  • 1. Data: 2003-08-12 18:08:58
    Temat: GE hipoteczny
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

    Macie jakies uwagi wobec tego kredytu hipotecznego? ogólnie biorac uciekam z
    Multibanku ba sa powaleni lekko.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG

  • 2. Data: 2003-08-13 09:01:09
    Temat: Re: GE hipoteczny
    Od: Krzysztof Kobialka <k...@i...pl>

    Mam tylko taka ze po udzieleniu mi kredytu odnosze wrazenie ze wszyscy tam
    maja mnie w d...
    Z nikim sie nie mozna dogadac.

  • 3. Data: 2003-08-13 10:17:45
    Od: Konefka <k...@a...pl>

    moja kolezanka czekala tam na kredyt dokladnie miesiac, a mowia, ze potrwa
    to najwyzej tydzien.

    Ewa

  • 4. Data: 2003-08-13 10:36:41
    Od: "Artur O." <a...@n...wp.pl>

    Uzytkownik "Konefka" <k...@a...pl> napisal w wiadomosci
    > moja kolezanka czekala tam na kredyt dokladnie miesiac, a mowia, ze potrwa
    > to najwyzej tydzien.

    Niby GE jest nowoczesny ale przelew z Lukasa ksieguja 3 dni.
    Musialem o 3 dni wczesniej ustawic przelew by bylo wszystko na czas :-((

    AO

  • 5. Data: 2003-08-13 12:02:01
    Od: Kulka <r...@p...onet.pl>

    Dnia 08/13/2003 09:01 AM, Użytkownik Krzysztof Kobialka napisał:
    > Mam tylko taka ze po udzieleniu mi kredytu odnosze wrazenie ze wszyscy tam
    > maja mnie w d...
    > Z nikim sie nie mozna dogadac.

    A może ktoś wie, czy księgują trzecią sesję eliksiru w dniu wysłania
    sesji czy też następnego dnia?

    Kulka

  • 6. Data: 2003-08-13 13:59:07
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    > Macie jakies uwagi wobec tego kredytu hipotecznego? ogólnie biorac uciekam z
    > Multibanku ba sa powaleni lekko.
    > Leszek Grelak vel Lesio5

    Mam tylko jedną. Kredyt mieszkaniowy (hipoteczny) w GE (w PLN)jest jednym z
    najwyżej oprocentowanych kredytów w Polsce. Zaczyna się od 9,5%!!!!. Patrz:

    http://www.immobel.com/Polish/Poland/gebank/index.js

    Co więcej oprocentowanie nie jest powiązane ze stawkami rynku międzybankowego.
    Radzę Ci, jeżeli bierzesz w PLN natychmiast zmienić Bank a jeżeli denominowany
    to w CHF i dokładnie zapoznać się z ofertami innych banków (nie przez witryny
    typu money i in. - nie podają aktualnych i prawdziwych informacji) ale ze
    stronami internetowymi poszczególnych banków. Tensor1

  • 7. Data: 2003-08-13 14:39:20
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Mam tylko jedną. Kredyt mieszkaniowy (hipoteczny) w GE (w PLN)jest jednym z
    > najwyżej oprocentowanych kredytów w Polsce. Zaczyna się od 9,5%!!!!. Patrz:
    >
    > http://www.immobel.com/Polish/Poland/gebank/index.js

    Zgadza się. Jeśli kredyt złotówkowy, to NIGDY w GE. Pytałem, dlaczego
    mają tak wysokie oprocentowanie dla kredytów w PLN, uzyskałem odpowiedź,
    że "taka jest polityka banku" - zachęcają do kredytów walutowych.

    > Co więcej oprocentowanie nie jest powiązane ze stawkami rynku międzybankowego.

    A to już nieprawda. Może tak było pół roku temu, ale na pewno od marca
    (a może i wcześniej) oprocentowanie kredytów powiązane jest ze stawkami
    WIBOR/LIBOR/EURIBOR3M.

    > Radzę Ci, jeżeli bierzesz w PLN natychmiast zmienić Bank a jeżeli denominowany
    > to w CHF i dokładnie zapoznać się z ofertami innych banków.

    Hmm GE w CHF to dobry wybór dla osób, które nie mają czasu/nie mogą
    dostarczyć masy dokumentów. Robią mało problemów (zamiast wyceny -
    zdjęcia lokalu, zaświadczenie o dochodach z 12 miesięcy, ale jeśli
    pracujesz krócej to można się dogadać, liczą do zdolności kredytowej
    dochody z OSTATNIEGO miesiąca, a nie średnią z 6 miesięcy - co ma
    znaczenie, jeśli ostatnio dostałeś podwyżkę). Kredytują osoby o
    nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej (zablokowane środki na
    lokacie stanowiącej 6 lub 12 krotność raty - w zależności od
    wykształcenia; lokata oprocentowana jest na 5% - całkiem nieźle). No i
    najważniejsze - brak opłat za wcześniejszą spłatę.

    Aha, trzeba uważać na dosyć spore widełki kursowe (w kwietniu odeszli od
    stosowania kursów średnich NBP). Warto też dopilnować, by w umowie
    znalazł się zapis o tym, że środki są księgowane w dniu ich wpływu na
    konto i rozliczane po kursie z tego dnia. Można wtedy wybrać sobie dzień
    spłaty w danym miesiącu: wtedy, gdy kurs jest w lokalnym dołku. Nie
    wiem, czy teraz jest taka możliwość, mnie jeszcze się to udało, ale w
    nowych umowach jest ponoć zapis o rozliczaniu w dniu wymagalności
    kredytu (a wtedy oni mogą dowolnie manipulować kursem).

    Marek

  • 8. Data: 2003-08-13 14:46:05
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    > Co więcej oprocentowanie nie jest powiązane ze stawkami rynku międzybankowego.

    Chyba to nie prawda bo niedawno złożyłem wniosek o kredyt w CHF i była
    mowa o LIBOR 3M.

  • 9. Data: 2003-08-13 14:55:54
    Od: "PiotrG" <j...@W...pl>

> [...]
    >
    > --
    > Leszek Grelak vel Lesio5
    > Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG

    Mam w GE w Euro. Co prawda na 100% inwestycji-ale warunki są max niekorzystne.
    Oproc - ok 2x wyzsze niz gdzie indziej, poza tym dali mi kredyt chyba tylko
    dlatego,że kurs był max niekorzystny-ale coż - nie miałem wyjścia. Poza tym
    przy załatwianiu ciągnęło się strasznie. Wymagali ton ciągle nowych dokumentów,
    nie mogli podjąć decyzji. W obsłudze jest tak sobie, ale nie tragicznie.
    Przysyłają dość skomplikowane rachunki (w wyniku czego przez pierwsze 3
    miesiące spłacałem niewłaściwe kwoty)-chyba wymyslił je jakiś "naukowiec". Nie
    lubię ich i ucieknę jak najszybciej. Szkopuł w tym, że chciałem do
    Multibanku... Co jest nie w porządku z ich kredytem ?

  • 10. Data: 2003-08-14 05:50:55
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    No i najwazniejsze:
    Najbardziej zlodziejskie widelki kursowe ze wszystkich bankow w Polsce.

    Użytkownik "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w
    wiadomości news:bhdikh$4hb$1@nemesis.news.tpi.pl...