  • 1. Data: 2003-04-16 18:25:19
    Temat: [mBank] SFI - Tekst "Oświadczenia"
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Chciałem w mBanku skorzystać z usługi Supermarketu Funduszy
    Inwestycyjnych. W tym celu ściągnąłem do wypełnienia i podpisania
    formularz "Oświadczenia". Moje wątpliwości wzbudziły poniższe punkty
    deklaracji:

    ---
    7. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez
    Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych, zarządzające Funduszami, których
    Rejestry posiadam, w celach wynikających z uczestnictwa w tych
    Funduszach _oraz celach marketingu bezpośredniego_. Jestem świadom, iż
    podanie przeze mnie danych osobowych _jest dobrowolne_ i mam prawo do
    wglądu w swoje dane oraz do ich poprawiania.
    8. Wyrażam zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem środków komunikacji
    elektronicznej informacji
    handlowych w rozumieniu Ustawy dnia 18.07.2002 roku, o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 poz. 1204 z 2002 roku).
    -

    Jak sądzicie: Czy bez wyrażenia zgody na otrzymywanie spamu, nie można
    korzystać z "Supermarketu"? Bo do takiego właśnie wniosku prowadzi
    poniższa informacja zawarta na stronie WWW:

    "Nie dokonuj również żadnych zmian i poprawek w treści oświadczenia,
    spowoduje to bowiem jego nieważność."

    Co o tym myślicie?
    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 2. Data: 2003-04-16 18:29:52
    Temat: Re: [mBank] SFI - Tekst "Oświadczenia"
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b7k771$6u4$1@nemesis.news.tpi.pl>, Krzysztof K. Maj wrote:

    > Jak sądzicie: Czy bez wyrażenia zgody na otrzymywanie spamu, nie można
    > korzystać z "Supermarketu"? Bo do takiego właśnie wniosku prowadzi
    > poniższa informacja zawarta na stronie WWW:

    Coz ja nie widze zeby tutaj jakiegos zwiazku ze spamowaniem. Przetwarzanie
    danych jest potrzebne, chocby po to zebys mogl robic operacje przez mBank
    i zeby wszystkie o TObi einformacje mial rowniez Fundusz (adres, dane, tel
    itd)
    Bez tego neistety nic nie zdzalasz

  • 3. Data: 2003-04-16 19:06:55
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Krzysztof K. Maj wrote:
> [...]
    > Inwestycyjnych. W tym celu ściągnąłem do wypełnienia i podpisania
    > formularz "Oświadczenia". Moje wątpliwości wzbudziły poniższe punkty

    ---
> [...]
    > korzystać z "Supermarketu"? Bo do takiego właśnie wniosku prowadzi
    > poniższa informacja zawarta na stronie WWW:

    Ja bym tego ze spamem nie utożsamiał. Z doświadczeń zawodowych wiem, że
    po wejściu w życie tejże ustawy ludziom padło na głowy i żądają takich
    oświadczeń w zupełnie niedożecznych sytuacjach. Po prostu chcą mieć
    podkładkę na wszelki wypadek.

  • 4. Data: 2003-04-16 19:50:59
    Od: "TS" <f...@o...pl>

> [...]
    > i zeby wszystkie o TObi einformacje mial rowniez Fundusz (adres, dane, tel

    Co innego przetwarzanie w celu "wynikającym z uczestnictwa", a co innego w
    celach marketingowych.
    O ile kojarzę, brak możliwości niewyrażenia zgody na to drugie jest
    niezgodny z ustawą o ochronie danych osobowych.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-04-17 07:14:04
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 16 Apr 2003 20:25:19 +0200, "Krzysztof K. Maj"
    <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> wrote:

> [...]
    >deklaracji:
    >
    >Funduszach _oraz celach marketingu bezpośredniego_. Jestem świadom, iż

    skreśl to "celach marketingu bezpośredniego" i już.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2003-04-17 08:06:38
    Temat: Re: [mBank] SFI - Tekst "O?wiadczenia"
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> napisał w

    > skreśl to "celach marketingu bezpośredniego" i już.

    Rozważałem taką ewentualność, ale w instrukcji jest wyraźne ostrzeżenie:
    "Nie dokonuj również żadnych zmian i poprawek w treści oświadczenia,
    spowoduje to bowiem jego nieważność.".

    Sugerujesz, żeby iść na konfrontację z mBankiem? :)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 7. Data: 2003-04-17 08:24:01
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2003 10:06:38 +0200, "Krzysztof K. Maj"
> [...]

    >spowoduje to bowiem jego nieważność.".
    >
    >Sugerujesz, żeby iść na konfrontację z mBankiem? :)

    sobie mogą. To Twoje oświadczenie. To przecież nie czek ani weksel...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2003-04-17 10:27:28
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski"

    > sobie mogą. To Twoje oświadczenie. To przecież nie czek ani weksel...

    Kreślić można, ale nie warto tego tak wysyłać.
    Jeżeli skreśli się ten nieszczęny marketing, to nie uruchomią SFI.
    Wiem, bo też kreśliłem.

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2003-04-17 13:04:36
    Od: Pawel Brodacki <p...@i...edu.pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:
> [...]
    > Inwestycyjnych. W tym celu ściągnąłem do wypełnienia i podpisania
    > formularz "Oświadczenia". Moje wątpliwości wzbudziły poniższe punkty

    [ciach paskudny punkt 7 Oswiadczenia]

    Skreslilem fragment dotyczacy marketingu bezposredniego i dostalem
    pismo stwierdzajace, ze nie moga uruchomic. Troche mnie to zdenerwowalo,
    ale zanim wzialem sie za wykopywanie topora wojennego zajrzalem sobie do
    GIODO, tam jest pelny tekst ustawy, a w nim:
    Artykul 23, ustep 1 punkt 5:
    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: jest niezbędne
    do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów administratorów danych,
    o których mowa w art. 3 ust. 2, lub osób trzecich, którym są
    przekazywane te dane - a przetwarzanie danych nie narusza praw i
    wolności osoby, której dane dotycza. (Art. 23 ust. 1 pkt 5 zmieniony
    przez art. 1 pkt 6 lit. a) tiret drugie ustawy z dnia 25 sierpnia 2001
    r. (Dz.U.01.100.1087) zmieniającej nin. ustawę z dniem 3 października
    2001 r.),
    a dalej ustep 4:
    Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa się
    w szczególności:
    1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora
    danych (Art. 23 ust. 4 dodany przez art. 1 pkt 6 lit. b) ustawy z dnia
    25 sierpnia 2001 r. (Dz.U.01.100.1087) zmieniającej nin. ustawę z dniem
    3 października 2001 r.)

    Czyli mozesz sobie skreslac :(. Jedyny problem to fakt, ze nie masz w
    Oswiadczeniu ograniczenia, ze prawo do marketingu bezposredniego dotyczy
    tylko administratorow danych osobowych, czyli mBanku i FI do ktorych
    przystapisz.

> [...]
    > poniższa informacja zawarta na stronie WWW:
    >
    > "Nie dokonuj również żadnych zmian i poprawek w treści oświadczenia,

    Z moich doswiadczeni wynika, ze albo podpiszesz umowe, jaka jest, albo
    nie uruchomia Ci uslugi. Zdaje sie, ze w wypadku podpisania umowy, ktora
    jest ,,z szablonu'', podpisujacy ma jakies dodatkowe prawa, ale to juz
    jest pytanie do prawnikow.

    > Co o tym myślicie?

    Moja opinia nie nadaje sie do zamieszczenia w miejscu publicznym :(.

    Pozdrawiam,
    Paweu

  • 10. Data: 2003-04-17 15:27:40
    Od: yrk <k...@g...net>

    On 04/16/2003 08:25 PM, Krzysztof K. Maj wrote:
> [...]
    > Inwestycyjnych. W tym celu ściągnąłem do wypełnienia i podpisania
    > formularz "Oświadczenia". Moje wątpliwości wzbudziły poniższe punkty

    ---
> [...]
    > poniższa informacja zawarta na stronie WWW:
    >
    > "Nie dokonuj również żadnych zmian i poprawek w treści oświadczenia,

    Polecam monster-watek na forum (daje pojecie, jaki stosunek do tej
    sprawy maja mBankowcy):
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=602
    03&t=60203

    Final sprawy byl taki, ze odeslalem oswiadczenie z ponownie skreslonym
    tekstem dot. marketingu bezposredniego i... po miesiacu ze zdziwieniem
    mialem otwarty SFI. Nie wiem tylko, czy zluzowali polityke, czy ktos sie
    po prostu machnal :).

    yrk