eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu › Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Date: Sat, 16 Aug 2014 20:19:49 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 52
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <a...@o...wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: ni.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1408213200 15981 195.187.100.4 (16 Aug 2014 18:20:00 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Aug 2014 18:20:00 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:ZVGmdnJyLzrFW2CQucK6bzyxLV4=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:604920
    [ ukryj nagłówki ]

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Może i niemożliwe, ale to nie ja tak twierdzę tylko mLinia, zresztą
    > podobne wyjasnienie mBank podaje tutaj:

    To bez znaczenia, jeśli coś jest niemożliwe to żadna mLinia tego nie
    zmieni.

    > http://www.mbank.pl/forum/watek,997324,,2.html
    > [...]"Karty mBanku są wydawane w technologii z mikroprocesorem i jeśli
    > terminal jest przystosowany do obsługi kart w tej technologii to ze
    > względów bezpieczeństwa wymagane jest, aby dane zostały pobrane z chipu a
    > nie z paska magnetycznego. Zdarza się jednak, że zapytanie do banku
    > wysyłane jest inaczej." [...]

    To nie ma zastosowania do transakcji "bez obecności karty".
    Tak jest wtedy, gdy sprzedawca fizyczną kartę "przeciąga" przez czytnik,
    i domyślam się, że taka transakcja także zostanie zautoryzowana przez
    mBank, chyba że terminal ma także czytnik EMV (wtedy może można dostać
    odmowę, zależnie od innych okoliczności).

    > Poza tym ja zwróciłem mLince uwagę, że karta jest u mnie a hotel
    > dokonywał rezerwacji nie będąc w jej posiadaniu, więc nie mógł użyć
    > paska i czy sposób użycia danych z karty mógł wyglądać tak samo jak
    > użycie paska i ona powiedziała, że tak.

    Myliła się. To się zdarza.
    Transakcje "z paska" typowo zawierają kod CVC/CVV (to nie jest kod
    nadrukowany na karcie) oraz informację, że użyto paska.

    > Czyli sugerujesz, że transakcja z użyciem tych samych danych by
    > przeszła, gdyby była oznaczona jako zdalna, a nie była oznaczona jako
    > zdalna i dlatego nie przeszła?

    Właśnie.

    > Ogólnie to odblokowanie takich transakcji na trzy dni to jest jakiś
    > niemal tajny ficzer o którym nic nie wiadomo, chyba że się tą
    > informację wyciągnie od mLinki, a skoro można to zrobić przez mLinkę
    > to ta sama funkcjonalność powinna być jawnie dostępna przez interfejs
    > użytkownika.

    Pewnie im się wydaje, że takich transakcji już nie powinno być. No ale
    są, z rozmaitych powodów. To jest normalny typ transakcji. Dziwne są
    także te "3 dni", jeśli ktoś potrzebuje takie rzeczy robić, to często
    dłużej niż przez 3 dni. Ma co chwilę dzwonić? Zresztą klient w ogóle
    nie musi wiedzieć o co chodzi, nie ma normalnie dostępu do logów
    z nieudanych autoryzacji, a taka np. mLinka także może mieć z tym
    problem (jeśli już ktoś da radę się do niej dodzwonić z drugiego końca
    świata, chociaż teraz o to łatwiej).
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1