  • 21. Data: 2007-01-05 09:28:34
    Temat: Re: mbank i zamowienie kk radosc zycia....
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 sty o godzinie 01:00, na pl.biznes.banki, Belin napisał(a):

    > I jest to kolejny pryklad na to, ze nalezy nagrywac wszystkie rozmowy z
    > X-liniami (oczywiscie o tym informujac) :-).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dlaczego to dla Ciebie takie oczywiste?

    --
    Herbi
    05-01-2007 10:28:33

  • 22. Data: 2007-01-05 12:37:08
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Belin wrote:
    [...]

    > I jest to kolejny pryklad na to, ze nalezy nagrywac wszystkie rozmowy z
    > X-liniami (oczywiscie o tym informujac) :-).

    A po co informować? Przecież chyba nie masz zamiaru tego upubliczniać ?
    KJ

  • 23. Data: 2007-01-05 13:00:18
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > A po co informować? Przecież chyba nie masz zamiaru tego upubliczniać ?

    Poza tym, druga strona i tak wie, że jest nagrywana,
    nie wie tylko 'w ilu egzemplarzach' ;-)

  • 24. Data: 2007-01-06 17:20:27
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Dlaczego to dla Ciebie takie oczywiste?

    Ano dlatego, że druga strona może nie wyrazić zgody na nagrywanie połączenia
    (Ty dzwoniąc taką zgodę wyrażasz, Bank nie musi), a w przypadku sporu jeśli
    takie nagranie użyjesz jako dowód to jeszcze zostaniesz pociągnięty do
    odpowiedzialności za wykorzystanie tego nagrania bez zgody Banku.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 25. Data: 2007-01-06 18:01:26
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Piterson napisał(a):
    > Ano dlatego, że druga strona może nie wyrazić zgody na nagrywanie połączenia
    > (Ty dzwoniąc taką zgodę wyrażasz, Bank nie musi),
    Blad. To ze banki (i inne instytucje) informuja/pytaja sie o zgode na
    nagrywanie, wynika jedynie z ich dobrej woli. Kazdy moze nagrywac
    rozmowe, ktora przeprowadza i nie musi pytac sie o to rozmowcy (rozmowcow).
    > jesli takie nagranie użyjesz jako dowód to jeszcze zostaniesz pociągnięty do
    > odpowiedzialności za wykorzystanie tego nagrania bez zgody Banku.
    Nie wprowadzaj prosze ludzi w blad. Bylo wielokrotnie poruszane na
    pl.soc.prawo.
    Zreszta - nie kojarze zeby michnik zostal pociagniety do
    odpowiedzialnosci za nagranie rywina albo beger za nagranie
    lipinskiego/mojzesowicza
    --
    badzio

  • 26. Data: 2007-01-06 19:45:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2007 18:20:27 +0100,
    osoba podpisana: Piterson <Piotrek>
    napisała:
    > U?ytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ano dlatego, ?e druga strona mo?e nie wyraziae zgody na nagrywanie po??czenia
    > (Ty dzwoni?c tak? zgode wyra?asz, Bank nie musi), a w przypadku sporu je?li
    > takie nagranie u?yjesz jako dowód to jeszcze zostaniesz poci?gniety do
    > odpowiedzialno?ci za wykorzystanie tego nagrania bez zgody Banku.

    Podstawa prawna ?
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 27. Data: 2007-01-06 23:43:30
    Od: m...@g...com

    badzio wrote:

> [...]
    > nagrywanie, wynika jedynie z ich dobrej woli. Kazdy moze nagrywac
    > rozmowe, ktora przeprowadza i nie musi pytac sie o to rozmowcy

    No chyba nie tylko z dobrej woli. IMHO nagrywać bez zgody to mogłaby sobie
    (nie)dysponentka osobiście, i osobiście przechowywać to nagranie. A
    nagranie ma jej pracodawca, który w tej rozmowie jest osobą trzecią.

    p. m.

  • 28. Data: 2007-01-07 08:10:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Jan 2007 00:43:30 +0100,
    osoba podpisana: m...@g...com <m...@g...com>
    napisała:
    [...]
    > No chyba nie tylko z dobrej woli. IMHO nagrywać bez zgody to mogłaby sobie
    > (nie)dysponentka osobiście, i osobiście przechowywać to nagranie. A
    > nagranie ma jej pracodawca, który w tej rozmowie jest osobą trzecią.

    A jak dzwonisz na przykładowo mLinię, to chcesz skontaktować się z
    bankiem, czy niedysponentką (żeby zrobić jj wyznanie miłości ) ?
    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    GNU is Not Unix

  • 29. Data: 2007-01-07 14:54:14
    Od: m...@g...com

    Kamil Jońca wrote:

> [...]
    >
    > A jak dzwonisz na przykładowo mLinię, to chcesz skontaktować się z
    > bankiem, czy niedysponentką (żeby zrobić jj wyznanie miłości ) ?

    Z tego co pamiętam z dyskusji na p.s.prawo, to nagrywać możemy to co sami
    słyszymy. Więc też skoro niedysponentka słyszy swoją rozmowę z klientem, to
    może ją nagrywać. Ale przekazanie jej pracodawcy, to już jest
    publikacja/rozpowszechnianie, co jest zabronione bez zgody drugiej strony.

    Jeżeli nagrywającym jest ktoś inny niż niedysponentka (a tak jest w naszym
    przypadku), to IMHO nie ma prawa słyszeć tej rozmowy, więc nie ma prawa jej
    nagrywać bez zgody drugiej strony.

    p. m.

  • 30. Data: 2007-01-11 00:19:06
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    > Belin wrote:
    > [...]
    >
    > A po co informować? Przecież chyba nie masz zamiaru tego upubliczniać ?

    Dlaczego nie mam zamiaru? ;-) Moge miec taki zamiar jesli to co nagram nie
    bedzie sie pokrywalo z rzeczywistoscia. A chyba upublicznieniem moze byc
    nawet przekazanie takiego nagrania komus "wyzej" niz X-linia?
    Co do tego, ze "druga strona" i tak wie, ze jest nagrywana to nie jest do
    konca prawda - w wielu miejscach nagrania sa robione chyba jedynie losowo
    (chociaz w bankach byc moze wszystko sie nagrywa).

    Belin