborze lokaty nie pokazuje sie od razu oprocentowanie, albo czemu
    pewne operacje nie sa dostepne dla uzytkownika listy hasel ..
    Reszta byla w porzadku.

    Ilosc klientow to nawet nie wiem, gdzie rzetelnie znalezc, patrzac na
    to ze obecnie klienci 4 bankow sa niezadowoleni z nowego interfejsu
    :-)

    Ale jesli mowa o NOWYCH klientach, to przeciez nie przyciagnal ich
    nowy interfejs, ktorego nie moga znac, tylko reklamy w telewizji i
    internecie :-)
    Ewentualnie jakas promocja czy polecenie przez znajomego - ale to na
    podstawie calosciowej opinii o banku.

    No moze jakis 15 latkow czy kobiety przyciagnie interfejs, spojrza
    komus przez ramie i bedzie "o jakie ladne, co to jest, ja tez chce"
    :-)

    http://www.mbank.pl/indywidualny/konta/konto-osobist
    e/ekonto/
    Masz tu gdzies zachwalanie nowego interfejsu ?
    To jak nowy, lepszy interfejs ma przyciagnac nowych klientow ?

    https://www.youtube.com/watch?v=t9rulpvKkm0
    https://www.youtube.com/watch?v=KFzItTKe-E0
    https://www.youtube.com/watch?v=o5TEFDAeh5E
    https://www.youtube.com/watch?v=IFw1Bx-oCaI
    https://www.youtube.com/watch?v=A5dBxrhFp84

    4%, darmowe konto, szybki kredyt na "niski %", mobilna obsluga ... tak
    sie przyciaga klientow, choc ciekaw jestem ilu z nich nie zdaje sobie
    sprawy, ze moze obslugiwac i z telefonu (no, nowy interfejs to
    niekoniecznie :-).

    Nowego interfejsu cos nie pokazuja, czyzby sie bali ? :-)

    Choc o ile dobrze pamietam, to kiedys chwalili budzetami czy
    kategoriami wydatkow w nowym interfejsie.
    To akurat jest dobre, tylko takze dobrze ukryte :-)

    No i mozna bylo dodac do starego :-)

    >Niepotrzebnie próbujesz się wyzłośliwiać. Jak już pisałem, UX to
    >branża

    ale wiesz gdzie to schowali w nowym excelu czy nie ? :-)

    >mi bardzo bliska i po prostu z ciekawości czytam czasem artykuły
    >opisujące
    >co stało za takimi, a nie innymi zmianami.

    Zaraz zaraz, mowimy o User eXperience, czy samorzadnej decyzji
    korporacji, ktora nie byla z zadnym uzytkownikiem konsultowana ? :-)

    Obecnie gdzies tam mamy widmo tabletow, a w nich brak prawego klawisza
    myszki, kolka scroll, klawiatury, za to mamy ekran dotykowy, niezbyt
    precyzyjny.
    Tzn widmo bylo pare lat temu, interfejsy trzeba bylo dostosowac, teraz
    to juz rzeczywistosc.

    Ale mam wrazenie, ze i to mbankowi kiepsko wyszlo w nowym :-)

    J.

  • 66. Data: 2015-05-12 19:46:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wydali miliony na reklame do tego zmienili interfejs a Ty tweirdzisz ze
    > przyrost klientów jest efektem interfejsu a nie wszechobecnego reklamowania?
    > Ciekawe i odrobinę zabawne :)

    Jest efektem całościowym.
    Ale kontr-argumentując. Jakby interfejs był taki nieprzemyślany i do dupy, to żadna
    reklama by nie pomogła, bo nikt by nie chciał tego używać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 67. Data: 2015-05-12 19:50:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Spojrzałem.
    > Czego oczekujesz: stwierdzenia, jaki ja byłem głupi ze przez x lat
    > uzytkownaia nowego office nie zauwazyłem jaki jest swietny według jego
    > tworców?

    Nie, ale mógłbyś się wgłębyć dalej i zrozumieć ideę stojącą za zmianami.
    W jednym z linków były też statystyki, które pokazują że taka zmiana
    przyniosła pozytywny efekt.

    Ot tyle, żeby zrozumieć że świat to nie tylko "ja i koledzy".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 68. Data: 2015-05-12 20:13:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-12, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    [...]

    >Jest efektem całościowym.
    >Ale kontr-argumentując. Jakby interfejs był taki nieprzemyślany i do
    >dupy, to żadna
    >reklama by nie pomogła, bo nikt by nie chciał tego używać. :)

    Nie calkiem, bo mozna nie uzywac, ale konto zostawic :-)
    Albo klac na interfejs, ale wisienki zbierac.
    Albo byc umoczony w kredyt.

    J.

  • 69. Data: 2015-05-12 20:50:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Zakładam, że mówisz o ctrl+v.

    Źle zakładasz. Shift-Insert.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Every morning is a Smirnoff morning.

  • 70. Data: 2015-05-12 20:55:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 maja 2015 18:14:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Znasz kogos, kto uzywal poprzedniego i jest zadowolony z obecnego ?
    Ja np. Kilku moich znajomych rôwnież. Małżonka rownież nie narzeka