eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank i karty zblizeniowe › Re: mBank i karty zblizeniowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i karty zblizeniowe
    Date: Fri, 07 Sep 2012 00:26:15 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <2...@o...pl>
    <m...@i...localdomain>
    <50491a04$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1346970375 11405 195.187.100.13 (6 Sep 2012 22:26:15 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Sep 2012 22:26:15 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:xkoH0WzK4d4619ETu1nCd+3Aouk=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:578808
    [ ukryj nagłówki ]

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    >> Fraudy bez utraty karty i bez winy klienta nie obciążają go.
    >
    > Przeczytaj to: news:op.with7iy3ebnp5j@a159590
    > Ten przypadek wskazuje, że jest to tylko teoria, a rzeczywistość jest
    > całkiem inna.

    Ten przypadek akurat niczego takiego nie wskazuje i w ogóle dotyczy
    utraty karty:

    > Informacyjnie, dla wszystkich. Szwagierce skradziono kartę mbanku,
    > Visa Electron paywave, po czym tego samego dnia w terminalach
    > bezstykowych, bez autoryzacji, skradziono jej ponad 1000 zł więcej niż
    > miała na rachunku, łącznie ok. 3500 zł.

    Jasne jest, że kartami (np. bezstykowymi) można przeprowadzać
    nieautoryzowane transakcje, i że można tym sposobem spowodować debet na
    koncie. Tyle że to jest sytuacja przed złożeniem reklamacji
    i poinformowaniem banku o utracie karty.

    Ustawa precyzuje, że odpowiedzialność klienta kończy się w takim
    przypadku na równowartości 150 euro (pod pewnymi warunkami, które dość
    łatwo chyba spełnić). Tyle że niestety trzeba takie rzeczy reklamować,
    najpierw w banku, a jeśli to nie pomoże, to np. w sądzie.

    Z tym, że to są transakcje, za które odpowiada bank (który typowo bardzo
    chętnie przerzuca problem na własnego klienta). Transakcje bez utraty
    karty, bez wykorzystania procesora mimo posiadania go przez kartę to
    nieco inna sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1