  • 21. Data: 2003-08-13 17:01:54
    Temat: Re: [mBank] Numer konta - kto pomoze
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    p...@4...com,
    Radosław Popławski <r...@a...net.pl>:

    > Jakieś kłopoty z polskim? Gdzie on dezinformuje?

    Z polskim chyba tak - bo *ona*, nie on ;)
    Odnosilem sie do caloksztaltu wypowiedzi.

    --
    Robert

  • 22. Data: 2003-08-13 17:03:54
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhdhjp$3p6$...@i...gazeta.pl,
    magia/maggie <m...@w...amba.bydg.pdi.net>:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Orientuje sie.
    > Poporstu staram sie ulatwiac sobie zycie.
    > Zazwyczaj mnie to nie zawodzi i w tym przypadku tez MNIE nie zawiodlo.

    To Twoj wybor oczywiscie, ale wiedz, ze taki przelew jest ksiegowany recznie
    i nawet jesli nie bedzie odrzucony, to prawdopodobnie bedzie ksiegowany z
    opoznieniem.

    Dlatego apelowalem, abys innym nie doradzala sposobu, ktory moze powodowac
    dodatkowe niedogodnosci.

    > Wyluzuj troche.

    OK :)

    --
    Robert

  • 23. Data: 2003-08-13 22:35:01
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa napisał:

    > To zupelnie inna sprawa i ma sie nijak do specyfiki jezyka itp.
    > Tych dziwnych kont PKO BP nie zrozumie zaden system, ktory nie wie
    > specjalnie o numeracji PKO BP.

    Obecnie może i tak, ale własnie jakiś czas temu, konta w PBKu wyglądały
    identycznie, a konta PKO, oprócz tych nieszczęsnych zer, spełniają
    standardy NRB [poprawny algorytm] - piszę o sytuacji sprzed roku-dwóch.

    > Oczywiscie. Gdyby wlasciwe bylo inne slowo, niewatpliwie zostaloby
    > uzyte. "Zaleca" oznacza, ze nie jest to konieczne, mozna to zrobic
    > w inny sposob - uzupelniajac numer jedynkami albo cyframi losowymi
    > lub np. w ogole generujac nowe numery.

    To kwestia dyskusyjna - w takim wypadku, żeby nie było nieporozumień,
    całe zdanie o "zalecaniu" powinno wylecieć, bo dla poprawności algorytmu
    nie ma to znaczenia. Z jednej strony jest podany sztywny wzór konta, z
    drugiej strony jest podana informacja o "zalecaniu", przy czym nie jest
    jasne, czy odnosi się ona do wyrazu "uzupełnić" czy do "0". Skoro wyraz
    "uzupełnić" jest "pierwszy" w kolejce, to może stąd wynikać wniosek, że
    samo "uzupełnienie" jest opcjonalne. Nie znam historii rachunków
    bankowych w Polsce, ale zakładam, że jedynym ograniczeniem, które
    musiały spełniać [oczywiście oprócz numeru jednostki] było okreslenie
    maksymalnej długości konta, stąd standard IBANowski mógł zostać uznany
    za standard wyznaczający podział numeru konta i maksymalne długości
    poszczególnych elementów [przy czym narzucona "z góry" 2 znakowa liczba
    kontrolna, wynikająca z algorytmu i numeracja oddziałów, zgadzały się ze
    standardem].

    Flyer

  • 24. Data: 2003-08-15 00:30:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

    > Obecnie może i tak, ale własnie jakiś czas temu, konta w PBKu wyglądały
    > identycznie,

    Nie, nie mialy cyfr kontrolnych. To byl normalny stary numer, tyle ze
    juz nie byl zgodny z tamtym porozumieniem, a mial postac
    xxxxxxxx-xxxxxxxxxx (czy jakos tak).

    Chyba ze pozniej jeszcze sie cos zmienilo (przed NRB), ale to by juz
    chyba lekka przesada byla, ile razy mozna?

    > a konta PKO, oprócz tych nieszczęsnych zer, spełniają
    > standardy NRB [poprawny algorytm] - piszę o sytuacji sprzed roku-dwóch.

    Nie, nie spelniaja, dlugosc sie nie zgadza. NRB ma stala dlugosc.

> [...]
    > drugiej strony jest podana informacja o "zalecaniu", przy czym nie jest
    > jasne, czy odnosi się ona do wyrazu "uzupełnić" czy do "0".

    Do obu, oczywiscie. Zalecenie jest dobre - przypuszczam, ze inne banki
    i tak by na to wpadly, ale kto ich tam wie?

    > Skoro wyraz
    > "uzupełnić" jest "pierwszy" w kolejce, to może stąd wynikać wniosek, że
    > samo "uzupełnienie" jest opcjonalne.

    Oczywiscie. Tak jak napisalem, mozna na przyklad wygenerowac nowe numery.
    Jest podana zasada, reszta wedle uznania banku.

    > Nie znam historii rachunków
    > bankowych w Polsce, ale zakładam, że jedynym ograniczeniem, które
    > musiały spełniać [oczywiście oprócz numeru jednostki] było okreslenie
    > maksymalnej długości konta,

    Chyba nawet nie bylo limitu dlugosci numeru konta. Naturalnie wewnatrz
    banku lub Sybirem, bo przy Eliksirze format musi byc scisly.

    Nic z tego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator