  • 1. Data: 2008-03-02 09:53:48
    Temat: Re: [mBank] Śmierć współwłaściciela rachunku
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fqe6fs$ij5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Na czym polega owa zasada równości podziałów? Przyjmijmy, że jest 3-ch
    > współwłaścicieli, jeden z nich umiera... zatem suma jaka jest zdeponowana
    > na ekoncie jest dzielona na równo pomiędzy 2-ch żyjących współwłaścicieli
    > (oczywiście w przypadku podziału majątku)? Dalej... umiera kolejny
    > współwłaściciel... więc cała suma jest własnością ostatniego pozostałego
    > przy życiu współwłaściciela (teraz już właściciela)?

    Zapewne dzielą, i część po zmarłym podlega postępowaniu spadkowemu.

  • 2. Data: 2008-03-02 12:26:23
    Temat: [mBank] Śmierć współwłaściciela rachunku
    Od: "Łukasz" <l...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Czy ktoś z Państwa może wypowiedzieć się w kwesti jak mam rozumieć
    poniższy zapis:

    § 9.

    [ciach]

    2. Współposiadacze wyrażaja nieodwołalna zgode na:

    [ciach]

    4) dokonanie przez mBank podziału, według zasady równosci udziałów,

    kwoty znajdujacej sie na rachunku wspólnym w dniu uzyskania przez

    mBank wiarygodnej wiadomosci o smierci jednego ze Współposiadaczy.

    Pozdrawiam, Łukasz!

  • 3. Data: 2008-03-02 13:27:14
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Łukasz pisze:

> [...]
    > współwłaściciel... więc cała suma jest własnością ostatniego pozostałego
    > przy życiu współwłaściciela (teraz już właściciela)?

    Dziela na 3, po 1/3 dostaja obaj zyjacy wspolwlasciciele a kolejna 1/3
    po zmarlym podlega prawu spadkowemu

  • 4. Data: 2008-03-02 15:20:05
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziela na 3, po 1/3 dostaja obaj zyjacy wspolwlasciciele a kolejna 1/3 po
    > zmarlym podlega prawu spadkowemu

    czyli tak realnie w tym kraju to 1/3 jest na ile zablokowane? ile trwaja
    takie sprawy?

  • 5. Data: 2008-03-02 15:34:32
    Temat: Re: [mBank] ?mierć współwła?ciciela rachunku
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 2 Mar 2008 16:20:05 +0100, "siliana" <t...@o...pl>
    wrote:

    >czyli tak realnie w tym kraju to 1/3 jest na ile zablokowane? ile trwaja
    >takie sprawy?

    Bardzo różnie. Niekiedy udaje się załatwić w ciągu miesiąca.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 6. Data: 2008-03-02 17:06:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "siliana" <t...@o...pl> writes:

    > czyli tak realnie w tym kraju to 1/3 jest na ile zablokowane? ile trwaja
    > takie sprawy?

    Realnie to zyjacy wspolwlasciciele pozostawiaja umierajacego w agonii
    i leca do banku wybrac wszystkie pieniadze z konta.

    MJ

  • 7. Data: 2008-03-02 17:18:00
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Realnie to umowa nie ulega automatycznie rozwiazaniu w chwili smierci jednego ze
    wspólwlascicieli..
    Natomiast pelnomocnictwo automatycznie by wygaslo.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-03-02 18:07:14
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czyli tak realnie w tym kraju to 1/3 jest na ile zablokowane?

    W tym?
    Myślisz, że w innych krajach spadkobierców ustala zasada - kto pierwszy, ten
    lepszy ?

  • 9. Data: 2008-03-02 20:05:36
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W tym?
    > Myślisz, że w innych krajach spadkobierców ustala zasada - kto pierwszy,
    > ten lepszy ?

    Tak było, jest i będzie na całym świecie ;)

    k.

  • 10. Data: 2008-03-02 20:47:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 2 Mar 2008 19:07:14 +0100, Robert Wicik napisał(a):

    > Myślisz, że w innych krajach spadkobierców ustala zasada - kto pierwszy, ten
    > lepszy ?

    W BGK część należąca do zmarłego przechodzi na pozostałych
    współwłaścicieli.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof