eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej › Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
  • Data: 2020-12-10 23:34:39
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-12-10, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Do przejęcia konta, które ma przelewy zatwierdzane sms-ami, trzeba:
    > 1. Przejąć numer telefonu (kartę sim)
    > 2. Przejąć przeglądarkę (hasło do banku, podłożony link, cokolwiek)

    A teraz przy apce:
    Pierwsze zalogowanie z nowego urządzenia przez www wymaga
    autoryzacji. Jeśli autoryzacja jest robiona przez SMS, to
    jesteś w domu (bo np. sklonowałeś SIMa).

    Jeśli przez apkę, to push autoryzacyjny albo nie wyjdzie,
    albo wyjdzie na oryginalne (stare) urządzenie [1], a nie na nowe.

    [1] do końca nie wiem jak się zachowa push na urządzeniu z internetem,
    ale bez działajacej karty SIM

    > Wydajemisie, że jak złodziej ma 1. i 2. to sobie aktywuje apkę na swoim
    > telefonie.

    No nie do końca, bo nie będzie miał 2, a do aktywacji apki (w przypadku
    mBanku) są wymagane inne dane niż do logowania przez www. Oczywiście
    roboczo można założyć, że przygotowany złodziej może i te dane znać,
    ukraść dowód, czy cokolwiek tam jeszcze, ale przed czymś takim,
    to nie wiem czy się da zabezpieczyć inaczej niż rezygnując z konta
    i trzymając gotówkę w sejfie :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com