  • 1. Data: 2002-08-12 11:07:43
    Temat: mBank - ech......
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Jakiś czas temu wysłałem do mBanku pisemko, że wypowiadam umowy o prowadzenie
    rachunków itede itepe. Nie było mnie jakiś czas w kraju, wracam, a tutaj polecony -
    'ze względu na niemożliwość telefonicznej weryfikacji nie możemy rozwiązać umowy,
    proszę zadzwonić na mLinię blebleble'. Ech...... A ja myślałem, że w końcu się
    pozbędę tego konta, a tutaj figa z makiem. ;) Znowu dwie godziny ze słuchawką
    przyklejoną do ucha, 'proszę czekać' i tak dalej.

    Najgorsze, że nie pamiętam kodu do mLinii. Czyli nie będę mógł się uwierzytelnić.
    Trzeba podziwiać logikę mBanku, który mając wybór:

    * pisemny wniosek ze wszystkimi danymi, o jakie mnie zapytają w mLinii, dodatkowo z
    własnoręcznym autografem

    * dzwoniący do mLinii tajemniczy głos, który nie pamięta telekodu, ale powie, kiedy i
    gdzie się urodziłem i jak moja babcia ma na nazwisko i to będzie całe
    uwierzytelnienie się

    wybiera drugą opcję. Ale to nic dziwnego, bo przecież kiedyś wyklikałem po
    zalogowaniu się 'kontakt telefoniczny' i też mi nie chcieli telekodu zmienić, bo
    uważali, że bardziej wiarygodny jest tajemniczy głos dzwoniący na mLinię, niż
    oddzwonienie na numer telefonu podany PO ZALOGOWANIU się do systemu (a przecież jeden
    stopień autoryzacji wtedy już przeszedłem).

    Nie chce mi się tam dzwonić, co mam zrobić? Przecież ja ich poinformowałem o tym, że
    rozwiązuję z nimi umowę, jeśli im się coś nie podoba, to niech zamówią ekspertyzę
    grafologiczną na swój koszt. Jeśli mi wyślą nową eKartę (termin się zbliża), to
    zażądam zwrotu opłaty. ;)

    Może im odpisać, że otrzymałem ich pismo nr xxxxxxxxxx/xxxxx/XXX i potwierdzam
    dyspozycję zamknięcia rachunków pisemnie, a przez telefon nie da rady, bo mnie
    zatkało? :P

    Ech, te ebanki to się nie nadają. W ING mam wszystkie zalety mBanku i dodatkowo
    oddział, gdzie jeśli coś chcę załatwić, to idę i załatwiam, a nie wymieniam pisma i
    pisemka.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 2. Data: 2002-08-12 11:11:58
    Temat: Re: mBank - ech......
    Od: "LeszekR." <a...@k...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
    > Jakiś czas temu wysłałem do mBanku pisemko, że wypowiadam umowy o
    prowadzenie
    > rachunków itede itepe.

    Sprawdż odpowiedni punkt w regulaminie o zamykaniu konta. Jeśli tam stoi że
    mBank oddzwania potwierdzając dyspozycję to masz pecha, a jeśli nie ma
    takiego zapisu to konto powinno być już zamknięte i to już problem mBanku.

    LeszekR.

  • 3. Data: 2002-08-12 11:22:38
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <aj855o$f73$1@news.tpi.pl> LeszekR. napisał(a):
> [...]
    > mBank oddzwania potwierdzając dyspozycję to masz pecha, a jeśli nie ma
    > takiego zapisu to konto powinno być już zamknięte i to już problem mBanku.

    § 41.

    Posiadacz rachunku może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę lub złożyć dyspozycję
    zamknięcia dowolnego rachunku. Termin wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od
    dnia doręczenia wypowiedzenia do mBanku. W okresie wypowiedzenia mBank zastrzega
    karty bankowe wydane do rachunku. Posiadacz rachunku odpowiada za wszelkie
    zobowiązania powstałe w trakcie obowiązywania Umowy. Oświadczenie o wypowiedzeniu
    umowy musi zostać złożone w formie pisemnej.

    § 42.
    Wypowiadając Umowę lub składając dyspozycję zamknięcia rachunku Posiadacz rachunku
    obowiązany jest zaspokoić wszelkie zobowiązania powstałe w tym zakresie w trakcie
    trwania Umowy oraz wskazać rachunek bankowy, na który zostanie przekazane saldo
    rachunku. W przypadku braku dyspozycji, saldo rachunku, od dnia upływu terminu
    wypowiedzenia, staje się nieoprocentowanym depozytem.

    No i o co im chodzi? ;) Wypowiedzenie było w formie pisemnej. Zaraz skrobnę pisemko.

  • 4. Data: 2002-08-12 11:51:26
    Od: "LeszekR." <a...@k...pl>

    .
> [...]
    wypowiedzeniu
    > umowy musi zostać złożone w formie pisemnej.

    No to rachunek winien być zamknięty.
    LeszeR.