  • 1. Data: 2007-01-02 10:09:30
    Temat: Karta korporacyjna Amex
    Od: " " <n...@g...pl>

    Witam.
    W firmie chcą nam dać do rozliczania podróży służbowych karty Amex, tylko
    takie trochę dziwne - imienne a zadłużenie rozlicza się przez wpłatę z
    prywatnego konta (znaczy firma zwraca koszty na konto a pracownik później
    spłaca Amexa). Czy mając taką kartę zostanę wpisany do BIK i czy jej
    posiadanie wpływa negatywnie na prywatną zdolność kredytową w przypadku
    ewentualnego brania w banku pożyczki? Czy taka egzotyczna karta jest
    bezpieczna? Na co jeszcze zwrócić uwagę zanim zdecyduje się na przyjęcie tej
    karty? Bo nie chciałbym później dopłacać do interesu z własnych pieniędzy ;)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-02 12:20:35
    Temat: Re: Karta korporacyjna Amex
    Od: "Andrzej Jerzy Zacharewicz" <n...@n...pl>

> [...]
    tej
    > karty? Bo nie chciałbym później dopłacać do interesu z własnych pieniędzy
    ;)

    To bardzo dobry pomysł. Bierz te karte i nie patrz na innych.

  • 3. Data: 2007-01-02 15:53:55
    Od: "platini76" <p...@g...pl>

    <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > karty? Bo nie chciałbym później dopłacać do interesu z własnych pieniędzy ;)

    Opisany sposób rozliczenia (pracownik sam spłaca kartę) jest w Ameksie opcją,
    a przynajmniej tak było rok temu. Widocznie firma uznała, że będzie to
    dyscyplinować pracowników.

    Pzdr
    platini

  • 4. Data: 2007-01-02 16:06:06
    Od: Darek <n...@n...net>

    n...@g...pl wrote:
> [...]
    > takie trochę dziwne - imienne a zadłużenie rozlicza się przez wpłatę z
    > prywatnego konta (znaczy firma zwraca koszty na konto a pracownik później

    To nie jest dziwne, wiele firm tak robi bo to dla nich wygodne. Firma ci
    zwróci kasę kiedy będzie jej się podobało (bo odsetek za zwłokę jej nie
    naliczysz) i za te transkacje, które będzie chciała.

    > Czy mając taką kartę zostanę wpisany do BIK i czy jej
    > posiadanie wpływa negatywnie na prywatną zdolność kredytową w przypadku
    > ewentualnego brania w banku pożyczki?

    Szczerze wątpie aby AMEX przekazywał info o posiadaniu karty do BIK.
    Może jak się będziesz ociągał ze spłatą, ale nie w normalnym trybie.

    > Czy taka egzotyczna karta jest bezpieczna?

    Tak samo jak każda inna w Polsce - patrz ustawa. Nie przesadzaj, że Amex
    jest egzotyczny :) Ma chyba większą akceptację niz np. Dinners.

    > Na co jeszcze zwrócić uwagę zanim zdecyduje się na przyjęcie tej
    > karty? Bo nie chciałbym później dopłacać do interesu z własnych pieniędzy ;)

    Dopłacanie to będzie zależeć od firmy (nieterminowe rozliczenia itp.) a
    nie od Amexa. Dowiedz się czy i jaki jest limit na karcie i czy masz
    ograniczenia za co możesz nią płacić (np. tylko hotele, bilety, paliwo
    itp.).

    --
    -=Darek=-

  • 5. Data: 2007-01-02 20:07:15
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    n...@g...pl wrote:
> [...]
    > spłaca Amexa). Czy mając taką kartę zostanę wpisany do BIK i czy jej
    > posiadanie wpływa negatywnie na prywatną zdolność kredytową w przypadku

    Najprawdopodobniej nie wpisuja jej do BIKu. Mam dokladnie taka karte od
    ok. jednego roku a pol roku temu bralem kredyt. Nie podalem tej karty
    przy liczeniu zdolnosci kredytowej i przy udzielaniu kredytu bank nic o
    niej nie wspominal, czyli sie nie dowiedzieli na pewno, bo karta jest z
    limitem kilkudziesieciu tysiecy zl i jakby ja wykryli to bym fige z
    makiem a nie zdolnosc kredytowa :)

    Na temat jej praktycznego uzycia nic Ci nie powiem, bo jeszcze nie
    mialem okazji sprobowac :)

    Jarek

  • 6. Data: 2007-01-02 20:39:51
    Od: Maciej Oszutowski <l...@m...sig>

    Dnia Tue, 2 Jan 2007 10:09:30 +0000 (UTC),
    n...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > karty? Bo nie chciałbym później dopłacać do interesu z własnych pieniędzy ;)

    W firmie, w której pracuję, wygląda to mniej-więcej tak:
    Każdy pracownik ma dwie karty - jedną do wydatków służbowych (wyjazdy,
    jakieś zakupy potrzebne do projektów itp.) bez limitów. Druga - do użytku
    prywatnego - ta ma limit bodajże 3kzł. Obydwie karty muszą być spłacane co
    miesiąc w 100%. Do obowiązków pracownika należy regularne spłacanie obu
    kart. Wydatki są rozliczane raz w tygodniu, więc nie ma problemów z
    przelewami. Problemy z terminową spłatą więc raczej nie istnieją. Poza tym
    wszelkie bilety lotnicze a czasem i pokoje hotelowe są rezerwowane przez
    American Express i rozliczane bezpośrednio z firmą, bez "udziału" karty.
    Niespłacania w terminie raczej bym nie próbował, ponieważ sądzę (ale nie
    jestem pewny w 100%) że pracodawca by się pierwszy o tym dowiedział ;>
    Przynajmniej w przypadku karty "służbowej".

    --
    | Maciej Oszutowski | Mowa jest srebrem |
    | imagiATpsytranceDOTpl | a milczenie owiec. |