  • 11. Data: 2012-01-09 19:55:54
    Temat: Re: mbank - 2 odpowiedzi na jedno pytanie
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jefg35$1ffu$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie ma obowiazku poslugiwania sie kontem firmowym do dzialalnosci gosp,
    > szczegolnie tej jednoosobowej. Jezeli regulamin banku tego nie zabrania,
    > to nie ma zadnych innych powodow by tego nie robic.

    A jeżeli zabrania, to jakie mogą byc konsekwencje? Czy tylko rozwiązanie
    umowy ze strony banku, czy jeszcze jakieś inne?

  • 12. Data: 2012-01-09 19:59:06
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 20:55, szymek pisze:
    > U?ytkownik "Krzysztof"<o...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A je?eli zabrania, to jakie mog? byc konsekwencje? Czy tylko rozwi?zanie
    > umowy ze strony banku, czy jeszcze jakie? inne?

    konsekwencje są takie jakie przewiduje umowa i regulamin rachunku

  • 13. Data: 2012-01-09 20:08:33
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

    Użytkownik "news.home.net.pl" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ordynacja Podatkowa

    Nie znalazłem takiego przepisu w ordynacji podatkowej

    > ustawa o swobodzie działalności gospodarczej

    Czyli mogę rozliczac się z kontrachentami bez posiadania rachunku bankowego

  • 14. Data: 2012-01-09 20:21:19
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 21:08, szymek pisze:
    > U?ytkownik "news.home.net.pl"<l...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie znalaz?em takiego przepisu w ordynacji podatkowej

    urzędnika w ten sposób nie przekonasz aby nie nałożył kary za
    niedopełnienie ustawowego obowiązku, ustawy to akty prawne ogólne, które
    nie precyzują wielu obowiązków, wiele z nich znajduje się w
    rozporządzeniach do ustaw. Jedno z rozporządzeń definiuje formularz
    CEIDG-1, który określa zakres danych jaki należy przekazać do us

    > Czyli mog? rozliczac si? z kontrachentami bez posiadania rachunku bankowego

    o ile ci kontrahenci nie są przedsiębiorcami

  • 15. Data: 2012-01-09 20:34:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    szymek wrote:

    > Nie znalazłem takiego przepisu w ordynacji podatkowej

    > Czyli mogę rozliczac się z kontrachentami bez posiadania rachunku
    > bankowego

    To po co pytasz czy możesz używać jak nie chcesz?
    Nikt nie nakazuje posiadania czy używania rachunku, bo przepisy nakazuja
    jedynie
    nieliczne operacje dokonywać bezgotówkowo - np ZUS za siebie
    (ustawia o sus- art 47.4b) czy np zapłata podatku
    gdy rozliczasz się na KPiR (ordynacji - art 61) i do tego celu wystarczy
    jakiś zwykły ROR.
    Limit graniczny kwotowy i źródło ktoś juz podał.
    Ale jak już zaczniesz używac jakiś tam prywatny rachunek do celów
    działalnosci,
    to istnieje obowiązek podania tego rachunku do wiadomości UM czy tam US
    w zgłoszeniu identyfikacyjnym czy aktualizacyjnym (jakiś tam druk EDG)
    Jest zapis w ustawie o zasadach ewidencji podatników i płatników - art 5.4

  • 16. Data: 2012-01-09 20:36:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > jakiś tam prywatny rachunek do celów

    Niech będzie, że osobisty rachunek, żeby Gotfryd się nie czepiał.

  • 17. Data: 2012-01-09 20:36:51
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

> [...]
    > rozporządzeniach do ustaw. Jedno z rozporządzeń definiuje formularz
    > CEIDG-1, który określa zakres danych jaki należy przekazać do us

    Dlatego zadałem pytanie na forum, z prośbą o podanie podstawy prawnej

    > o ile ci kontrahenci nie są przedsiębiorcami

    NIe mogę kupic paliwa na stacji albo laptopa w media markcie płacąc gotówką?

  • 18. Data: 2012-01-09 21:05:47
    Od: "news.home.net.pl" <l...@g...pl>

    W dniu 2012-01-09 21:36, szymek pisze:
    > U?ytkownik "news.home.net.pl"<l...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dlatego zada?em pytanie na forum, z pro?b? o podanie podstawy prawnej

    > NIe mog? kupic paliwa na stacji albo laptopa w media markcie p?ac?c got?wk??

    Możesz, ale musisz mieć świadomość, że jest to niezgodne z przepisami
    jakie ustalił ustawodawca

  • 19. Data: 2012-01-09 21:15:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    news.home.net.pl wrote:

    > Możesz, ale musisz mieć świadomość, że jest to niezgodne z przepisami
    > jakie ustalił ustawodawca

    Litości...

  • 20. Data: 2012-01-10 05:19:48
    Od: "szymek" <s...@U...pl>

    > Możesz, ale musisz mieć świadomość, że jest to niezgodne z przepisami
    > jakie ustalił ustawodawca

    Czyli np taka hurtownia jak Selgross łamie prawo i to na ogromną skalę?
    (chyba od zawsze przyjmują płatnośc jedynie w gotówce)