  • 1. Data: 2012-01-08 21:59:16
    Temat: Wielkość inflacji?
    Od: "Atom" <A...@A...com>

    Witam!

    Jak często jest w Polsce ogłaszana wielkość inflacji
    i pod jakim adresem w Internecie można to śledzić?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2012-01-08 22:10:13
    Temat: Re: Wielkość inflacji?
    Od: "konikpolny" <k...@n...pl>

    jest oglaszana co miesiac i mozna znalezc na stronie gus (jesli chodzi o
    wskaznik koszykowy i podazowy ...i chyba deflator tez chociaz nie jestem
    pewien) ale tak naprawde ta dochodowa trzeba licyc samemu i wymaga to sporo
    grzebania

  • 3. Data: 2012-01-08 22:11:07
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-08 22:59, Atom pisze:
    > Witam!
    >
    > Jak często jest w Polsce ogłaszana wielkość inflacji
    > i pod jakim adresem w Internecie można to śledzić?
    >
    > Pozdrowienia

    Infla co?

    Inflacja to byla za pseudokomuny jak w sklepie na polkach stal ocet a
    kasiory miales cala walizke.

    Dzisiaj to trudno to nazwac inflacja.

  • 4. Data: 2012-01-08 22:16:44
    Od: "Atom" <A...@A...com>

> [...]
    > wskaznik koszykowy i podazowy ...i chyba deflator tez chociaz nie jestem
    > pewien) ale tak naprawde ta dochodowa trzeba licyc samemu i wymaga to

    Jakaś wskazówka gdzie grzebać ? :-)

  • 5. Data: 2012-01-08 22:21:25
    Od: "konikpolny" <k...@n...pl>

    zdaje sie, ze dane sa w malym roczniku statystycznym tylko, ze nie podaja
    tam pnn a pkb i trzeba skladac sobie to wszystko jakos. to tak z pamieci
    pisze bo robilem to bardzo dawno temu...

  • 6. Data: 2012-01-09 00:59:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Atom" <A...@A...com> napisał w wiadomości

    > Jakaś wskazówka gdzie grzebać ? :-)

    Zdaje sie, że chodziło mu o stronę
    http://www.stat.gov.pl/gus/index_PLK_HTML.htm, ale ja tam takich danych
    znaleźć nie umiem. Ja znalazłem pod adresem
    http://www.bankier.pl/inwestowanie/notowania/macro/d
    ane.html?id=3 . ale
    liczone rok, do roku. Tu jest wykres:
    http://www.nbp.pl/statystyka/bazowa/bazowa.xls ale zdaje się, że też to
    jest rok do roku, bo na poziomie 8%, to raczej miesięcznie
    nieprawdopodobne.

  • 7. Data: 2012-01-09 10:50:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zenek napisał(a) :

    > Infla co?

    Infla cja.

    > Inflacja to byla za pseudokomuny jak w sklepie na polkach stal ocet a
    > kasiory miales cala walizke.
    >
    > Dzisiaj to trudno to nazwac inflacja.

    Naprawdę?
    Dziś za swoje 100zł wlejesz tyle paliwa, że dojedziesz z Gdańska do
    centrum Warszawy.
    Za tydzień, jak wlejesz paliwa za te same 100zł, dotrzesz co
    najwyżej do przedmieść Warszawy. *To* jest właśnie infla cja ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 8. Data: 2012-01-09 13:01:59
    Od: "Atom" <A...@A...com>

> [...]
    > http://www.nbp.pl/statystyka/bazowa/bazowa.xls ale zdaje się, że też to
    > jest rok do roku, bo na poziomie 8%, to raczej miesięcznie

    Dziękuję.
    Tak, powyższe dane pokazują wzrost rok do roku.

    Najlepsze co mi wpadło to te tabelki:
    http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1638_PLK_HTML.htm

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2012-01-09 14:07:40
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-09 11:50, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Za tydzień, jak wlejesz paliwa za te same 100zł, dotrzesz co
    > najwyżej do przedmieść Warszawy. *To* jest właśnie infla cja ;-)

    Zbynek to o czym piszesz to wzrost cen nie inflacja, inflacja byla by
    gdybys przyjechal na stacje a tej benzyny w tej samej cenie poprostu by
    nie bylo.

  • 10. Data: 2012-01-09 14:17:57
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Zenek <t...@p...pl> wrote on 2012-01-09_15:07

    > Zbynek to o czym piszesz to wzrost cen nie inflacja, inflacja byla
    > by gdybys przyjechal na stacje a tej benzyny w tej samej cenie
    > poprostu by nie bylo.

    Kolina ?

    witrak()