  • 1. Data: 2004-01-27 11:03:22
    Temat: mBank moglby byc rzetelny (a nie jest)
    Od: "Paweł Bień" <b...@w...pl>

    Dla jasnosci - posiadam konto w Nordea BP - bo tam tez pracuje (ale postaram
    sie zachowac obiektywizm).
    Dzis przerazilo mnie (jako uzytkownika konta) porownanie rocznej oplaty za
    prowadzenie rachunku bankowego na stronach mBanku. Nordea jest najdrozszym z
    porownywanych kont ...ale jest kilka ale:
    1. Tworcy porownania do lacznej oplaty wlaczyli oplate za token (ktorego w
    mBanku nie ma - o czym ani slowa w porownaniu).
    2. Przy braku tokena w ofercie mBanku uwzglednio zatem bezplatna karte
    uwierzytelniajaca
    3. Taka sama bezplatna karte posiada Nordea ale tworcom porownania korzystniej
    bylo przyjac koszty platnego tokena niz porownywalna bezplatna karte
    uwierzytelniajaca wydawana do 99,9% rachunkow (dane nieoficjalne).
    4. Po sprowadzeniu ofert do porownywalnosci koszt prowadzenia rachunku w
    Nordea jest 4 krotnie (o 240 pln) mniejszy od przedstawionego w porownaniu

    I tu moim zdaniem jest miejsce na stwierdzenie ze autorzy porownania podeszli
    to tematu nierzetelnie.
    A dlaczego tak zrobili? - moze dlatego ze po sprowadzeniu ofert do faktycznej
    porownywalnosci Nordea jest tansza od oferty siostrzanego wobec mBanku -
    Multibanku.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-01-27 11:24:02
    Temat: Re: mBank moglby byc rzetelny (a nie jest)
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Dla jasnosci - posiadam konto w Nordea BP - bo tam tez pracuje (ale postaram
    > sie zachowac obiektywizm).

    I chyba Ci się to udało.

    > I tu moim zdaniem jest miejsce na stwierdzenie ze autorzy porownania podeszli
    > to tematu nierzetelnie.

    Zgadzam się z Tobą nie tylko w odniesieniu do Nordei. Wszelkie porównania
    kosztów podawane przez same banki śmierdzą na odległość marketingową ściemą.
    Spory minus dla mBanku za nierzetelność.

    Koń jaki będzie każdy widzi i takie naginanie faktów utwierdza mnie w
    przekonaniu, że niektórzy ludzie z mBanku mają pełne pory w obawie przed
    _rzeczywistą_, a nie tylko deklarowaną reakcją klientów.

    Jacek

  • 3. Data: 2004-01-27 11:34:33
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    0...@p...pl,
    Paweł Bień <b...@w...pl>:

> [...]
    > korzystniej bylo przyjac koszty platnego tokena niz porownywalna
    > bezplatna karte uwierzytelniajaca wydawana do 99,9% rachunkow (dane

    Sluszna uwaga - proponuje wypowiedz umiescic na Forum mBanku.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-01-27 11:35:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Paweł Bień <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > A dlaczego tak zrobili? - moze dlatego ze po sprowadzeniu ofert do
    > faktycznej porownywalnosci Nordea jest tansza od oferty siostrzanego

    Co zrobic, jak sie promowac nie potraficie? :)
    Do roboty, a nie czepiac sie szczegolow!

  • 5. Data: 2004-01-27 11:38:33
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Koń jaki będzie każdy widzi i takie naginanie faktów utwierdza mnie w
    > przekonaniu, że niektórzy ludzie z mBanku mają pełne pory w obawie przed
    > _rzeczywistą_, a nie tylko deklarowaną reakcją klientów.

    Ja raczej okreslilbym to zwyklym chamstwem pracownikow mbanku - bo
    nieuczciwosc to za male slowo, czym innym jest naginanie faktow, a zupelnie
    czym innym normalne oklamywanie klienta
    Moze wiec pracownicy bankow - skresliliby pare slow do weterynarzy w mbanku,
    ze podawane koszty sa nieprawdziwe

  • 6. Data: 2004-01-27 11:41:42
    Od: "Paweł Bień" <b...@w...pl>

    >Co zrobic, jak sie promowac nie potraficie? :)
    >Do roboty, a nie czepiac sie szczegolow!

    Osobiscie jestem zwolennikiem RZETELNEJ promocji a nie sciemniania i tylko o
    to chodzi.
    Nie odbieram mBankowi tego ze umie sie promowac na duza skale (choc koszty tej
    promocji musza sie kiedys splacic - i widocznie juz musza zaczac sie splacac -
    stad pierwszy ruch w TOiP)

  • 7. Data: 2004-01-27 11:53:37
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Bień" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dla jasnosci - posiadam konto w Nordea BP

    A ja posiadam takze konto w Millennium, ktorego nie ma na liscie. I sie nie
    dziwie. Bo jesli brac pod uwage tylko koszty utrzymania rachunku i
    uzytkowania kart i wykonywania przelewow tylko za pomoca Millenetu (takze
    50gr za przelew) - to wychodzi nie wiele drozej (przy zalozeniu istnienia
    tzw. osadu 2000zl, np. na lokacie). Mbank napewno wygrywa z Millennium
    iloscia bezprowizyjnych bankomatow (Euronet dla Millennium jest za 1zl),
    oprocentowaniem rachunkow, lokat i kredytu odnawialnego (choc uzyskanie tego
    w mBanku jest drozsze niz w Millennium), takze SFI mBanku jest tanszy w
    uzytkowaniu. Ale jesli chodzi o reszte, czyli karty kredytowe, lokaty
    rentierskie, rachunki i lokaty walutowe, a takze, co moze byc istotnym
    argumentem dla co niektorych, korzystnymi kursami przeliczenia walut za
    granica (choc ostatnio sie mocno pogorszylo) - to jednak Millennium tutaj
    lepiej wypada.

    Jak jeszcze wezme pod uwage, ze aby dokonac jakiejs dodatkowej wplaty do
    mBanku musze zasuwac do oddzialu Millennium (bo do mKiosku nie jest mi po
    drodze - hipermarkety sa najczesciej na peryferiach miast, a oddzialy
    Millenium w centrach) - to wlasciwie dla mnie juz te oba banki zaczynaja
    kosztowac tyle samo. A nawet jesli Millennium troche wiecej to place z pelna
    swiadomoscia za produkty, o ktorych w mBanku moge tylko pomarzyc.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 8. Data: 2004-01-27 12:02:31
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > prowadzenie rachunku bankowego na stronach mBanku. Nordea jest najdrozszym
    > porownywanych kont ...ale jest kilka ale:

    Ja tam nie narzekam - im mniej klientów w Nordei, tym lepsza będzie obsługa
    :))

    A co do wyliczeń, to też mi wyszło, że Nordea (VIP) jest tańsza niż Multi
    (JA i droższe), jeśli nie wykonuje się jakieś horrendalnej liczby
    przelewów...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-01-27 13:02:17
    Od: "~~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:
    > A co do wyliczeń, to też mi wyszło, że Nordea (VIP) jest tańsza niż Multi
    > (JA i droższe), jeśli nie wykonuje się jakieś horrendalnej liczby
    > przelewów...

    ... przy braku horrendalnej liczby przelewów, to mBank tez jest TANI !!! ;-)))
    Chyba tańszy niż Nordea ? Nie wiem - pytam ;-)

    --
    Witek

  • 10. Data: 2004-01-27 13:29:57
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "~~" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    Multi

    > ... przy braku horrendalnej liczby przelewów, to mBank tez jest TANI !!!
    ;-)))
    > Chyba tańszy niż Nordea ? Nie wiem - pytam ;-)

    Hmm, chyba jednak nie.

    Założenia przyjmę takie: mBank Nordea
    1. Prowadzenie rachunku (w skali roku) - 0,00
    36,00
    2. Wydanie i użytkowanie karty (VISA Electron) - 0,00
    0,00
    3. Przelewy zewnętrzne (60 sztuk), Internet - 30,00
    30,00[1]
    4. Wypłata gotówki (48 po 200), bankomat własny - 0,00
    0,00
    5. Wypłata gotówki (6 po 100 euro), bankomat zagr. - 60,00
    0,00[2]
    Łączny koszt 90,00
    66,00

    [1] średni koszt. Przelew jest po 0,60, a zlecenie przyszłe i stałe po 0,40
    [2] w bankomatach Nordea ;]

    O udało się, wyszło taniej! ;]]

    Pozdrawiam,
    Washko