  • 1. Data: 2003-04-22 10:36:58
    Temat: mBank oszukuje na odsetkach
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    Wypłata w bankomacie Euronetu ok. 1 luty
    Pomiędzy datą wypłaty i ściągnięcia saldo przez większość dni przekraczało
    nawet kilkukrotnie kwotę wypłaty.
    NIE BYŁO ŻADNEJ BLOKADY.
    Ściągnięcie wypłaty z rachunku 27 luty - pojawia się na kilka godzin saldo
    ujemnne
    Naliczenie odsetek karnych za cały okres od 1 do 27 lutego.

    Dwukrotna reklamacja skutkuje odpowiedzią NIE NA TEMAT.

    Pytanie brzmiało: wg jakiej stopy odsetek naliczono 5,80 zł karnych odsetek
    od 1000 zł debetu trwającego kilka godzin? Dlaczego bank wyświetla dodatni
    stan rachunku po czym ściąga odsetki karne od dodatniego salda? Dlaczego
    klient mBanku ma odpowiadać za opóźnienie wynikające z winy Euronetu?

    Odpowiedź: blablabla nie na zadane pytanie podpisana przez Piotra Stępienia.
    Tłumaczą że to Euronet jest winny i dlatego JA mam płacić.

    Jak można naliczyć odstetki karne jeżeli saldo debetowe pojawiło się 27
    lutego I ZOSTAŁO W CIĄGU KILKU GODZIN tego samego dnia uzupełnione? Na
    historii rachunku żadnego dnia nie było salda ujemnego.

    Jeżeli są na grupie dziennikarze zainteresowani sprawą, to proszę o kontakt.

    Przestaję trzymać pieniądze u złodziei.

    Strona domowa http://www.janwer.com/ [dawniej
    http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/]
    Nasza sieć http://www.fredry.net/ [dawniej http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/]

  • 2. Data: 2003-04-22 10:45:17
    Temat: Re: mBank oszukuje na odsetkach
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Jan Werbiński wrote:

    > Odpowiedź: blablabla nie na zadane pytanie podpisana przez Piotra Stępienia.
    > Tłumaczą że to Euronet jest winny i dlatego JA mam płacić.

    A możesz zeskanować i wywiesić gdzieś tę odpowiedź?
    BTW Dzwonią już do Ciebie z mBanku? Bo WB pewnie czuwa:-)

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2003-04-22 10:52:34
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Siedzę sobie i ciężko pracuję, a tu nagle pojawia się wiadomość od osoby
    podpisującej się "Jan Werbiński" <j...@f...com>. Rzuciłem więc
    wszystko i czytam:

    > Wypłata w bankomacie Euronetu ok. 1 luty
    > Pomiędzy datą wypłaty i ściągnięcia saldo przez większość dni przekraczało
    > nawet kilkukrotnie kwotę wypłaty.

    Większość jest tu słowem kluczowym - odstetki od debetu są bardzo wysokie
    i wystarczy że przez kilka dni miałeś saldo ujemne żeby się kilka złotych
    uzbierało.

    > NIE BYŁO ŻADNEJ BLOKADY.

    Zdarza się. Co nie zmienia faktu, że pieniądze te już podjąłeś, więc to co
    było na Twoim koncie nie było już Twoimi pieniędzmi.

    [ciach takie różne]

    > Jeżeli są na grupie dziennikarze zainteresowani sprawą, to proszę o kontakt.

    Spróbuj na pl.gazety.donosy

    > Przestaję trzymać pieniądze u złodziei.

    Przynajmniej w skarpecie debetu nie zrobisz

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2003-04-22 11:09:45
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i wystarczy że przez kilka dni miałeś saldo ujemne żeby się kilka złotych

    Saldo było cały czas dodatnie co widać w historii rku ponieważ płatność
    przyszła po miesiącu. Do tego czasu przez ok 2/3 dni saldo przekraczało
    kwotę wypłaty a pomimo to nie została ona zablokowana. Ujemne saldo zostało
    zlikwidowane w ciągu kilku godzin od momentu pojawienia się i trwało od rana
    do południa. Skąd odsetki?

    > Zdarza się. Co nie zmienia faktu, że pieniądze te już podjąłeś, więc to co
    > było na Twoim koncie nie było już Twoimi pieniędzmi.

    To nie upoważnia do naliczania odsetek wg nieznanej stopy oraz unikania
    odpowiedzi na wyraźnie postawione pytania.

    > Przynajmniej w skarpecie debetu nie zrobisz

    Znasz tylko taką alternatywę?

  • 5. Data: 2003-04-22 11:28:47
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Jan Werbiński wrote:

    > To nie upoważnia do naliczania odsetek wg nieznanej stopy oraz unikania
    > odpowiedzi na wyraźnie postawione pytania.

    Moim zdaniem to było tak (piętnuję bank, że Ci tego jasno nie napisał,
    bo znając Cię z niusów nie mam podstaw twierdzić, że świadomie naciągasz
    fakty):
    Masz na koncie 2000 zł;
    Wypłacasz z bankomatu 1000zł;
    Z niewiadomych przyczyn nie zakłada się blokada (błąd banku/Euronetu),
    ale Ty już tych pieniędzy _NIE MASZ_!
    w ciągu miesiąca korzystasz z konta i saldo wynosi od 0 do X przy czym
    X>1000, ale są takie momenty, że saldo konta spada poniżej 1000 czyli
    wydajesz pieniądze których nie masz.
    Przychodzi rozliczenie i saldo spada poniżej 0 (zauważ jednak, że data
    operacji podana jest właściwie czyli wtedy kiedy fizycznie skorzystałeś
    z bankomatu)
    Ty to uzupełniasz, ale z datą bieżącą.
    Bank niestety nie jest nianią (nie musi pilnować ile kasy wydałeś) i
    postępując zgodnie z regulaminem rachunku obciążył Cię odsetkami za
    okres kiedy saldo Twojego konta rzeczywiście wynosiło <0.
    Niestety żaden bank nie gwarantuje, że nie pozwoli Ci zejść z saldem
    poniżej 0.
    Uspokuj się, bo za 5,80 nie warto się denerwować, a wszystko jest zgodne
    z prawem i regulaminem rachunku. W innych bankach bywa gorzej.

    Będąc przedsiębiorcą działającym w warunkach gospodarki rynkowej (mBank)
    napisałbym Ci tak jak powyżej, po czym ładnie przeprosił za brak blokady
    i w ramach nadziei na dalszą owocną współpracę wystornował odsetki (ale
    to tylko takie moje marzenia:-))

    pzdr

    Tomek

    P.S. Stopa jest znana "Saldo debetowe 22 %"
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html

  • 6. Data: 2003-04-22 11:37:02
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Saldo było cały czas dodatnie co widać w historii rku ponieważ
    > płatność przyszła po miesiącu. Do tego czasu przez ok 2/3 dni saldo
    > przekraczało kwotę wypłaty a pomimo to nie została ona zablokowana.

    Czyli przez 1/3 okresu byla ponizej. Jesli powiedzmy wyplaciles 1000
    zl, a miales na rachunku 600 zl - to debet byl 400 zl.
    Nie jest tez wina banku, ze nie dostal sygnalu z Euronetu, ze nalezy
    wykonac blokade - stad te odsetki.

    Sam ciekaw jestem jak taka sytuacje traktuja takie banki jak Lukas
    itp - gdzie takie debeciki mozna zrobic.

    mBank jednak - powinen jakos sie tam zachowac IMO.

    Co do odsetek - znajdziesz w regulaminie lub TOIP - pamietaj, ze za
    okres kiedy miales > niz wynosila blokada - bank naliczal ci odsetki.

  • 7. Data: 2003-04-22 11:38:03
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

> [...]

    > zlikwidowane w ciągu kilku godzin od momentu pojawienia się i trwało od rana

    To co widać na historii nie ma znaczenia - wszystkie transakcje są
    księgowane z pewnym opóźnieniem - niektóre z mniejszym, niektóre z
    większym. Jeśli np. masz na koncie 500 PLN a wypłacisz 1000 to od tego
    dnia masz debet, niezależnie od tego kiedy zaksięgują tą wypłatę (stąd w
    historii jest data operacji i data księgowania).

    > To nie upoważnia do naliczania odsetek wg nieznanej stopy oraz unikania
    > odpowiedzi na wyraźnie postawione pytania.

    Owszem upoważnia ich to - pieniądze podjąłeś więc formalnie ich na koncie
    już nie masz.
    A jeśli chodzi o stopę procentową to jest ona w taryfie opłat i prowizji i
    wynosi 22%
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html

    > Znasz tylko taką alternatywę?
    Nie. Ale w każdym banku dokładnie tak samo księgują

  • 8. Data: 2003-04-22 12:01:47
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

    napisał w wiadomości news:b839b6$g2n$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zl, a miales na rachunku 600 zl - to debet byl 400 zl.
    > Nie jest tez wina banku, ze nie dostal sygnalu z Euronetu, ze nalezy

    Nie jest to wina banku, ale też nie moja. Winą banku jest to, że mnie
    obciąża za błędy Euronetu. To Euronet powinien płacic a mbank postępuje
    nieetycznie.

    > Co do odsetek - znajdziesz w regulaminie lub TOIP - pamietaj, ze za
    > okres kiedy miales > niz wynosila blokada - bank naliczal ci odsetki.

    Pomimo wielokrotnych próśb nie przysłano mi zadnej odpowiedzi na pytanie o
    stopę procentową naliczonych odsetek oraz okres, tytuł i kwotę ich
    naliczenia.

  • 9. Data: 2003-04-22 12:08:18
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@m...pl>

    [ciach]
    > Dlaczego klient mBanku ma odpowiadać za opóźnienie wynikające z winy
    Euronetu?
    [ciach]

    witajcie

    to samo miałem kilka tygodni temu w PKO SA,
    mam tam rachunek i karte (tylko) MAESTRO oraz dopuszaczalny debet.
    specjalnie nie staram sie o wiekszy debet (bo nie potrzbuje i ze wzgledów
    bezpieczeństa) ani o inne karty (np. kredytowe), aby nie dopuscic do
    sytuacji jak zaistniala, a minaowicie przekroczylem dopuszalny debet i
    naliczyli mi 70 zł kary,

    ale toż to chyba oni do tego doprowadzili bo ich pseudo On-line'owy system
    autoryzacji karty jest do bani i pozwolił na pobranie gotówki z pustego
    konta :(

    mam szansę gdzieś się o moje 70 zł wykłócić ?
    pzdr
    seba

  • 10. Data: 2003-04-22 12:10:54
    Od: "Jan Werbiński" <j...@f...com>

> [...]
    > dnia masz debet, niezależnie od tego kiedy zaksięgują tą wypłatę (stąd w
    > historii jest data operacji i data księgowania).

    Skonstruowanie systemu informatycznego w ten sposób to nic innego jak celowe
    wprowadzanie w błąd w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    Informowanie klienta o dodatnim saldzie po czym ściąganie odsetek karnych za
    to że naprawdę było ono ujemne jest celowym wprowadzeniem w błąd.

    W takich sytuacjach bank powinien przejąć pełną odpowiedzialność za
    konsekwencje wprowadzenia w błąd i opóźnień.

    Saldo poniżej 1000 zł w tym okresie było tylko przez 4 dni. Przez pozostałe
    było wyższe. Nawet przez 4 dni saldo -1000 zł nie daje 5,80 odsetek karnych
    wg stopy w taryfie banku.

    > A jeśli chodzi o stopę procentową to jest ona w taryfie opłat i prowizji i
    > wynosi 22%

    1000 zł x 4 dni x 22% to 5,80 ?????
    Na pewno????

    > Nie. Ale w każdym banku dokładnie tak samo księgują

    A w LG też? Bo tam chbya dostajesz odsetki za pieniądze wypłacone z
    bankomatu do czasu zaksięgowania operacji.