    From: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank <---> VWBank
    Date: Mon, 31 Jan 2005 19:32:45 +0100
    Sender: p...@v...pl@xdsl-4727.wroclaw.dialog.net.pl

    Mon, 31 Jan 2005 18:55:28 +0100, w <ctlrel$4qk$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

    > Wyjdzie najbliższą sesją elixiru, czyli następnego dnia o 6.00.
    > Nie wprowadzaj więc innych w błąd.

    Na razie ty wprowadzasz innych w błąd. VWB zamyka ostatnią sesję ok.
    14:20-14.30 -- dobrą godzinę po mbanku.

    > przyczyn (podobno nagły błąd techniczny) jak zdarzało mi się w VWBanku
    > i, co gorsza, pozostawili to bez żadnego wyjaśnienia, przeprosin, itp...
    > Mało brakowało, iż zapłaciłbym karę za opóźnienia...

    Z tym to akurat musisz liczyć się w każdym banku. No i skoro zlecasz przelewy
    na styk -- to już twoje ryzyko.

    > Pozwolę się nie zgodzić, że jest to kompletna bzdura.
    > Może wyraziłem się zbyt skrótowo, chodziło mi o "godzinę przyjmowania
    > zleceń na daną sesję".
    > Powtórzę mBank ma najwcześniejszą "godzinę" i tym samym mam 100%
    > pewność, że przelew zostanie rozliczony już w ramach pierwszej sesji, co
    > daje z kolei bliską 100% pewność, że jeszcze tego samego dnia środki
    > zostaną zaksięgowane na koncie odbiorcy.

    Nic nie rozumiesz. mBank najwcześniej zamyka I sesję i nijak to się ma do
    realnych godzin "wypływu" zlecenia z mBanku. Jest nawet gorzej -- ponieważ
    mBank wcześnie zamyka sesje, to przelew zlecony w innym banku ma większa szansę
    załapać się jeszcze na I sesję, podczas gdy w mBanku wyjdzie II lub III.

    > Jeśli macie jakieś wątpliwości to odsyłam do np.:
    > http://www.ebanki.info/artykuly/kir.html
    > http://www.nbportal.pl/common/Wiadomosc.jsp?nid=1120
    2&page=1&active=3028

    Oczywiście, że mamy. Poczytaj poprzedni akapit.

    > Co dokładnie Ciebie interesuje?

    Dlaczego przelewy nie doszły do skutku.

    > Hmmmm. O jakim banku mówisz?

    O VWB. Wystarczy wyświetlić sobie pogląd przelewów i poczytać legendę.

> [...]
    > tzw. zlecenie jednorazowe. Po wykonaniu zlecenie takie wygasa, ale tylko
    > wchodząc na jego szczegóły można sprawdzić z jakim statusem wygasło, tj.
    > czy zostało zrealizowane, czy nie...
    > Niestety, jeśli wykonuję około 20 zleceń (przelew jednorazowy z odległą
    > datą) oraz około 10 "zwykłych przelewów", to sprawdzenie czy wszystko
    > zostało zrealizowane nie jest przyjemne. Zaprzęgam jednak w tym celu
    > operatora do pracy, który mozolnie porównuje historię wykonanych
    > transakcji z listą zleceń... Zajmuje mu to około 10 minut.

    Możliwe -- zawsze wykonuję przelewy z datą dzisiejszą, nie chce mi się
    definiować zleceń.