  • 11. Data: 2007-12-20 21:05:20
    Temat: Re: mBank - przelewy nie poszły, a bank zaciera ślady!
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl>

    > Pani na mLinii oznajmiła mi, że przelew się nie wykonał, ponieważ
    > przelewy z eMaxa są możliwe tylko z datą bieżącą, a jeśli zleci się
    > przelew z datą przyszłą, to przelew się nie wykonuje.
    > Po moich protestach, ze ja od 7 lat zawsze te przelewy wykonuję z datą
    > przyszłą, skonsultowała się z kimś innym, po czym stwierdziła, że to
    > niemożliwe i podtrzymała swoje dotychczasowe stanowisko.

    Z ciekawości przelałem złotówke na nieużywanego eMaxa
    i zleciłem przelew powrotny (na ekonto, nie mam izzy) na jutro.

    Patrzyłeś za 2-gim razem czy jest w zaplanowanych?
    (na razie prawidłowo, jest ze statusem 'przyszły')

  • 12. Data: 2007-12-20 22:47:54
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 20 Dec 2007 22:05:20 +0100, nocnyMarek napisał(a):

    > Z ciekawości przelałem złotówke na nieużywanego eMaxa
    > i zleciłem przelew powrotny (na ekonto, nie mam izzy) na jutro.
    >
    > Patrzyłeś za 2-gim razem czy jest w zaplanowanych?
    > (na razie prawidłowo, jest ze statusem 'przyszły')

    Ponowne wykonanie tych dwóch przelewów które za pierwszym razem nie
    poszły, zleciłem również jako przelewy z data przyszłą i poszły
    normalnie. Ale nawet pomimo tego, mLinka niczym automacik upierała się,
    że według ich informacji przelew z eMaxa z datą przyszła nie jest
    możliwy. Dlatego zakończyłem tę idiotyczną dyskusje i zażądałem
    odpowiedzi na piśmie - ciekawe co napiszą.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2007-12-20 23:09:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Gru, 23:47, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

> [...]
    > możliwy. Dlatego zakończyłem tę idiotyczną dyskusje i zażądałem
    > odpowiedzi na piśmie - ciekawe co napiszą.

    Dla mnie najbardziej niepokojaca sprawa jest to, ze nie ma sladu w
    systemie o niewykonaniu sie zleconego przelewu.
    Nawet w przypadku anulowania osobistego operacji przez uzytkownika,
    powinno byc to mozliwe do odfiltrowania przy przegladaniu zdazen na
    koncie. A co dopiero, gdy niewykonalo sie zaplanowane wydarzenie...

  • 14. Data: 2007-12-20 23:20:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    Chris pisze:

> [...]
    > możliwy. Dlatego zakończyłem tę idiotyczną dyskusje i zażądałem
    > odpowiedzi na piśmie - ciekawe co napiszą.

    Coś jej się z eMax+ popiórkałe, bo z tego nie można z datą przyszłą.
    A z eMaxa "zwykłego" można było od początku eMaxa.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2007-12-21 11:32:34
    Od: s...@g...com

    On 21 Dec, 00:20, Pete <n...@n...com> wrote:

    > Coś jej się z eMax+ popiórkałe, bo z tego nie można z datą przyszłą.
    > A z eMaxa "zwykłego" można było od początku eMaxa.
    >
    > --
    > Pete

    Tez mi sie tak wydaje. Nie odroznia ta Pani Emax od Emax plus. Zadzwon
    do niej bedac online, zlec przelew z Emaxa z data przyszla i zapytaj,
    co widzi w systemie. Albo miej taki przelew juz zrobiony i zapytaj.

    Na szybka odpowiedz pisemna bym nie liczyl.

  • 16. Data: 2007-12-21 18:59:10
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 20 Dec 2007 15:09:57 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

    > Dla mnie najbardziej niepokojaca sprawa jest to, ze nie ma sladu w
    > systemie o niewykonaniu sie zleconego przelewu.

    Tez tak uważam.
    Nie znam tajników bankowej kuchni, ale mam swoją teorię na temat tego
    wydarzenia.
    Przypuszczam, że suma przelewów wychodzących z mBanku przekroczyła kwotę
    depozytu mBanku w KIRze i wówczas ktoś podjął decyzję o wstrzymaniu
    wykonania części przelewów. Aby zatrzeć ślady operacji, usunięto zlecone
    przelewy z eMaxa na eKonto oraz izzyKonto. Użytkownicy, których przelewy
    się nie wykonały, musieli dojść do wniosku, ze najwidoczniej zapomnieli
    zlecić przelew. Sprytny plan by się udał, gdyby nie to, że w krótkim
    czasie dwukrotnie wycięli ten sam numer temu samemu użytkownikowi.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2007-12-22 03:08:31
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Chris pisze:

> [...]
    > zlecić przelew. Sprytny plan by się udał, gdyby nie to, że w krótkim
    > czasie dwukrotnie wycięli ten sam numer temu samemu użytkownikowi.

    Siur, i bank zaczął (poprzedniej nocy! - bo przelewy wewnętrzne
    dokonują się AFAIK po północy) dokonywać analizy, które przelewy
    wewnętrzne "wstrzymać", aby bezpośrednią konsekwencją było
    niezrealizowanie przelewów zewnętrznych danego dnia.... bosz... z całym
    szacunkiem do ciebie i problemu... ale... błagam, daruj tej spiskowej
    teorii...

  • 18. Data: 2007-12-22 09:28:54
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 04:08:31 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Siur, i bank zaczął (poprzedniej nocy! - bo przelewy wewnętrzne
    > dokonują się AFAIK po północy) dokonywać analizy, które przelewy
    > wewnętrzne "wstrzymać"

    A dlaczego miał to robić w nocy? Spokojnie mogli to zrobić o godz. 6
    rano, gdy system im wyrzucił, że suma przelewów przekracza kwotę
    dopuszczalną. A "analiza" o której piszesz, polega na wyrzuceniu przez
    system największych przelewów, być może ewentualnie spełniających
    jeszcze jakieś inne dodatkowe warunki. Ile czasu potrzeba a to, aby
    takie przelewy wyświetlić?

    > bosz... z całym
    > szacunkiem do ciebie i problemu... ale... błagam, daruj tej spiskowej
    > teorii...

    Czy widzisz jakieś inne wyjaśnienie tego wydarzenia?
    A zwłaszcza faktu, że w systemie nie pozostał żaden ślad zleconych
    przelewów?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 19. Data: 2007-12-22 09:43:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Gru, 10:28, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Czy widzisz jakieś inne wyjaśnienie tego wydarzenia?
    > A zwłaszcza faktu, że w systemie nie pozostał żaden ślad zleconych
    > przelewów?

    Robiles moze eksperyment, polegajacy na zleceniu przelewu z data
    przyszla, wiedzac, ze nie bedzie srodkow?

    Ciekawe byloby zobaczyc, jak taki przelew bedzie widoczny w systemie?

    Swoja droga, to przy twojej teorii, to przelew na izzykonto powinien
    sie powiesc (pieniadze zostaja w banku) a przelew zewnetrzny z
    izzykonta nie udac sie (zla kolejnosc realizacji zlecen i nie ma sie
    do czego przyczepic)

  • 20. Data: 2007-12-22 10:39:58
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 22 Dec 2007 01:43:00 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

    > Robiles moze eksperyment, polegajacy na zleceniu przelewu z data
    > przyszla, wiedzac, ze nie bedzie srodkow?
    >
    > Ciekawe byloby zobaczyc, jak taki przelew bedzie widoczny w systemie?

    Otrzymuje się komunikat, że przelew nie został wykonany z braku środków,
    a w systemie nie pozostaje żaden inny ślad po zleconym przelewie.
    Dokładnie tak właśnie było i w opisywanym przypadku.

> [...]
    > sie powiesc (pieniadze zostaja w banku) a przelew zewnetrzny z
    > izzykonta nie udac sie (zla kolejnosc realizacji zlecen i nie ma sie

    Ale zaplanowane przelewy wewnętrzne są wykonywane w pierwszej
    kolejności, środki z konta eMax schodzą zaraz po północy, więc o godz. 6
    rano podczas zamykania zleceń zewnętrznych środki na izzyKoncie już
    były!
    Ja w ten sposób wykonuję wszystkie płatności okresowe od 7 lat nigdy do
    tej pory coś podobnego nie zdarzyło mi się.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof